Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

#3011856
Ik zou minder vleesbot gaan voeren! Ik heb je onderstaande menu even uitgerekend en je voert nu 54% vleesbot (als het ook 50/50 vlees en bot is). Dus die witte krijtpoep is niet zo gek. ;)
Pas je menu eens aan naar 40-45% vleesbot en meer spiervlees en kijk hoe het dan gaat.

[quote="martin1988"]
Spiervlees mengen met botvlees.... ?
[/quote]
Hoe bedoel je dit trouwens? Hoe voer je een dagportie nu?
Laatst gewijzigd door Ruisje op zo 26 okt 2014, 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
#3011901
Geef momenteel s' morgens vleesbot en s' avonds de rest.
Met mengen bedoelde ik spiervlees en botvlees samen maar dat maakt natuurlijkniet uit qua hoeveelheid.

Heb je de zalmmix meegerekend? Die krijgt die namelijk maar af en toe aangezien je uitgerekende percentage op 54% uit komt.

Heb zijn vleesbot nu naar 40% gebracht en spiervlees naar 35%

Mvg,
#3012027
Martin, mijn uitgerekende percentage komt alleen uit het vetgedrukte dagportie  hieronder:
[quote="martin1988"]
toch  nog een vraagje: heb gemalen zalmlijven gekocht maar waar valt dit nu onder orgaan of gewoon onder de 10% overige/groente.

ik geef storm nu:

680 gr vleesbot
340gr spiervlees
102gr orgaan
136gr groente

en dan 2x in de week 357gr pens
en 2x een ei
[/quote]
Dus met de zalmlijven (ergens) en de pens (ergens in de week) zal het wellicht lager uitvallen. Jouw berekende 50% :)

Je bent nu naar 40% vleesbot gegaan, als dit nou weer te slappe ontlasting geeft ga je weer wat omhoog met vleesbot. Het percentage vleesbot kan verschillen per hond, dus dat moet je in het begin uitvogelen. ;)

Je zou ook één maaltijd per dag kunnen geven!
Vleesbot en spiervlees en/of de rest komen dan in 1x in de maag. Dat kan verschil maken met te harde/witte ontlasting:

Als ik onze Sergi 's morgens vleesbot en 's avonds de rest zou geven, zou hij 's avonds knoerthard en de volgende ochtend boterzacht poepen. Maar ook dit verschilt per hond, want onze andere hond zou er geen last van hebben.

Edit: Lees net (sorry, was ik vergeten) dat Storm nog maar 7,5 maand oud is. Eén maaltijd per dag is voor hem nog te weinig. Maar je kunt dan ook 's morgens èn 's avonds vleesbot plus spier/orgaan geven. Jij noemt het mengen. ;) Wellicht is de ontlasting dan ook wat gelijkmatiger.
Laatst gewijzigd door Ruisje op ma 27 okt 2014, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
#3012607
[quote="martin1988"]
toch  nog een vraagje: heb gemalen zalmlijven gekocht maar waar valt dit nu onder orgaan of gewoon onder de 10% overige/groente.

ik geef storm nu:

680 gr vleesbot
340gr spiervlees
102gr orgaan
136gr groente

en dan 2x in de week 357gr pens
en 2x een ei

dat is toch een mooie verdeling?

martin
[/quote]

Is dit nog steeds wat je voert?
vb 50%
sv 25%
ov 15%
gr 10%
Dat is in principe oké.

?[quote="martin1988"]
Geef momenteel s' morgens vleesbot en s' avonds de rest.


[/quote]

As je 's ochtends alleen bot voert leidt dat tot krijtpoep. Je kan niet van de maag verwachten dat hij met het verteren van het bot wacht tot 's avonds als er spiervlees bij komt; Dus ik zou zeggen: Verdeel de onderdelen beter over de maaltijden. Zorg dat er bij bot altijd spiervlees en/of orgaan gegeven wordt en omgekeerd. Want alleen orgaanvlees geven kan natuurlijk weer te zachte poep tot gevolg hebben.

Bij mij valt zalmlijfhet onder spiervlees. En zalmkop onder het vleesbot. De meningen zijn hierover verdeelt, het hangt er een beetje van af hoe je hond er op reageert.

Eitjes reken ik nooit mee, die zijn gewoon extra. Maar ik geef ze nooit in combinatie met vis, pens of lever omdat ze anders dun gaan poepen.
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door