Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3014430
Om niet al teveel af te dwalen van mijn andere topic waar het nu meer naar neigt te gaan over welke soort KVV, open ik even een nieuw topic. Ik ben me volop aan het oriënteren en inlezen over KVV. Maar dan kom je er al gauw achter dat je door de bomen het bos niet meer ziet! :o

Merken als smuldier en lotgering zie ik voorbij komen wat toch wordt gezien als de goedkopere KVV merken om te voeren. Ook hier lees je veel verschillende reacties over. De één vindt het vette meuk en de ander zweert er bij.

Dan kom je bij de duurdere merken als Haaksbarf en Alaska, waar je niks anders over hoort dan lof eigelijk. Hoewel Haaksbarf wel in kwaliteit achteruit schijnt te zijn gegaan?

Voerwijzer biedt ook niet geheel uitkomst en ik ben meer op zoek naar ervaringen van eerste hand, hopelijk kan ik die hier krijgen :)

Zo noem ik er 4 maar zijn er volgens mij nog wel 40 andere te noemen wat het voor een beginner erg lastig maakt. De berner sennen pup heeft al enigszins een achterstand en ik wil dit 'inhalen' en hem gewoon op goed voer zetten. Ik heb begrepen dat de calciumbron bot moet zijn en dat dit ook erg belangrijk is bij een pup. Dat de KVV groente bevat vind ik zelf niet verkeerd en maakt het wellicht alleen maar completer? Het hangt natuurlijk ook een beetje af van de verkrijgbaarheid hier in de buurt maar met het moderne tijdperk valt er ook genoeg te bestellen zodat het thuis aankomt :) ik heb ook begrepen dat wisselen tussen verschillende merken helemaal niet verkeerd is om zo tekorten nog meer uit te sluiten.

Wie kan mij adviseren?  :D
#3014436
Ik zou Darf aanraden en als 2e carnibest. Darf omdat dit 100% biologisch en dus ook de organen die daarin zitten van biologische afkomt zijn. Zeker met de lever en nier is dat wel prettig. En er zitten 4 diersoorten in 1 smaak. Als je konijn neemt is de botsoort konijn, bij kalkoen is dat kalkoen etc.

Carnibest omdat dit merk 1 van de pioniers was en nog steeds een heel goede kwaliteit/prijs verhouding levert en er gewoonweg zelden tot nooit gedonder mee is. Lotgering en Smuldier ver van weg blijven met een opgroeiende pup. Dat schommelt domweg te veel is domweg niet constant van prijs.

Degomeat is ook een prijsvechter en die vind ik zeker de enkelvoudige versies ter afwisseling prima.
#3014439
Is carnibest niet het eerste merk KVV op de markt? Dat bestaat al zolang
Daarnaast ik zou toch het een en ander afwisselen waar jezelf en je portemonnee een goed gevoel bij heb
Daarnaast heb ik altijd ook mijn Berner en Sint tot 2 haar de gelatinaat gegeven , 5 jaar geleden op advies, omdat het rassen zijn die enorm hard groeien en beetje extra kunnen gebruiken
Succes in deze kwestie  ;)
#3014440
Ik voer hoofdzakelijk kvv en wissel dat af met barfhapjes (een keer wat spiervlees of vis, maar vaker karkasjes of delen van konijn, fazant of kip en vanavond staat er een hele kwartel op het menu). Ik voer oa. Tinlo, Alaska, Natuur en Dier, Carnibest, Meat4Dogs, Naturis en Tamro... ook neem ik weleens wat pakjes Smuldier mee uit de supermarkt, daar overkomt ze verder niks van :)
#3014455
Ik heb degomeat en dat bevalt goed. Goed vlees en goede service, altijd bereid om mee te denken en lusten ze het niet dan mag je ruilen of het gewoon terug doen.
Ik geef minimaal 5 enkelvoudige diersoorten en pens en vis. Soms wissel ik de diersoorten of krijgen ze er meer in een week. Dat vind ik wel heel fijn aan degomeat dat ze zoveel keus hebben.

Ik wil er nog wel wat andere merken bij nemen voor de afwisseling,zoals ze hier aanbevelen. Klinkt me idd erg logisch dat je door te variëren nog beter zit. Maar ik ben nog zoekend naar welke ik dan neem. Welke dus ook een beetje makkelijk te kopen is zonder dat je bijv 12,50 ofzo aan bezorgkosten moet betalen.

Darf heb ik tijd gehad, was ook goed. Maar moeilijker hier te kopen.

Carnibest gehad. Was ook goed. Minder keus. Moeilijker te kopen.

Smuldier nam ik eerder mee uit de super, maar 1 van de honden had vaak hotspots, na stoppen van smuldier was het over. Paar weken terug dacht ik nog eens mee nemen na jaren ... prompt kreeg hij weer jeuk. Dus die is voor hem niet goed.

Lotgering gehad maar weg gegaan toen we een paar bestellingen achter elkaar bedorven vlees binnen hadden gekregen en de honden allemaal wel erg vaak moesten overgeven of diarree hadden.

Zo bij degomeat gekomen dus en heel tevreden over. Honden doen het er goed op nu al zo'n jaar of 3.
#3014528
Afwisselen is het motto. er zijn een aantal merken die geen premix toevoegen en een natuurlijke calciumbron bevatten.
even een stukje gekopieerd uit een ander topic:
Je voert compleet als je minimaal 4 á 5 diersoorten in 3 weken voert en dan ook voldoende afwisseling in bot en orgaan. Bij geen enkel kvv merk weet je precies wat er in het voer vermalen wordt. Soms worden de organen benoemt heel vaak niet. Is het spiervlees van goede kwaliteit? geen idee...  :-\ In sommige kvv worden strotten en kraakbeen als bot vermengt. Als dan net dat éne merk voert wat dat doet komt je hond op e langere termijn wel te kort.
Iedere kvv is weer anders samengesteld. De één doet bijv. alleen pens en hart als orgaan de ander doet ook lever nier en long er door. Hoe meer merken je afwisselt hoe meer kans je hebt dat je hond van alles wat mee krijgt. Daarom is het zo belangrijk dat je niet alleen veel diersoorten afwisselt maar ook in de merken.

Als je zelf alles samenstelt weet je precies wat je voert, bij kvv blijft het altijd een beetje een gok.

Ik wissel daarom steeds van merk,  merken die hier de revue zijn gepasseerd: Tinlo barfmenu, tammenga, Versvoer, Carnivoer, Shaweca, Alaska.
De laatste tijd bestel ik Spykie (Tammenga met hoger bot%), Darf, All Animal, Tamro, Natuur en dier  en Kiezenbrink. Voor Kiezenbrink heb ik gekozen omdat je daar zelf spiervlees aan moet toevoegen zo weet ik dat ze een paar keer in die drie weken goed  en mooi spiervlees binnen krijgen.
Sommige zijn enkelvoudige kvv andere bevatten 4 diersoorten (Spykie, Darf en Versvoer)

Ik bestel bij:
www.caroba.nl
www.naturalpaws.nl
www.hondenvoer-natuurlijk.nl
#3014802
Ik heb even gekeken naar wat hier in de buurt te halen is maar dat is vrij beperkt kom ik al snel achter. Om nou maar 1 worst te bestellen vind ik zonde van de verzendkosten :P ik kijk eerst of hij het wat vind :) het adres waar ik op terecht kom is dierenboulevard Jan de Roo in Almelo (iemand ervaringen mee?)
Volgens zijn site zou hij de volgende producten hebben;
Carnibest
Farmfood
Prins Compleet
Duck
Energique
Rodi

Volgens de site van Haaksbarf, zou hij ook Haaksbarf moeten hebben. Ik wil hier van de week dan toch maar eens een bezoekje aan brengen. Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan als je hieruit moest kiezen? Ik denk zelf Carnibest (meerdere malen genoemd) en Farmfood. Duck las ik ook goede dingen over en de anderen ken ik eigenlijk nog niet van horen en zeggen.
#3014806
Van deze merken wordt ik alleen enthousiast van Carnibest

Kijk eens op de site van caroba. Zij bezorgen vanaf 25 euro gratis aan huis.  zij hebben all animal alaska barfmenu, carnivoer, natuur en dier, tamro en hun eigen vleesmixen.
als je van alles 1 of 2 kg besteld ga je over die 25 euro heen en heb je een leuk assortiment om te proberen wat jouw hond lekker vind en goed bevalt.
#3014809
Is ook een goed idee van je M@rina :) ik ga het in de 'groep' gooien en zien wat we doen :P ben alleen bang dat ik dan zo met een paar kilo vlees blijf zitten als je me begrijpt. Hondlief zal er waarschijnlijk wel een simpele oplossing voor hebben, baasje is alleen terughoudend ;D
#3014815
[quote="MarkK"]
Volgens zijn site zou hij de volgende producten hebben;
Carnibest
Farmfood
Prins Compleet
Duck
Energique
Rodi

Volgens de site van Haaksbarf, zou hij ook Haaksbarf moeten hebben. Ik wil hier van de week dan toch maar eens een bezoekje aan brengen. Waar zou jullie voorkeur naar uit gaan als je hieruit moest kiezen? Ik denk zelf Carnibest (meerdere malen genoemd) en Farmfood. Duck las ik ook goede dingen over en de anderen ken ik eigenlijk nog niet van horen en zeggen.
[/quote]

Haaksbarf als dat er is, zou natuurlijk heel mooi zijn. Rodi heeft een goedkope (Classic) en een minder slechte (Exclusive) lijn. Carnibest bevat bij veel mensen goed. Farmfood is vrij eenzijdig, alleen rund, geen bot als mineralenbron maar supplementen en vrij veel orgaan. Prins bevat relatief veel graan. Energique bevalt volgens mij vaak ook goed, het is alleen jammer dat daar tarwe inzit. Duck is een vreemde, kan ik weinig over zeggen.

Het zijn dus geen topmerken, maar ik snap dat bestellen een grote gok is. Vraag eens of ze Haaksbarf voor je willen bestellen, waar jij dan een paar smaken van kunt proberen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door