Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door nova
#3011145
Diva heeft sinds kort kale plekken, op presies dezelfde plaats waar ook haar huid blank was  na haar nest. dat is inmiddels  6 mnd geleden, en eind aug,. is ze weer loops geweest.

Plaatje:
Afbeelding, andere kant de vacht is heel dun en kort

Afbeelding

Duidelijk geen hotspot.
Ze krabt veel, ook in haar flanken. Het enige  wat structureel in haar menu verandert is: ze krijgt  kurkuma. Daarna is het gekrab begonnen.
Om te beginnen laat ik de kurkuma weg.
Tig keer gezocht op vlooien, ik kan geen vlo ontdekken, de andere honden zijn niet jeukerig. Daar ben ik  dan wel blij mee.

Iemand die  nog meer en  betere iedeetjes heeft?
Gebruikersavatar
Door nova
#3011155
K&D schreef: Kan natuurlijk best het gevolg zijn van de ontgifting. Misschien is kurkuma te sterk voor haar en krijgt ze dit ervan?
zo een heftige reactie voor een jonge hond?  kan natuurlijk altijd ja,  maar Diva heeft nooit brokjes gehad, en ze zijn  recent ook nog  aan de chlorella geweest. Dat laatste is nu op  sinds een dag of 10
Door Lizzy
#3011217
Ik zou dan eerst met de kurkuma stoppen ja. En dan even kijken wat er gebeurd. Ik zou zeker niet teveel dingen tegelijkertijd doen. Anders weet je niet meer waar het van was.
Door Lizzy
#3013521
Ja, alles kan natuurlijk. Dus het kan ook van de kurkuma geweest zijn. Het kan ook door het ontgiften zijn gekomen, dat ze met kurkuma gaan doen...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door