Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

#3013398
Hoe zit dit eigenlijk?

Ik heb wel gevonden dat je met rabies de titer niet geld in andere landen. Maar hoe zit het met andere vaccinaties? Zijn die verplicht in het buitenland en zo ja, voldoet een titer dan wel?

Mijn grootste 'probleem' land is Duitsland, hier zal ik vaak komen met de honden en ik wil ze natuurlijk niet te veel enten omdat dit helemaal niet goed is voor de hond.

Iemand die het weet?

Groetjes,

Lady_B
#3013408
Oke, goed om te weten, jouw honden worden ook niet ieder jaar gevaccineerd?

We hebben Beau (onze teckel) na haar pup entingen 1x volwassen enting gegeven en daarna niet meer, tot dit jaar omdat er een pup bij zou komen. Titeren is echt iets van de laatste paar jaren. Ze zijn dus nu allemaal dit jaar geënt, dus voorlopig hoeft het niet. Maar ik weet het maar liever op tijd dan dat we alles ineens moeten weten omdat we weg gaan.

Zodra de jongste rabies geënt is gaan we in iedergeval naar Zoo Zajac ivm het grote assortiment.
#3013480
Voor het buitenland is alleen Rabiës verplicht. De rest van de entingen hoeft niet voor het buitenland, mijn ouders zijn zelfs vanuit Aruba komen vliegen met de hond met alleen een Rabiës enting . Een titer van Rabiës geldt niet voor zover ik weet in het buitenland. Tegenwoordig is de Rabiës enting 3 jaar geldig dus die hoef je gelukkig niet elk jaar te laten zetten als je regelmatig naar het buitenland gaat.
#3013533
Oke, dat is fijn om te weten!  :thumbsupup: Rabies was ik sowieso van plan omdat ik ga verhuizen naar een vosrijk/wildrijk deel van Nederland. Hoewel het fijn zou zijn als in de toekomst een titertest ook gewoon geldig is in het buitenland.
#3013551
Lady_B schreef: Oke, goed om te weten, jouw honden worden ook niet ieder jaar gevaccineerd?

We hebben Beau (onze teckel) na haar pup entingen 1x volwassen enting gegeven en daarna niet meer, tot dit jaar omdat er een pup bij zou komen. Titeren is echt iets van de laatste paar jaren. Ze zijn dus nu allemaal dit jaar geënt, dus voorlopig hoeft het niet. Maar ik weet het maar liever op tijd dan dat we alles ineens moeten weten omdat we weg gaan.

Zodra de jongste rabies geënt is gaan we in iedergeval naar Zoo Zajac ivm het grote assortiment.
Dit geldt NIET voor elk buitenland ;-)

Maar voor europeesche landen wel. Ga je met de hond echter naar een EU-land en van daaruit dagtrips maken naar een NIET eu-land moet je wel met andere dingen rekening houden. Dan moet er ook een geldige titerbepaling zijn bijvoorbeeld voor Rabies.

Voordat je op reis gaat je goed informere bij het LIGG bijvoorbeeld.

Voor de ons omringende landen is er dacht ik geen eis aan andere entingen dan Rabies.

Suzanne
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door