Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Linda.V
#3012713
Hallo,
Een vriendin adopteerde een 8 maanden oud hondje dat er momenteel wel erg mager uitziet. Hij heeft een zwakke achterhand, sleept soms met de achterpootjes. Hij werd onderzocht door de dierenarts en het enige wat hij opmerkte was dat het hondje weinig spieren heeft id achterhand en te mager is. Er werd brokkenvoeding aangeraden maar m'n vriendin verkiest barf. Deze toch nog steeds pup (kruising Cavalier) zou wel 2 kg mogen bij komen. Hoeveel gram barf per kg gewicht zou ze dit hondje dagelijks mogen geven? Zou tijdelijk 60 gr per kg gewicht te veel zijn?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3012722
Ik zou de hoeveelheid rustig verhogen. Stel ze voert nu 30 gram per kilo lichaamsgewicht, dan zou ik dat verhogen naar 40 gram pkl en dat een paar dagen doen, dan 50 gram een paar dagen en dan 60. Ik heb het idee dat in een keer heel veel meer voer geven voor maag-darm problemen zou kunnen zorgen en daar heb je nu niets aan. Dus eventjes de tijd nemen om het op te bouwen.

Aankomen moet ook langzaam gaan, dus op een bepaalde hoeveelheid voer zal ze een poosje moeten wachten. Bij Oscar zagen we dan steeds een week of 3 a 4 later dat het wat aan begon te zetten. En dan is het ook weer opletten dat het niet te snel gaat. Het blijft met het oog (en de weegschaal) voeren om te zien of het goed gaat.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door