Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door TessaThomas
#3012156
Ik ben echt een nitwit als het gaat om liters/inhoud, dus zouden jullie kunnen helpen?

Op termijn zoek ik een vrieskast. Ik heb nog een vrieskistje staan voor de grote partijen vlees, maar kom nu in de knoop met ons eigen eten. Ik wil er dus een kast bij ivm ruimte. Er gaat ongeveer 40 kilo kvv per maand doorheen en daarvan wil ik een groot gedeelte in die vrieskast kwijt kunnen, maar ik wil ook minimaal 2 lades voor onszelf houden. Hoeveel liter zouden jullie dan aanraden? Daarnaast moet die ook nog redelijk energiezuinig zijn en onder de 500 euro. Hebben jullie suggesties? :D
Door Nadia
#3012179
Je hebt ongeveer het 3 dubbele aan ruimte nodig. Dus voor 40 kilo heb je 120 liter nodig. Dus ik zou voor een kast van 200 liter ofzo gaan.
Door TessaThomas
#3012185
Dank je, het valt me toch nog mee dan, 200 liter is niet enorm. Daar ging ik dus al de mist in, ik dacht dat die 1/3 alleen voor barf spullen in een kist was.  :-X
Door Nadia
#3012186
Een van de eerste die ik tegen komhttp://m.mediamarkt.nl/shop/nl/NL/catalog/Vrijstaande-vriezers-483015/ZANUSSI-ZFU-25200-WA-1013123/
Gebruikersavatar
Door nova
#3012289
40 kilo kvv stop je toch zeker weg in 3 lades.

Ik zal straks wat rollen in een  korf leggen, en dan kijk ik hoeveel er in gaan. dat laat ik je weten, maar ik denk minstens 15 rollen  a 1 kilo per korf  ;)

Ik heb een klein opzet vrieskastje, past op een  tafelmodel koelkast. Ik propte daar 84  pakjes smuldier in van  400 gr. en de  deur van het vriezertje  ging dicht.

Ruimte vrieskastje bestaat uit:  de bodem,  die voor de helft  verhoogd is waardoor je minder weg kunt bergen, en 1 rek ,toch samen  goed voor  een opslag capaciteit van  bijna 33 kilo
Door Anne in Zweden
#3012324
TessaThomas schreef: Dank je, het valt me toch nog mee dan, 200 liter is niet enorm. Daar ging ik dus al de mist in, ik dacht dat die 1/3 alleen voor barf spullen in een kist was:-X
Volgens mij is dat ook zo. Kvv komt toch in mooie pakjes aangeleverd? Daarvan kun je er veel meer kwijt in een vrieskast. Ik schat dat je met 90-100 liter al klaar bent als je alleen maar 40 kilo kvv hoeft te bewaren. Maar laten we het wetenschappelijke experiment van Miet even afwachten! :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Zev
#3012464
Ik kan in mijn vriezer van 1 klep, 3 gewone lades, 1 grote lade en een kleine lade, 90 kg kvv kwijt. Dan had ik nog de kleine lade voor wat eigen spullen. Nu heb ik 60 kg Barf besteld en dat paste ternauwernood in diezelfde vriezer.
Door TessaThomas
#3012473
Ik denk dat ik geluk heb dat een groot deel van de kvv uit nette rechthoekjes bestaan, dat stapelt makkelijker dan rollen. Maar dan zoek ik gewoon iets rond de 200 liter, dan kan ik de ene keer meer voor onszelf er in doen en de andere keer meer kvv. Ik heb ook nog steeds die vrieskist natuurlijk. ;)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door