Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door mini
#3007383
Bij mij aten het er maar 2 van de drie goed. Maar vindt het wel erg nat vlees.. veel vocht.
En de verpakkingen opensnijden vond ik wat minder dan andere merken kvv verpakkingen. op zich was de kwaliteit wel goed.  Vondt ze toen wel wat meer ruiken het vlees als bijvv kiezebrink, carnibest of haaksbarf.

Maar geef het niet meer omdat ik nu wat voer waar ze het alle drie perfect op doen.
#3012969
Ik ga dit ook voeren en heb de premiummixen (compleet) gekocht. Is er iemand die mij kan vertellen of het "kwaad" kan als ik 1 x per 6 dagen van mix wissel? Dit is namelijk in het begin het aantal dagen dat ik met 1 rol van een kilo kan doen. Aangezien de ene mix zalm bevat en een andere mix weer pens, vroeg ik me af of het erg is dat ze dit dan 6 dagen achter elkaar krijgt. En dan weer 12 dagen niet.
Gebruikersavatar
Door Papalou
#3013279
als je beetje ruimte hebt, kun je toch ook 4 rollen kopen en die in stukken hakken met een bijl en hamer, kun je ze iets meer variatie bieden! Maar volgens mij gaat het erom dat je 4 diersoorten voert per twee weken...dus kun je prima een paar dagen hetzelfde geven (14/4: ong 3:) ) maar goed..ik ben een newbe...
#3013329
Het zijn 9 verschillende diersoorten per 18 dagen doordat ik 3 verschillende mixen voer, maar het gaat mij er meer om of ze geen last krijgt met de ontlasting als ze 6 dagen achter elkaar pens of zalm eet en vervolgens 12 dagen niet.
Door 1eboa
#3013376
Ik las op facebook, dat ze voordelige kennelaanbiedingen hebben van Iron Dog, bij minimaal 100kg kost het om de 2 euro per kg. Kent iemand dit, want kan je van de kwaliteit verwachten?
gr Boa?
Door Ruisje
#3014513
[quote="Stacey1987"]
Het zijn 9 verschillende diersoorten per 18 dagen doordat ik 3 verschillende mixen voer, maar het gaat mij er meer om of ze geen last krijgt met de ontlasting als ze 6 dagen achter elkaar pens of zalm eet en vervolgens 12 dagen niet.
[/quote]
Wil je een rol 6 dagen in de koelkast bewaren? Dat lijkt me niet zo'n geweldig idee. :o
Door Shera
#3014520
Even de bevroren rol uit de koelkast leggen uurtje, dan is hij met broodmes wel in stukken te snijden maar nog niet ontdooit, dus dan kan je de rest gewoon weer in de vriezer doen. Dan kan je dus ook elke dag iets anders geven als je dat wilt.
Zo doe ik dat tenminste voor de katten, daar is een rol van een kilo ook te groot voor.
#3014642
Nee ben niet van plan de rol 6 dagen in de koelkast te bewaren, maar wilde gewoon 1 x per week 1 rol portioneren en dan de porties invriezen, maar als ik elke 3 dagen een smaak 'moet' afwisselen dan moet ik dus in 1x 3 rollen portioneren dus vandaar.
Door Ruisje
#3014654
[quote="Stacey1987"]
Nee ben niet van plan de rol 6 dagen in de koelkast te bewaren, maar wilde gewoon 1 x per week 1 rol portioneren en dan de porties invriezen, maar als ik elke 3 dagen een smaak 'moet' afwisselen dan moet ik dus in 1x 3 rollen portioneren dus vandaar.
[/quote]
Oké. :)
Er zitten in die mixen vaak 3 of meer diersoorten, dus het zou niet persé hoeven, maar... hoeveel er van een diersoort inzit kan ik niet terugvinden en om dan 6 dagen achtereen een mix met zalm te geven... ?

Ik zou dus toch van alledrie je soorten 1 rol portioneren! Je hoeft daarna niet precies bij te houden welke smaak de ene en andere dag, dus als je alle 18 porties daarna doorelkaar in een zipzak doet en er elke dag eentje voert, gaat het met de afwisseling vast goed. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door