Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#3013085
Hoe doe je dat? Ik heb een stronteigenwijze Teckel die het vertikt om een dummy vast te pakken. Apporteren hebben we het nog niet eens over... ik heb m al ingesmeerd met smeerworst en al. Ze likt er wat aan maar loopt er vervolgens voor weg. Ze wil niet met de dummy spelen. Er is nooit druk op gelegd. Ik zoek tips!
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3013105
Ik heb hetzelfde probleem gehad met Flow. Wij kregen als tip om AL het andere speelgoed weg te halen. Geen balletjes meer. En buiten steeds 1 en dezelfde dummy mee nemen, aanbieden, wil je hem niet = jammer dan. Ik heb mijn dummy een paar dagen in een bak gedroogde pens gelegd, werkte redelijk. Wat echt goed werkte was een voerdummy, gevuld met stukjes gedroogde long en pens. Apporteren = beloning uit de voerdummy. Verder is het geduld en blijven lachen. Het komt goed.

Nog even een aanvulling; Flow heeft een hele poos wel wild dummy's willen halen, maar geen gewone canvas. Inmiddels pakt ze ze wel, maar ze bijft voorkeur houden voor iets met een sok eromheen, of met een nijnenvachtje. Je kunt proberen of ze wel een konijnenvacht dummy accepteert en daarvandaan gaan uitbouwen naar een gewone dummy.

http://www.hondenshop.nl/shop/dummies-c ... ranje.html
Laatst gewijzigd door Els&Flow op wo 29 okt 2014, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
#3013132
voerdummy of een vachtje erom wilt wonderen doen. anders inderdaad shapen (al dan niet met clicker). De meeste honden vinden een blok niet geweldig en ijzer en glas al helemaal mega brrr. Toch alle honden tot nu toe zover gekregen en ze hadden er zelfs lol in (volgt natuurlijk mega beloning en dat was niet altijd koek, maar echt dingen die ze geweldig vonden zoals bijv. door de tunnel, in het zwembadje, los mogen lopen etc.)
Door ellenned
#3013135
Wat je ook nog kan doen is de dummy weg leggen, iedere dag paar keer pakken er zelf heel gek mee doen, beetje joelen, omhoog gooien, zorgen dat zij denkt dat het wel een heeeel mooi ding moet zijn, maar het blijst jouw dummy, zij mag er niet aan komen, niet ruiken oid. Dit paar dagen volhouden, zodra ze belangstelling gaat tonen, even laten ruiken maar voor jezelf houden en er maar gek en blij mee blijven doen en dit langzaam uitbouwen.
#3013141
ellenned schreef: Wat je ook nog kan doen is de dummy weg leggen, iedere dag paar keer pakken er zelf heel gek mee doen, beetje joelen, omhoog gooien, zorgen dat zij denkt dat het wel een heeeel mooi ding moet zijn, maar het blijst jouw dummy, zij mag er niet aan komen, niet ruiken oid. Dit paar dagen volhouden, zodra ze belangstelling gaat tonen, even laten ruiken maar voor jezelf houden en er maar gek en blij mee blijven doen en dit langzaam uitbouwen.
Zo heb ik het inderdaad bij Charlie ook gedaan.
Hij doet er alles netjes mee, maar favoriet zal het bij hem nooit worden, heb het idee dat hij het gewoon niet lekker in de bek vind, te zwaar ten opzichte van een balletje oid.
Door Jantina
#3013188
Die weg-leg methode ben ik nu al maanden mee bezig dus dat is niks voor haar om te triggeren helaas. Het is een kleine dummy dus zou geen probleem moeten zijn. Speeltjes heb ik al niet voor ze liggen in huis. Ik zal morgen eens proberen er vacht omheen te doen...
Door essie
#3013197
Clickeren.
Heb hier een hond die niks om speelgoed geeft, alleen de bal.
Op een gegeven moment met de clicker bezig geweest om een speeltje te laten pakken.
Demy is trouwens niet super getraind met de ckicker, gebruik het haast niet. Maar ze kent de clicker wel.
Tot mijn verbazing kreeg ik binnen een week voor elkaar dat ze het speeltje in haar bek nam, en ook met veel enthousiasme.
Had ik totaal niet verwacht, daarna niks meer mee gedaan.
Was voor mij puur voor de fun omdat ik dacht dat zoiets niet zou lukken bij haar.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door