Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3012808
Hallo allen,

als kind twee maal een ernstige breuk gehad aan de knie en mede daardoor nu op mijn 40ste staat een revisie voor de deur....
De orthopeed zei dat ik niet mocht klagen gezien de trauma's van toen en de slijtage tot nu toe en daarbij ook nog mijn overgewicht meegenomen.

Hij vertelde mij dat ik dat gluco goedje wel mocht proberen maar niks is bewezen en na 2 weken proberen moet er effectief wat veranderd zijn anders moest ik maar stoppen  >:(

Nou weet ik mede door barfplaats wel beter  :biggrin2:  maar heb heel verstandig niet mijn muil opengetrokken.... witte jassen politiek is nu eenmaal zo.
Welke glucosamine, chrondoitine en of msm en op koper combinatie moet ik nou gaan slikken?? 

Graag wil hij, de dokter,  gaan injecteren maar daar ben ik niet zo voor en daarna als dat niet meer gaat, hij verwacht binnen 2 jaar uiterlijk een nieuw exemplaar te plaatsen....

Nu heb ik hier een kleine man van 2.5 lopen en wou ik de boel graag indien mogelijk wat oprekken door de supplementen te gebruiken..
Wie o wie kan mij wellicht verder helpen?  ik hoor graag van de experts hier..... :biggrin2: :-*
#3012822
Zoekt even topic hier in de bar.

Ik slik wegens kraakbeenschade Arthro-5. Is hoog gedoseerd en zit hyalonzuur (of hoe je dat ook mag schrijven) in.
Als ik het niet slik merk ik dat onmiddellijk (pijn, startstijfheid).
#3012872
Lil schreef: Zoekt even topic hier in de bar.

Ik slik wegens kraakbeenschade Arthro-5. Is hoog gedoseerd en zit hyalonzuur (of hoe je dat ook mag schrijven) in.
Als ik het niet slik merk ik dat onmiddellijk (pijn, startstijfheid).
  ik begrijp dat het geven van injecties ook met dit Hyalonzuur gedaan wordt..... dus dat moet geen kwaad kunnen.....
#3012875
Lil schreef: http://www.barfplaats.nl/forum/index.php/topic,123769.msg2967881.html#msg2967881

Inmiddels loop ik 's ochtends 45 minuten en 's avonds 60 minuten. En dat zou onmogelijk zijn volgens de witjassen en de fysio o ja, volgens die mensen helpt glucosamine niet.  ::)
  LOL.... volgens deze arts moest ik het twee weken slikken en als het dan niks deed een afspraak maken voor injecties...  Goed zelf denk ik dat er dan ook nog een zwaardere dosering mogelijk is.......toch? :-[
#3012876
essie74 schreef:   LOL.... volgens deze arts moest ik het twee weken slikken en als het dan niks deed een afspraak maken voor injecties...  Goed zelf denk ik dat er dan ook nog een zwaardere dosering mogelijk is.......toch? :-[
Twee weken is tamelijk (lees erg) kort voor goed resultaat  ;)

Ik zou lekker en en doen. Die injecties ga ik ook krijgen en ik blijf gewoon doorgaan met slikken van dat niet werkende spul.  :P :biggrin2:
#3012903
Ik slik glucosamine voor mn artorse handjes, het begint meestal na een week of zes te werken.
Ik ben wel eens gestopt en na een poosje kwam de pijn terug. Weer gaan slikken en het gaat beduidend beter.
Ik slik daags 1200 mg elementaire glucosamine, chondroitinesulfaat 500 mg, msm 500 mg. Merk is
Glucon/Combi/MSM.
Dit is de onderhoudsdosering.
#3012909
De spuit gaf bij Maxi meer last dan gemak. Er gaat een beste hoeveelheid gel je knie in en net zo min als van glucosamine is van hyaluronzuur het effect bewezen. Hyaluronzuur is een voeding voor de aanmaak van kraakbeen, alleen synthetisch en moet je dus maar afwachten of het lichaam het ook als dusdanig accepteert.
#3012914
Mini's 3-tal schreef: De spuit gaf bij Maxi meer last dan gemak. Er gaat een beste hoeveelheid gel je knie in en net zo min als van glucosamine is van hyaluronzuur het effect bewezen. Hyaluronzuur is een voeding voor de aanmaak van kraakbeen, alleen synthetisch en moet je dus maar afwachten of het lichaam het ook als dusdanig accepteert.
Dus het gaat au doen?  :-\

Effect van hyaluronzuur ook al niet bewezen en dit willen witjassen wel doen en glucosamine niet, hmmmm  ::) Ik snap met de keer die witjassen minder vrees ik.
#3012947
Ik heb een tijd (2 grote potten) Glucosamine&MSM van het Kruidvat gebruikt, was hier heel erg gebaat bij!
Omdat ik bij Flinndal nog andere suplementen bestelde heb ik ze daar ook een keer meebesteld, maar die werken minder goed bij mij.....
Gebruik nu die combi-pot van het kruidvat weer
#3012953
Lil schreef: Dus het gaat au doen?  :-\

Effect van hyaluronzuur ook al niet bewezen en dit willen witjassen wel doen en glucosamine niet, hmmmm  ::) Ik snap met de keer die witjassen minder vrees ik.
Bij mij wel helaas ja. Mijn knie was al erg dik en toen die grote hoeveelheid dikke vloeistof er in ging, dat voelde ook echt alsof het niet ging passen zeg maar, de druk in die knie werd enorm hoog. Ik was er echt onpasselijk van en loop toch al heel wat jaren met veel pijn, dus kan best wat hebben.
Heb er zoals Michiel al zei heel lang last van gehad en geen enkele baat. Nu is mijn knie echt compleet versleten en zei de orthopeed ook, baat het niet dan schaad het niet, maar dat klopte dus niet helemaal. ::)
Ik kan me voorstellen dat het bij mensen waarbij het kraakbeen beschadigd is (maar dus niet weg) wel kan helpen.
#3012987
Maxi's 3-tal schreef: Bij mij wel helaas ja. Mijn knie was al erg dik en toen die grote hoeveelheid dikke vloeistof er in ging, dat voelde ook echt alsof het niet ging passen zeg maar, de druk in die knie werd enorm hoog. Ik was er echt onpasselijk van en loop toch al heel wat jaren met veel pijn, dus kan best wat hebben.
Heb er zoals Michiel al zei heel lang last van gehad en geen enkele baat. Nu is mijn knie echt compleet versleten en zei de orthopeed ook, baat het niet dan schaad het niet, maar dat klopte dus niet helemaal. ::)
Ik kan me voorstellen dat het bij mensen waarbij het kraakbeen beschadigd is (maar dus niet weg) wel kan helpen.
pfew, je stelt mij gerust!  O0

Mijn knie is helemaal niet dik en er zijn alleen maar 2 plekken met schade zonder dat er (al) sprake is van artrose. Ze hopen dat door de injecties het kraakbeen zich deels weer gaat herstellen.
#3013070
Ik denk dat het ook goed is om vitamine D te nemen in de winter (geen zon). Het zorgt ervoor dat calcium goed wordt opgenomen en dat is weer goed voor de botten. Glucosamine heb ik geen verstand van, heb het ooit geprobeerd maar weer vergeten in te nemen.
#3013405
Ik heb reumatische artritis en had altijd veel last van mijn versleten gewrichten. Ik gebruik sinds januari glucosamine van de hema, moet wel 1500mg per dag, en moet zeggen ik heb er ontzettend veel baat bij!
Veel minder pijn en soepeler en de gewrichten zijn gladder van binnen, gewoon proberen!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door