Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Esther Q
#3013889
Iemand een idee voor een makkelijke, maar smaakvolle, frisse salade? Voor bij zelfgebakken vlaamse frietjes en oerhollandse gehaktballen en een toetje met warme appel, zoete croutons en slagroom. Morgen komen onze super lieve buren eten in onze spik splinter nieuwe toeristenruimte :)
Gebruikersavatar
Door judith vd
#3013918
Dressing van griekse yoghurt en mayonaise + peper en zout.
Mais, gekookte kipfilet, rijst (heb laatst gele rijst gebruikt, zilvervlies is ook lekker), rozijnen, bleekselderij, stukjes appel.

Oh . . .  dit is meer een maaltijdsalade  :-\.

Een hele simpele, maar lekkere dressing voor over een groene salade: olijfolie, rode wijnazijn, chilisaus en wat poedersuiker.

Dat toetje lijkt me trouwens zaaaalig!

(gezellige avond morgen)
Gebruikersavatar
Door koekje
#3013939
judith vd schreef: chilisaus en wat poedersuiker.
Zoet en zoet.
Nu ben ik best een zoetekauw, maar ik vind dat niet lekker in mn slaai. Ik maak dus meestal een vinaigrette met olie en azijn. Hoogstens een fruitazijntje, maar dan alleen met een wat sterkere olie ernaast, zoals notenolie.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3013943
Gemende sla met rucola (dus veld sla enzo met recola), feta blokjes, pijnboompitten (walnoot kan ook), cherry tomaatjes, groene olijf in stukjes, croutonmix (je hebt zo'n busje van Remia waar croutons en ook nog allemaal pitjes in zitten). Als dressing doe ik deze: Afbeelding maar dan niet teveel hoor anders wordt het zo waterig en te overheersend.

Dit is die van remia trouwens: Afbeelding
Door eelke
#3013945
Hollande salade met kaas, spekjes en slasaus natuurlijk! En rozijntjes!
Door Mowgli
#3013968
als wij salade eten, maak ik meestal salade van rucola, romana sla, veldsla, halve kerstomaatjes, sliertjes rode paprika, zwarte olijven, fetakaas (of blikje tonijn op water) en (rode) uienringen. De dressing maak ik van bruine balsamico azijn, olijfolie en honing, naar smaak eventueel nog zout en peper toevoegen.
Door Irish
#3013969
Ik had via hier een salade recept voorbij zien komen met oa ananas. Maar weet recept niet meer :-[
Wel gemaakt en was wel heel lekker en fris!
Door Esther Q
#3014049
Irish schreef: Ik had via hier een salade recept voorbij zien komen met oa ananas. Maar weet recept niet meer :-[
Wel gemaakt en was wel heel lekker en fris!
Oh jammer! Zoiets zoek ik.

Maar een griekse salade kan ook wel.
Door marjan23
#3014066
Verse rauwe spinazie (wassen) en aanmaken met een mengsel van mosterd, wijnazijn en olijfolie.
Brood in blokjes snijden en bakken in de koekenpan met wat peper en zout (croutons).
Parmezaanse kaas (oude kaas kan ook) en zwarte olijven samen met de croutons op de spinazie gooien.

Ik eet het vaak als maaltijd overigens  ::)
Door M@rina
#3014108
Heel simpel houden: sla, komkommer, tomaatje, uitje, appeltje, eventueel een olijf of wat kappertjes. Dressing maken van olie, citroensap, schepje honing en een beetje gemalen peper, een beetje gehakte peterselie is ook lekker.
Door Esther Q
#3014131
M@rina schreef: Heel simpel houden: sla, komkommer, tomaatje, uitje, appeltje, eventueel een olijf of wat kappertjes. Dressing maken van olie, citroensap, schepje honing en een beetje gemalen peper, een beetje gehakte peterselie is ook lekker.
Ja, iets lichts gaat het worden. Ik vond dit recept: http://allrecipes.nl/recept/7715/salade ... nanas.aspx
Door Nadia
#3014146
Kaas mandarijn salade.

Grote prei in dunne reepjes en blacheren. Met koud water afspoelen.
Mandarijnen uit blik. Sap bewaren. 4 ons kaas. 2 soorten. Emmentaler en Gruyère bv. Deze in kleine blokjes.
125 ml crème fraîche met 125 ml yoghurt mengen. Beetje peper en zout erbij. 2-3 el van het mandarijnen sap en 1 tl kerrie erdoor. Alles mengen. Naar smaak peper en zout erbij. Goed laten koelen in de koelkast. Smakelijk.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door