Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Lady_B
#3013219
Mijn 5 maanden oude Pyrenees heeft al sinds pup (ook al bij de fokker) last van traansmeer plekken. Sinds hij bij ons woont is ook zijn bekkie helemaal rood.

Zijn ogen maak ik schoon met Jean Peau oogverzorger omdat ik hoorde dat dit goed ging, het is iets minder, maar niet heel erg. En hij vind het verschrikkelijk. Ik moet het echt doen op een onaangekondigd moment en hem er mee 'overvallen', want anders lukt het niet. Dit vind ik eigenlijk wel zielig, maar weet niet zo goed wat ik hier wel aan moet doen. Zijn bekkie schoonmaken vind hij ook niet fijn.

De 10 weken oude pup lijkt het nu ook te gaan krijgen, maar niet zo erg als de andere.  Ik weet dat het aan allergieën kan liggen, en we hebben kip allergie al kunnen uitsluiten bij de 5 maanden oude, de rest van wat hij eet lijkt geen problemen te geven (lam, geit, eend, rund, konijn, sprot, fazant)

Heeft iemand hier nog ideeën over hoe ik dit weg kan krijgen? En zijn er voedingsstoffen die dit erger maken? Hij krijgt niets anders, ook niet aan beloningen omdat ik deze zelf droog.

Ik zou zo graag willen dat hij gewoon wit kan zijn rond zijn bekkie/ogen.

Alvast bedankt.
Door inni
#3013293
Hier zijn het maltezers, 'tja die verkleuring,..... zorgen dat de haren niet in de ogen prikken, de verkleuren komt door vocht. het bekje zo droog mogelijk houden (maar dat is niet simpel) en verder wachten tot het minder is. Ik maak twee keer per dag de ogen schoon met No More Tear Stains van Show Tech en probeer het dan te drogen. Tobi is 1j en bij hem is het aan 't uitgroeien, Boy is 7 maand en het is ook steeds minder aan 't worden. Berre kreeg destijds ineens een rode verkleuring aan z'n poeper en in z'n liezen na een ab kuur. Na enkele maanden was het ineens minder en het verdween.
Het zou ook aan de kwaliteit van het water kunnen liggen. Sommige zeggen 'enkel flessen water geven en het gaat weg'. Ik heb geen verschil ondervonden.
Laatst gewijzigd door inni op do 30 okt 2014, 05:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Lady_B
#3013370
Oke, dus het ligt ook een beetje aan het opgroeien?

Chico is heftig tanden aan het wisselen en kwijlt hier nu vrij veel bij. Zijn oogjes zijn ook erger als hij veel pijn heeft daaraan, ze gaan dan hangen en ook wat meer tranen. Hij vind het echt verschrikkelijk om het schoon te laten maken, dan worstelt hij zich uit mijn handen en rent de hele kamer rond  :o totdat ik het op geef. Met een pup van 30 kilo is het niet zo makkelijk om hem in de houtgreep te leggen ben ik bang  ;)

Gelukkig staan Pyreneese Berghonden niet bekend om extreem veel kwijlen, zoals bijvoorbeeld een Sint Bernard, omdat hun mond anders gevormd is.

Ik zal ook nog wel wat tips aan de dierenarts vragen als ik daar weer eens ben.
Door inni
#3013382
Er is ook iets op de markt om over het voer te strooien (angels eyes) maar ik durf niks in mijn dier stoppen om de buitenkant er beter laten uit te zien ;)
Gebruikersavatar
Door Lady_B
#3013387
Nee, dat vind ik ook geen goed plan  ::)

Ik had ook al kamille thee geprobeerd, werkte ook niet. Ik lees ook overal dat je het met een beetje verdunde waterstof peroxide moet doen, maar dat vind ik ook wat chemisch.
Door tt-tjes
#3013393
Je kunt boorzuurpoeder halen bij de apotheek. Hiervan een theelepel oplossen in 250 ml water. Met deze oplossing de traanstrepen elke dag poetsen. NIET IN DE OGEN DOEN. Als je nog een oplissing maakt voor de bek kun je daar een klein bwetje azijn in doen en daar dan de bek mee schoonmaken. Verder kun je bij de ogen een klein beetje vaseline smeren zodat hey traanvocht daar langs af loopt en niet in de haren trekt.

Ik heb gelezen op internet dat ze dit Red Yeast noemen.
Gebruikersavatar
Door Lady_B
#3013400
Oke, ik zal er over denken maar ik weet niet of ik dit erg veilig vind met een tegenstribbelende pup, kans is dan vele malen groter dat het dan wel in het oog terecht komt natuurlijk en hier moet ik niet aan denken. Zou me eeuwig schuldig voelen  :-[

Misschien dat het wel een goede oplossing is voor zijn bekkie, dat ga ik proberen ;)
Gebruikersavatar
Door Lady_B
#3013401
Nu lees ik dit op internet "Voetpoeders met boorzuur werden vroeger gebruikt tegen zweetvoeten.[6] Vanwege de beperkte antiseptische werking en het risico op vergiftiging worden dergelijke poeders amper nog gemaakt.[7]"

Toch maar niet, schijnt erg giftig te zijn.
Gebruikersavatar
Door Lady_B
#3013433
Oke, dat wist ik niet, de oogverzorger van Jean Peau mag wél in de ogen, maar hij vind het verschrikkelijk dus ik doe het al zo min mogelijk.

Ik hoop dat hij er uiteindelijk zelf uit groeit, ik heb nog nooit een witte hond gehad, en bij donkere honden zie je het niet (is het waarschijnlijk ook wel 'vies' :p)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3013436
Nou weet ik wel dat pyreneese berghonden niet de meest trainbare honden zijn, maar zou je ook niet beter wat goede aandacht aan zulke handelingen gaan besteden? Juist omdat ze zo enorm groot worden, dan zul je het toch een beetje van hun vrijwillige medewerking moeten hebben. Elke keer de houtgreep zal ook een keer ophouden bij een hond die zo sterk wordt.
Gebruikersavatar
Door Lady_B
#3013463
De houtgreep lukt nu al niet... Hij is bijna 5 maanden, bijna 30 kilo en 62.5 cm in de hoogte. Hij laat verder alles wel goed toe, pillen zijn geen probleem, kammen is geen probleem. Maar zijn ogen... pfff, dat is een ramp. Snap ik ergens ook wel, ikzelf vind het ook niet fijn, maar ik begrijp het tenminste nog.

Ze zeggen dat ze eigenlijk niet trainbaar zijn, maar met mijn kleine jongen gaat dat juist wel heel goed (en de jongere lijkt het al over te nemen van hem)
Door tt-tjes
#3013486
Lady_B schreef: Nu lees ik dit op internet "Voetpoeders met boorzuur werden vroeger gebruikt tegen zweetvoeten.[6] Vanwege de beperkte antiseptische werking en het risico op vergiftiging worden dergelijke poeders amper nog gemaakt.[7]"

Toch maar niet, schijnt erg giftig te zijn.
Boorzuur zit ook in oordruppels e.d. je moet het heel erg verdunnen met water en ook alleen maar op de haren doen, niet in de ogen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3013509
Lady_B schreef: De houtgreep lukt nu al niet... Hij is bijna 5 maanden, bijna 30 kilo en 62.5 cm in de hoogte. Hij laat verder alles wel goed toe, pillen zijn geen probleem, kammen is geen probleem. Maar zijn ogen... pfff, dat is een ramp. Snap ik ergens ook wel, ikzelf vind het ook niet fijn, maar ik begrijp het tenminste nog.

Ze zeggen dat ze eigenlijk niet trainbaar zijn, maar met mijn kleine jongen gaat dat juist wel heel goed (en de jongere lijkt het al over te nemen van hem)
Uiteindelijk is training een kwestie van motivatie en relatie. Dus ik denk dat je hoe dan ook wel iets kunt. Nu hebben wij een mechelaar, wat qua trainbaarheid het andere uiterste is. Maar onze mechel is doodsbang van handelingen aan zijn lijf, dus het probleem herken ik wel. Vooral als ze iets mankeren en het moet. Wij hebben Oscar zeer succesvol getraind met SATS. Er zijn vast ook andere wegen die naar Rome leiden, zeker gezien de verschillen mechel-pyr en mogelijk dat jou hond het niet uit angst maar vanwege een andere reden doet. Maar het zal toch beter moeten kunnen als dit. Succes!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door