Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Lizzy
#3012502
Vandaag ons oude fornuisje opgehaald. Dat dankzij Marije vandaag in Den Haag stond :-*

Ahhh, het is een schatje! En het ziet er nog hartstikke goed uit! Heel blij mee! (nu nog de gebruiksaanwijzing voor de oven scoren :biggrin2:).

Daarna naar het gemeente museum in Den Haag. Daar staat namelijk een Piet Zwart keuken uit 1938 tentoongesteld!

Je mocht er ab-so-luuuut niet aankomen!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo'n Bruynzeel keuken was om de huisvrouw blij te maken! :biggrin2:

Afbeelding

Het spaart tijd, arbeid en geld, zo'n Bruynzeel keuken van Piet Zwart! En die tijd kon de huisvrouw dan weer aan haar man schenken :biggrin2:

Wij hebben dus precies dit blokje van onder met dit aanrechtblad:

Afbeelding

We weten nu ook definitief zeker dat onze keuken van rond 1940 is geweest.

Afbeelding

Er was nog meer kunst. Leo wilde perse Mark Rothko zien. Nou, echt ge-wel-dig! Ik heb zo genoten! Moet je kijken, dit zijn een aantal van zijn werken!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
#3012516
Lizzy schreef: (laat ik subtiel zeggen dat ik moderne kunst kennelijk niet begrijp... Ik vond de werken van die Mark echt geen moer aan, sorry :-\).
Oh, haha, ik dacht dat je het meende :biggrin2: Nee, ik heb daar ook niks mee. Maar die keuken is wel echt helemaal geweldig zeg!!
Door Lizzy
#3012521
Esther Q schreef: Oh, haha, ik dacht dat je het meende :biggrin2: Nee, ik heb daar ook niks mee. Maar die keuken is wel echt helemaal geweldig zeg!!
Hahahaha ;D

Ik zei tegen Leo (toen we daar voor die werken stonden) "ik ga niet eens doen alsof ik het mooi of interessant of aantrekkelijk of leuk vind, ik vind er gewoon geen hol aan" :biggrin2:
Door Ruisje
#3012522
Lizzy schreef: ...
Het spaart tijd, arbeid en geld, zo'n Bruynzeel keuken van Piet Zwart! En die tijd kon de huisvrouw dan weer aan haar man schenken :biggrin2:
...
Een kwestie van (aan)rechten en plichten, hè. :biggrin2:

De keuken vind ik echt heel erg gaaf!! En ben dan ook benieuwd naar jullie 'Piet Zwart keuken' straks! :)

De 'kunst' vind ik ook wat minder...
Door Lizzy
#3012524
"Wat is er loos met een vrouw die van de keuken de woonkamer in loopt?"

"Haar ketting is te lang".

=====

"Een vrouw heeft 1 recht. Het aanrecht".

=====

Over het fornuisje. Oh, wat een skeetje. Er zitten zelfs nog alle originele braadsledes en dergelijke bij! Ik ben er helemaal flieft op. Hier en daar wat roest bij de scharnieren weghalen, poetsen/schoonmaken en klaar voor gebruik!
#3012552
Lizzy schreef: Over het fornuisje. Oh, wat een skeetje. Er zitten zelfs nog alle originele braadsledes en dergelijke bij! Ik ben er helemaal flieft op. Hier en daar wat roest bij de scharnieren weghalen, poetsen/schoonmaken en klaar voor gebruik!
Ik heb niet zo veel met koken (joh!), maar dit kan ik me helemaal voorstellen! Ben benieuwd naar het eindresultaat!  :D
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3012565
Lizzy schreef: (laat ik subtiel zeggen dat ik moderne kunst kennelijk niet begrijp... Ik vond de werken van die Mark echt geen moer aan, sorry :-\).
Na zie je dat dan niet erin, de diepe betekenis van .....euh.....het doek?
:biggrin2:

En WAS om de vrouw blij te maken? Volgens mij ben jij nu ook blij  :D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door