Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door inge58
#3012002
Vorig jaar heeft Django een ernstige dubbele oor onsteking gehad!
Ik kreeg toen van de DA een antibiotica om te druppelen.
Nu loopt ie weer met zn kopje scheef en met zn oortjes te klapperen maar ik zie er nog niks aan.
Kan ik zelf oordruppels halen om erger te voorkomen?
En wat voor druppels dan?
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3012003
Geeft Django goed pijn aan of verbergt hij het? In het laatste geval ben je al te laat.
Stinkt zijn oor en voelt het warm? Heeft Django koorts?
Indien het oor stinkt, er vieze pus uitkomt of hij koorts heeft zou je het beste contact opnemen.
Anders olie of puur oor
Door inge58
#3012004
Fenixjuh schreef: Geeft Django goed pijn aan of verbergt hij het? In het laatste geval ben je al te laat.
Stinkt zijn oor en voelt het warm? Heeft Django koorts?
Indien het oor stinkt, er vieze pus uitkomt of hij koorts heeft zou je het beste contact opnemen.
Anders olie of puur oor
Hij geeft wel echt aan dat er iets niet goed is aan zn oortje,er komt nog geen pus uit( vorige keer wel) is niet warm,stinkt niet en hij heeft geen koorts.

Baby olie,olijfolie?
Gebruikersavatar
Door doranto
#3012008
inge58 schreef: Hij geeft wel echt aan dat er iets niet goed is aan zn oortje,er komt nog geen pus uit( vorige keer wel) is niet warm,stinkt niet en hij heeft geen koorts.

Baby olie,olijfolie?
Ik zou zeker geen babyolie gebruiken!
Ik heb goede ervaring met puur oor. Je mag daar zeker in het begin gerust wat meer druppels van gebruiken als de gebruiksaanwijzing aangeeft. En zeker 2x daags. Ook niet te snel ermee stoppen, maar liefst nog enkele dagen nadat de klachten over zijn 1x dgs. doorgaan.
Door Lizzy
#3012016
Ik zou gewoon bij de dierenarts langs gaan om een diagnose te laten stellen. Misschien heeft hij wel iets in zijn oor. Voor een kruiper is het te laat in het seizoen maar misschien zit er iets anders in.
Door inge58
#3012020
Ik heb inmiddels bij de dierenwinkel puur oor gehaald.
Begin maar gewoon met druppelen,als ik het niet vertrouw dan naar de DA.
Wat wel opvalt is dat het,net als vorig jaar,twee weken na een wasbeurt begint....
Door M@rina
#3012035
In puur oor zit veel alcohol, zoals in veel homeopathische middelen dat in een oor druppelen wat ontstoken is lijkt me geen pretje voor je hond. Ik ou toch maar even naar de DA gaan
Door sella
#3012076
Lizzy schreef: Ik zou gewoon bij de dierenarts langs gaan om een diagnose te laten stellen. Misschien heeft hij wel iets in zijn oor. Voor een kruiper is het te laat in het seizoen maar misschien zit er iets anders in.
Die groeien hier nog anders genoeg hoor.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3012107
inge58 schreef: Ik heb inmiddels bij de dierenwinkel puur oor gehaald.
Begin maar gewoon met druppelen,als ik het niet vertrouw dan naar de DA.
Wat wel opvalt is dat het,net als vorig jaar,twee weken na een wasbeurt begint....
Misschien dat er bij het wassen water in de oren gekomen is? Bij het uitspoelen moet de neus altijd neerwaarts gericht zijn, dan loopt er geen water in de oren. Je legt dan je hand over de neusrug, zodat er geen water in zijn neus komt. Je kunt dan tevens de snuit naar beneden gericht houden.
Door Suzanne
#3012111
Met dit soort dingen nam ik geen risico. Laat er even door een DA naar kijken joh! Met oren (en ogen) en eh... sowieso eigenlijk ;-)  ga je toch niet zelf knutselen?

Suzanne
Gebruikersavatar
Door pike
#3012580
Ik zou er toch ook liever even naar laten kijken. Een verwaarloosde oorontsteking kan doofheid tot gevolg hebben.
Door inge58
#3012898
Ik ga zo met Django richting zuiderburen,onze DA zit hier net over de grens in Belgique.
Hij blijft klapperen met zn oortje,dus even naar de orendokter!
Door inge58
#3013106
Gelukkig geen ontsteking in de oortjes! Wel een beetje " aangedaan" zoals ze dat in België zeggen. Mogelijk door allergie voor de shampoo of het badwater. Heb verzachtende druppels mee gekregen en een paar lang houdbare ampullen die ik direct na een volgend bezoek aan de trimsalon in zijn oortjes moet druppelen. Consultje in België kost 26 EUR en dan nog een klein bedrag voor de medicatie! Viel dus in ieder opzicht erg mee!
Laatst gewijzigd door inge58 op wo 29 okt 2014, 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door