Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Shera
#3013450
Ik lees dat het goed is om kvv van verschillende merken te nemen. Nu krijgen onze honden en katten Degomeat en dat bevalt ze heel goed.
Nu denk ik er over om er een diepvriezer bij te nemen zodat ik bij nog een ander kvv te bestellen. Ik wam bij Versvoer.nl en zag dat ze daar ook nog eens verschillende merken hebben , dus dan ga ik daar mijn andere andere soorten bestellen. Maar bij snuffelen op de site kwam ik dit tegen http://www.versvoer.nl/barfgroenten.html

De honden krijgen dus minimaal 6 diersoorten in de week, met 1 dag pens.
Zijn deze groenten een gezonde toevoeging voor hun.
#3013470
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je er een ander merk aan toe zou moeten voegen. Ik geef hier ook maar één merk met aanvullend wat spiervlees.

En ja, ik geef er ook gepureerde groenten bij, vinden ze lekker, en zitten veel vitamientjes in. Alsls je groene pens geeft heb je volgens mij geen extra groenten nodig. Mits deze groene pens niet schoongemaakt is. Zodra bij ons de zakjes groenten op zijn gaan wij er groene pens bij geven, iedere dag een beetje. Het verteerde gras zorgt dan voor de vitaminen.

Correct me if I'm wrong, please  ;)
#3013475
Net als je met barf liefst minimaal 5 verschillende diersoorten voert, is het met kvv ook wenselijk verschillende soorten te voeren. Hoe meer verschil hoe meer verschillende voedingsstoffen je hond binnenkrijgt.
Groente is idd ook gezond.. wel gekookt of gepureerd. Dit voer je naast de vuile pens.

Hier kun je meer lezen over groentes: http://www.barfplaats.nl/handleiding-to ... -en-fruit/
#3013492
Verschillende merken voeren kan zeker wel nut hebben. Niet alle KVV's hebben dezelfde samenstelling en door te variëren voorkom je eventuele tekorten.
Wat betreft de groentes: Het kan zeker voordelen hebben, mits gekookt/gepureerd. Ikzelf voer ze niet, mijn honden krijgen er een doffe vacht van...
#3013499
Bedankt voor de link Hylos.
Zal me er eens meer in verdiepen.
Wat apart Lizetta dat ze er een doffe vacht voor krijgen, dan hebben ze het niet nodig dus. Iets om op te letten dus als ik ze het geef.

Bedankt voor de antwoorden.
#3014125
[quote="Lady_B"]
Weer iets geleerd  ;) Topicstarter voert al 6 verschillende diersoorten, maar een ander merk erbij, ik zie niet in hoe dat enig nut heeft  ;)
[/quote]

Je voert compleet als je minimaal 4 á 5 diersoorten in 3 weken voert en dan ook voldoende afwisseling in bot en orgaan. Bij geen enkel kvv merk weet je precies wat er in het voer vermalen wordt. Soms worden de organen benoemt heel vaak niet. is het spiervlees van goede kwaliteit? geen idee...  :-\ In sommige kvv worden strotten en kraakbeen als bot vermengt. als dan net dat éne merk voert wat dat doet komt je hond op e langere termijn wel te kort.
iedere kvv is weer anders samengesteld. de één doet bijv alleen pens en hart als orgaan de ander doet ook lever nier en long er door. Hoe meer merken je afwisselt hoe meer kans je hebt dat je hond van alles wat mee krijgt. daarom is het dus zo belangrijk dat je niet alleen veel diersoorten afwisselt maar ook in de merken.

Als je zelf alles samenstelt wet je precies wat je voert, bij kvv blijft het altijd een beetje een gok.

Ik wissel daarom steeds van merk,  merken die hier de revue zijn gepasseerd: Tinlo barfmenu, tammenga, versvoer, carnivoer, Shaweca, Alaska
De laatste tijd bestel ik,de Spykie, Darf, All Animal, Tamro, Natuur en dier  en Kiezenbrink. Voor Kiezenbrink heb ik gekozen omdat je daar zelf spiervlees aan moet toevoegen zo weet ik dat ze een paar keer in die drie weken goed  en mooi spiervlees binnen krijgen.
#3014139
Ik bestel  enkelvoudig en compleet. Van zoveel mogelijk diersoorten en van zo veel mogelijk verschillende merken. :)  Het enige wat ik bewust niet voer is kangoeroe. Om de een of andere reden vind ik het nog steeds een veilig idee een diersoort over te houden die Luna (heel erg hoogstwaarschijnlijk) nog niet gehad heeft, mocht het ooit nodig zijn.
#3014457
Dat is zeker handig om 1 diersoort achter de hand te hebben. Onze Kiya kreeg ook een allergie. Dus begonnen met eend en zo kwamen we er langzamerhand achter dat het in iedergeval de rund moet zijn waar ze jeuk van krijgt. De kip ? die geven we haar ook niet meer maar daar kan het ook door komen.

Verschillende merken wil ik ook graag. Ben nog aan zoeken welke.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door