Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3012389
Hoi

heb momenteel een fijne vriezer van 168liter, en een koelkast met een groot vriesvak...en met kvv en wat zakjes eendenekken en kalkoennekken en pens ging dat altijd prima...

maar omdat ik wat meer via lijntjes wil bestellen en omdat ik wegens allergieklachten hond meer wild wil kopen, ben ik aan het nadenken over vriezer.

wat is nou slimmer...een kleine 100 liter vrieskist erbij, die aan kan als er extra ingevroren/bewaard moet worden, of gewoon een grote van 325 liter proberen te scoren?

Want als je vriezer bijna leeg is, lijkt me dat wel een energie slurper...Andere kant..een klein vriezertje erbij is wel weer nog meer extra ruimte kwijt (is al bheoorlijk lein hier..)...dacht er ook al aan om gewoon tafelmodel koelkast en tafelmodel vrieskast erbij te doen, maar dan moet ik weer twee apparaten kopen..

MAar met zo'n extra vriezertje leek het me wel handig, dat je de grote dan weer uit kan zetten als die bijna leeg is..

wat is wijsheid? Hoe doen jullie dat?
#3012409
[quote="Papalou"]
...
weer uit kan zetten als die bijna leeg is..
...
[/quote]
Dat was oooooit ook mijn idee, maar voor ons heeft dat niet gewerkt. :biggrin2:

Wij hadden een tafelmodel vrieskastje voor de kvv, dat ging prima. Tot... we overstapten op barf en zelfgemalen barf. We kochten een vrieskist en het kastje zou dan uitgezet worden als alles in de kist zou passen. Toen gingen we groter inkopen en met 2 honden en 6 katten moet je ook variatie hebben, dus... in plaats dat er een vriezer uitging kwam er nog 1 bij. Een poosje terug vond ik dat het oudste vrieskastje wel erg vaak aanging, dus een vervanger gekocht. Oudje werd ontdooid en voor 'nood' of 'eens wat op te slaan voor een ander' in een hoek gezet... en toen kwam er weer een lijntje... ;D

Wat is wijsheid? Geen idee. :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Ruisje op di 28 okt 2014, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
#3012412
Aan mij heb je niets, ik heb in de loop der tijden gewoon allebei gedaan: een grotere vriezer gekocht, een vriezer erbij gekocht, o ja, en ook nog een grotere vriezer erbij gekocht. ;D

Maar zonder gekheid: zelf vind ik, als je de ruimte hebt, een vriezer erbij handiger, omdat je die inderdaad kunt uitzetten wanneer je voorraad zodanig geslonken is dat je alles in eentje kunt pakken. Als je echter regelmatig met de lijntjes meedoet, bestaat de kans dat je vriezers altijd vol zitten, dat je altijd zoveel voorraad hebt dat je er nooit eentje hoeft uit te zetten. Dus dat moet je even inschatten, hoeveel zelfbeheersing je hebt qua voorraadlogistiek.
#3012567
De vriezers zullen (volgens mij) inderdaad meestal vol zitten. Maar ik vind meerdere vriezers toch handiger dan één grote vriezer. Soms is er toch een vriezer leeg, die kan je dan uitzetten en schoonmaken. Als je maar één vriezer hebt ben je toch beperkt. Maar je moet wel zelfbeheersing hebben. Ik heb nu 7 grote vrieskisten,  3 kleine en een vriescel. Het merendeel staat gelukkig meestal uit, maar het is wel handig.
#3012570
[quote="Lida. S"]
De vriezers zullen (volgens mij) inderdaad meestal vol zitten. Maar ik vind meerdere vriezers toch handiger dan één grote vriezer. Soms is er toch een vriezer leeg, die kan je dan uitzetten en schoonmaken. Als je maar één vriezer hebt ben je toch beperkt. Maar je moet wel zelfbeheersing hebben. Ik heb nu 7 grote vrieskisten,  3 kleine en een vriescel. Het merendeel staat gelukkig meestal uit, maar het is wel handig.
[/quote]
Klopt, zo doe ik het ook altijd! Met 1 vriezer ben je aan het knoeien met tempex boxen en diepvriestassen, of je moet wachten tot de winter.

10 Vrieskisten en een vriescel :o Wat heerlijk, zoveel ruimte!
#3012700
haha....dat kan ik hier echt niet kwijt...hooguit kan ik mijn koelkast vervangen door een ijskast met een mini campingkoelkast erop,  maar thats it..en in mijn schuur kan ik evt nog een kleine vriezer erbij kwijt, maar dan wordt de vriezer de werkbank, en das ook niet handig:)

wel weer balen..vond ik een 300liter vriezer, 10 km verderop, gemailed en gezegd dat ik hem wil hebben, op weg naar werk, en nu is hij toch verkocht : omdat ze niets meer gehoord heeft...grrr....


nouja...ik ga voor 300liter, dan heb ik een wat grotere vriezer en wordt de werkbank wat kleiner, en toch een hoop ruimte..voor een 20kg hondje en mezelf wel ok denk en hoop ik:)

thanx voor meedenken!
#3012989
Mag je een vriezer nou wel in de schuur zetten dan. Ik wilde er ook 1 bij voor in de schuur maar las toen overal dat ondanks dat mensen dat deden niet goed was. De vriezer zou stuk gaan of niet goed werken doordat het er te koud is enz enz. Ik heb dus een gewone schuur, niet een geisoleerde.

Meer vriezers is wel heel handig, we hebben er nu 2 in de keuken. Propvol dus eigenlijk misschien toch nog 1 in de schuur.... Maar ook om de redenen die hier al staan. Makkelijk met schoonmaken maar ook met uit kunnen zetten als hij eens leeg is.
En ik vind het ook makkelijker met verschillende dieren sorteren. Dan hoef je niet zo in de bevroren pakken te rotzooien.
#3013278
volgens mij is dat voor koelkasten in combi met vriezers...stel dat het heeel koud wordt in de winter (als dat nog gaat gebeuren), dan wordt de buitentemperatuur kouder dan wat de koelkast koelt, en stopt die met koelen..met een vriezer zul je daar niet snel last van hebben tenzij je in Siberia woont...

maar das even wat ik denk en gehoord heb!!
#3013373
Een paar jaar geleden heb ik een grotere, zuiniger vrieskist gekocht, maar meestal is mijn oude ook nog volop in gebruik. Want.....als ik als alles in de "nieuwe" heb gepropt en er zijn weer leuke vleesjes in de aanbieding, dan heb ik toch plaats genoeg! Ik denk er nu aan om een grote ladenvriezer erbij te nemen, lijkt me handiger, dan hoef ik niet op mijn kop te staan om wat te zoeken. Eerlijk gezegd wordt het dan niet een vriezer minder aan, maar jullie snappen het wel........
groetjes Boa
#3013456
[quote="1eboa"]
Een paar jaar geleden heb ik een grotere, zuiniger vrieskist gekocht, maar meestal is mijn oude ook nog volop in gebruik. Want.....als ik als alles in de "nieuwe" heb gepropt en er zijn weer leuke vleesjes in de aanbieding, dan heb ik toch plaats genoeg! Ik denk er nu aan om een grote ladenvriezer erbij te nemen, lijkt me handiger, dan hoef ik niet op mijn kop te staan om wat te zoeken. Eerlijk gezegd wordt het dan niet een vriezer minder aan, maar jullie snappen het wel........
groetjes Boa
[/quote]
Nee, dat begrijpen we niet. ;D :biggrin2:
#3013467
Ik heb hier 2 grote vriezers staan, één van 168 zoals ze jouwe, en één van iets over de 200 liter. Die van 200 liter gebruiken we voor ons zelf en de kleinere is van de honden. Ook zit er een vriezer onder de koelkast, deze is ook van de honden.

Binnen een half jaar gaan we verhuizen en dan komt er nog een vrieskist bij. Ikzelf vind de 168 liter ook wel krapjes, in de vriezer in de keuken hebben we alleen de weekvoorraad liggen en in de ander een (hele) krappe maand voorraad.

Ik zou zelf voor een extra vriezer gaan. Misschien een kist waar je de dozen gewoon in kunt zetten?
#3013515
[quote="Shera"]
Bedankt voor antwoord Papalou. Heb dus weer eens zitten snuffelen en heb er dus 1 bestelt  :) 400 liter en er stond zelfs bij dat die overal kan staan. Wie weet kunnen we dan eindelijk ook eens voor ons zelf een diepvriesgedeelte gebruiken ....
[/quote]

De denkfout die iedere bp'er maakt! ;D Maar goed, die Hoffnung stirbt zuletzt, zoals de Duitser zegt. :biggrin2:
#3013961
Hoi hoi

ik zit nog steeds te twijfelen..eindelijk een beetje contact op marktplaats...

ik kan een 360 liter lwhirlpool afg665 ap kopen, heeeel groot, voor 125euro..heel nette prijs, verbruikt weinig en past in schuur..dan heb ik dus ECHT genoeg ruimte...Hondje eet zo'n 12 kg per maand, dus opslag voor zomer genoeg en ook genoeg voor lijntjes..maar dan idd geen ruimte voor nog een vriezer erbij (1,60 lang) en zal hij misschien ook af en toe leger zijn (gaan nu schapenvachten in...werkt ook wel tegen loze ruimte en eitjes van vlooien gaan dood)....enige probleem is dan dat hij dus af en toe leger zal zijn en bij ontdooien het wat onhandig is

andere optie is een ecoline sb300 voor 100 euro..is bijna 300 liter...ook groot zat...maar die verbruikt wel meer energie (0,9 kwh tegenover 0,64 van de grotere)....

laatste optie is gewoon een kist van 100 liter erbij, die zijn redelijk makkelijk te verkrijgen, maar dan ga ik wel meer energie verbruiken..


want die van mij verbruikt nu iets van 0,5kwh...dus die 360liter whirlpool verbruikt eigenlijk niet zoveel meer..

denk dat ik die maar ga kopen...dan maar wat verder rijden...maar wel mega veel ruimte...en dat ontdooien kost toch niet zoveel tijd? een paar emmers heet water, en vlees even onder een zeil op elkaar, dat moet toch lukken?


Klopt  het trouwens van dat energie verbruik? Vind het nl best wel weinig voor zon grote vrieskist...

ik bewaar mijn weekvoorraad trouwens in het vriesgedeelte van mijn koelkast, dus de kist gaat normaal niet zo heel vaak open..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door