Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#3012746
Ik hoop dat het hier goed staat

ik zit vaak te rommelen met het door knippen van vleesbot enz
heb al verschillende vleesscharen gehad maar die zijn niet goed genoeg want knipten het niet door

ook al een snoeischaar gekocht maar ook die ging met de scharen over elkaar

nu is mijn vraag welke snoeischaren en vlees scharen gebruiken jullie die het wel goed doen om harde stukken vlees en bot te knippen want dan gebruik ik een bijl
ik heb het niet over grote keiharde botten maar karkassen en wat kleinere botjes botten

hopelijk kan ik dan eindelijk eens stoppen met scharen kopen en heb ik een goede haha
alvast bedankt
Gebruikersavatar
Door brenda532
#3012751
Ik heb gewoon zo'n goedkope van de action geloof ik  :biggrin2:.

Straks krijg ik weer 15 kilo binnen en dan mag hij weer aan het werk.
Gebruikersavatar
Door Nero
#3012843
Ik heb ook een goedkope van de action, knipt op zich prima maar begint nu van die groeven in de scharen te krijgen. Ook begint hij al te roesten.
Ik zit zelf te denken aan een wildschaar van de welkoop.
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#3012889
dank jullie wel, bij action ga ik zeker even kijken

Annemarie  die onderste link lijkt me inderdaad wel een goede schaar

maar de bovenste link welke is het dan? want ik kom op een pagina uit met heel veel snoeischaren
Door Annemarie Rijnveld
#3012896
Ingrid (shadow) schreef: dank jullie wel, bij action ga ik zeker even kijken

Annemarie  die onderste link lijkt me inderdaad wel een goede schaar

maar de bovenste link welke is het dan? want ik kom op een pagina uit met heel veel snoeischaren
Oh jee,dan is er iets mis gegaan...ik ga even kijken..

edit: Passat SECA04 snoeischaar
https://www.conrad.nl/nl/passat-seca04- ... &insert=8V

Kan je het nu wel zien?
Laatst gewijzigd door Annemarie Rijnveld op wo 29 okt 2014, 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Ingrid (shadow)
#3012913
oh wat fijn dank je wel dat je nog een keer wilde kijken
dit lijkt me inderdaad een stevige schaar , en in de prijs goed te doen
dank je wel , top Afbeelding
Door Annemarie Rijnveld
#3012916
Ingrid (shadow) schreef: oh wat fijn dank je wel dat je nog een keer wilde kijken
dit lijkt me inderdaad een stevige schaar , en in de prijs goed te doen
dank je wel , top Afbeelding
Graag gedaan :)
Gebruikersavatar
Door pike
#3013243
Ik gebruik een Felco. Hij was oorspronkelijk voor in de tuin maar eigenlijk ietsje te groot voor mijn kleine handen waardoor lang achter elkaar snoeien niet prettig was. Dus toen heb ik hem bevorderd tot barfschaar en voor de tuin een kleiner (en goedloper) exemplaar bij de Welkoop gehaald. Die kan ook heel goed bot knippen, onlangs kon ik mijn barfschaar niet vinden toen heb ik die van de Welkoop uit de schuur gehaald en hij knipte probleemloos de botten.
Door Parelridder
#3013298
'k Heb er afgelopen jaar 2 bij het tuincentrum gekocht. Relatief dure gekozen, in de hoop op langere levensduur, ook nav garantie. Ik beschouw het als een redelijke miskoop, want ze nemen al af in kwaliteit. En als ik dan tevreden berichten hier lees over veel voordeliger scharen.. ::) Dan is dat denk ik het slimste: goedkoop kiezen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3013330
Parelridder schreef: 'k Heb er afgelopen jaar 2 bij het tuincentrum gekocht. Relatief dure gekozen, in de hoop op langere levensduur, ook nav garantie. Ik beschouw het als een redelijke miskoop, want ze nemen al af in kwaliteit. En als ik dan tevreden berichten hier lees over veel voordeliger scharen.. ::) Dan is dat denk ik het slimste: goedkoop kiezen.
Ik gebruik mijn dure Felco al jaren. Hij komt uit de ijzerwinkel dus niet van een tuincentrum. Bovendien kan je van een Felco elk onderdeeltje los verkrijgen, mocht er iets stuk gaan. Maar dat heb ik nooit aan de had gehad. Mijn man haalt af en toe wel alle tuinscharen uit elkaar om schoon te maken en "slijpt" ze met een wetsteentje.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3013369
Die ik nu heb was een €5 modelletje bij de aldi. De vorige ook, bedenk ik mij nu. Doen het prima. Zijn ze stuk of bot, koop ik een nieuwe, maar ik geloof dat deze al ongeveer een jaar mee gaat
Door judith1967
#3013879
Voor spiervlees gebruik ik een elektrisch mes en voor botwerk een snoeischaar van het merk Gardena.
Ik heb de snoeischaar al jaren.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door