Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door vagebond
#3008014
Gina is nu 5 1/2 maand. De bovenmelkhoektandjes zitten er nog stevig in. De nieuwe hoektanden zijn nu ong. 6mm doorgekomen. Wanneer moeten ze er in ieder geval uit zijn?
Gr. Ingrid
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3008041
Haal een grote kluif (runderknie) bij de slager en laat je woef er lekker op los. Ik heb daar heel goede resultaten mee. Zolang de melk hoektanden langer zijn dan de nieuwe is de kans groot dat ze er zo uit zijn.
Door vagebond
#3008080
Ze kluift goed, dus daar zit het probleem niet in.
Ik kan haar morgen anders een gedroogde eendenvleugel geven, die dingen zijn best groot voor een teckel.
Gr. Ingrid
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3008141
vagebond schreef: Ze kluift goed, dus daar zit het probleem niet in.
Ik kan haar morgen anders een gedroogde eendenvleugel geven, die dingen zijn best groot voor een teckel.
Gr. Ingrid

Maar niet groot genoeg om de hoektanden te omvatten.
Door Esther Q
#3008248
Hebben wij hier regelmatig met pups, tot nu toe zijn de melkhoektanden er na verloop altijd zelf uitgekomen en de volwassen hoektanden mooi uitgegroeid. Idd, kluiven kan goed helpen.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3009278
Nelson was ook heel laat (7 maanden) toen ze verwijderd werden omdat de blijvende tanden erachter gingen groeien. Eerder maakte deda zich geen zorgen.
Door Jantina
#3009431
Ik had voor mijn Teckeltje de afspraak voor de operatie al 2 keer staan, maar ze zijn er toch vanzelf uit gekomen gelukkig.
Gebruikersavatar
Door Chase en Nellie
#3009596
Mijn sheltiedame heeft de bovenhoektanden een tijd dubbel gehad, ze waren uiteindelijk bijna even groot. Is vanzelf goedgekomen! Eventueel kluiven en trekspelletjes doen, maar dat is hier niet nodig geweest.
Door Parelridder
#3010022
Ik zou even overleggen met tandheelkundig dierenarts Frans Knaake (werkt in Den Haag en de Wagenrenk). Je kunt hem in overleg ook even een fotootje sturen van de huidige situatie.
Door vagebond
#3010887
Ze zitten er nog steeds in. Morgen krijgt ze een groot bot van de slager. Ze is nu bijna 6 maanden. Kan een gewone da ze evt ook trekken?
Gr. Ingrid
Gebruikersavatar
Door Hope
#3011962
vagebond schreef: Ze zitten er nog steeds in. Morgen krijgt ze een groot bot van de slager. Ze is nu bijna 6 maanden. Kan een gewone da ze evt ook trekken?
Gr. Ingrid
Als ze al tanden gewisseld heeft ging ik niet aan de slag met grote botten. Stel dat er blijvende tanden beschadigen... Een gewone da kan ze trekken inderdaad.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3012253
Chase en Nellie schreef: Mijn sheltiedame heeft de bovenhoektanden een tijd dubbel gehad, ze waren uiteindelijk bijna even groot. Is vanzelf goedgekomen! Eventueel kluiven en trekspelletjes doen, maar dat is hier niet nodig geweest.

Met trekspelletjes moet je heel goed weten wat je doet. De nieuwe elementen staan niet gelijk muurvast. Die kunnen door te veel/te lang trekken, naar voren gaan staan. En dus de gehele voorkant van het gebitje voorgoed in en verkeerde stand zetten.
Gebruikersavatar
Door choopy
#3012373
Ik weet niet of je je hond voor show/ fok wilt gaan gebruiken?? Zo ja, dan zou ik geen risico nemen en de tandjes laten trekken.

Een vriend van mij heeft het wel aangekeken met zijn pup en de tandjes zijn er uiteindelijk wel uitgegaan toen hij bijna 6 maanden was. Maar de onderhoektanden prikten wel in het verhemelte. Ondertussen lijkt de kaak/ tanden weer aardig goed te staan en hij is nog niet uitgegroeid, maar er blijft een risico voor een kleine overbeet voor deze hond. Terwijl hij ook aangeschaft is als eventuele toekomstige dekreu, daar hij van superlijnen afkomstig is.
Of het echt door de melktandjes komt, is niet met zekerheid te zeggen, maar vanaf het moment dat die eruit waren, ging de kaak zich eindelijk goed vormen.
Door vagebond
#3014271
Nog 1 melkhoektandje te gaan.......De onderhoektanden staan goed, ja ik ga waarschijnlijk wel een nestje met haar fokken. Ik zie het nog even aan, ze is nu 6 maanden. Einde van de maand heb ik haar ingeschreven op de regioclubmatch van de ntc.
Gr. Ingrid
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door