Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#3013833
In april/mei gaan we 3 weken op vakantie naar Larochette in Luxemburg.
Doel voor mij is daar véél te gaan wandelen. Nu kan ik eigenlijk nergens terug vinden hoe het losloopbeleid in Luxemburg is.
Weet iemand hier dat misschien?
Door Lizzy
#3013847
Houd je zelf geen pup aan van Kees, dat je daar veeeeeel gaat wandelen?

Regels voor de hond in Luxemburg:

Wil je met je hond op vakantie naar Luxemburg, dan hoef je je geen zorgen te maken over bijzondere regels voor bepaalde hondenrassen. Ook de terriërs en andere honden die worden beschouwd als waak-, aanvals- of verdedigingshonden mogen mee naar Luxemburg. Officieel geldt wel de regel dat elke hond aangelijnd moet zijn. Het hangt van je eigen inschatting af of je dat op afgelegen plekken ook doet, bijvoorbeeld als je gaat wandelen en geen mens tegenkomt. Maar laat je de hond los, dan ben je verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen.

Bron: http://www.opvakantiemethond.nl/vakanti ... luxemburg/
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3013857
Wij zijn van de zomer in Luxemburg geweest en zijn geen loslopende hond tegen gekomen. Ook weinig aangelijnde exemplaren moet ik zeggen.

Als je honden goed luisteren zijn er plekken genoeg om ze veilig een poosje los te laten zonder anderen last te bezorgen. Het is er erg mooi wandelen! Dus dat komt vast wel goed.
Gebruikersavatar
Door **Marjolijn**
#3014290
Lizzy schreef: Houd je zelf geen pup aan van Kees, dat je daar veeeeeel gaat wandelen?

Regels voor de hond in Luxemburg:

Wil je met je hond op vakantie naar Luxemburg, dan hoef je je geen zorgen te maken over bijzondere regels voor bepaalde hondenrassen. Ook de terriërs en andere honden die worden beschouwd als waak-, aanvals- of verdedigingshonden mogen mee naar Luxemburg. Officieel geldt wel de regel dat elke hond aangelijnd moet zijn. Het hangt van je eigen inschatting af of je dat op afgelegen plekken ook doet, bijvoorbeeld als je gaat wandelen en geen mens tegenkomt. Maar laat je de hond los, dan ben je verantwoordelijk voor de eventuele gevolgen.

Bron: http://www.opvakantiemethond.nl/vakanti ... luxemburg/
Nee helaas, het is niet handig om uit dit nest een teefje aan te houden.
Ik ben werkeloos en weet gewoon niet hoe dat in de toekomst gaat lopen.
Daarbij is Nero nog niet 'af' nu hij 1,5 is en lekker in zijn tweede pubertijd bezig is ( het is een heerlijke hond hoor! ) dus die vergt vooral buiten behoorlijk wat inspanning. ( in de zin van gewoon HIER komen als ik dat wil en normaal aan de lijn lopen, niet alle honden vinden jou leuk ook al vind jij ze wel het einde )
Dus nee gewoon niet wijs.
Hopelijk mag er volgend jaar nog een nest volgen en dan hoop ik dat de omstandigheden zo zijn dat ik wel zelf wat aan kan houden
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door