Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door joel
#3013987
Na heel lang getwijfeld te hebben, een aantal heel lieve opvangers, en bij 3 andere nestjes gekeken te hebben bij kennissen, vrienden,  gaat het over 3,5 week toch echt gebeuren..... we krijgen er een X whippet bij!

Via via, hoorde ik van het nestje en na al leuk mail en telefonisch contact mochten we vanmiddag (eindelijk) in het echt gaan kijken,  (we hadden al heel leuke foto's mogen ontvangen)
Moeders is echt superlief!!Het viel gewoon op! maar ik denk dat het deze gaat worden, en ik denk dat de klik wel wederzijds was, volgende week mogen we weer komen knuffelen  :smitten: en kijken we verder en mag Qadir ook mee.
Die snuffelde en likte me bij thuiskomst helemaal af! Ben heel benieuwd wat hij er zometeen van gaat vinden.
Hoop dat er met hem ook een klik is....hebben jullie wel eens een tweede hond gehad, waar het dus eigenlijk geen dikke mik is? OF die elkaar niet kan luchten of zien?

Natúúrlijk heb ik foto's ;-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door Nynke
#3013993
Gonnie schreef: :smitten: :smitten: :smitten: :smitten:

Ben flieft.......wat een heerlijk koppie  :D
Veel plezier met de voorpret
+1  :biggrin2: :biggrin2:  wat een lekker smoeltje !!!! 
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3014005
Wat een snoepie  :D

Hier een voorbeeld van geen klik tussen honden. Max en Ozzy zullen nooit dikke vrienden worden. Maar ik denk dat dat voornamelijk aan Max ligt, hij is wat minder tolerant naar vooral pups en jonge honden, en Oz heeft hem zo uitgedaagd en geterroriseerd dat het nooit meer goed gekomen is. (Uiteraard hebben we Oz wel geremd daarin, maar Max is errug lichtgeraakt...)
Met Hooli en Oz samen gaat het wel heel goed! Hooli en Max ook trouwens, maar die zijn dan ook al 14 jaar samen en helemaal aan elkaar gewaagd.

Ik denk dat Qadir een hele andere persoonlijkheid heeft dan Max, zal vast goed komen met een pupseltje erbij  :)
Door Borke
#3014007
Wat een schatje!

Zelf heb ik geen ervaring met een tweede hond die niet klikte met de eerste.
Vrienden van ons wel en dat was afschuwelijk, tot bloedens toe.

Hun eerste hond was een heel klein herdertje, herplaatser, onzekere hond.
Die ooit als tweede hond gekomen was bij hun zelfverzekerde chowchow.
Dat ging prima samen.
De chow overleed en enige tijd later kwam er een border collie pup  het is nooit goed gekomen.
Ze konden zonder toezicht niet alleen samen, dan greep het herdertje de border collie.

Frappant was het dat Borke als pup al het geweldig met de border collie kon vinden en het herdertje negeerde of afbekte als hij hem lastig viel.
Gebruikersavatar
Door Lizetta
#3014017
Oh wat een dotje! Leuk hoor!
Ik heb niet veel ervaring met een 2e hond en wel of niet problemen... Kimo was de eerste en 2,5 jaar later kwam Sverre. Kimo is altijd (ook tegen andere honden) erg op de etiquette en corrigeerde Sverre de eerste paar dagen vaak en heftig. Maar hij verdedigde Sverre ook al na 2 dagen.
Met mij was het anders, hij keek mij bijna een week niet aan  ::)
Gebruikersavatar
Door joel
#3014041
Ruisje schreef: Wat een lekker 'ding' :smitten:
Een X Whippet, wat is de X?
Ws is moeder half grey/ galgo? Ze weten het zelf niet zeker.

Bedankt voor jullie ervaringen over tweede hond erbij,
Qadir is niet echt moeilijk met andere honden,  maar hoop dat ze zometeen wel een leuk renmaatje aan elkaar gaan hebben ;)
We hebben nl wel een een opvanger gehad waar het nou niet echt ' gezellig ' was onderling. Maar probeer dit toch wel los te laten en af te wachten hoe het zometeen gaat.....
Door Ruisje
#3014043
joel schreef: Ws is moeder half grey/ galgo? Ze weten het zelf niet zeker.

Bedankt voor jullie ervaringen over tweede hond erbij,
Qadir is niet echt moeilijk met andere honden,  maar hoop dat ze zometeen wel een leuk renmaatje aan elkaar gaan hebben ;)
We hebben nl wel een een opvanger gehad waar het nou niet echt ' gezellig ' was onderling. Maar probeer dit toch wel los te laten en af te wachten hoe het zometeen gaat.....
Dus geen klein Whippetje. ;)
Ik heb ook geen ervaring met problemen met een tweede (of derde) hond erbij en dan heb ik toch maar 1 pup gehad, de anderen waren altijd asiel- of gedumpte honden (DH, terriers, poedel en podenco ;))
De gedachte dat het heel misschien toch niet zo gezellig kan worden zou ik NU uit mijn hoofd bannen! ;) Begin met een schone lei en zonder die ervaring van die opvanger straks met je nieuwe pup en het gezellig vriendje van Qadir!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door