Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3011873
Hallo iedereen,

Dit is de eerste keer dat ik kvv geef dus ben een beetje in de stress

Senna vond het tot gisterenmorgen heerlijk de kvv, maar sinds gisterenmorgen weigert ze te eten ze ruikt eraan en loopt er van weg.
Nu heb ik haar wel iedere keer een beetje kunnen geven met een vork en dan eet ze het wel maar niet van harte.
Ze heeft gisteren wel veel extraatjes gehad niet iedere keer dat ik het zag.
Ze krijgt nu energique special

Is er iets wat ik kan doen? Zoals bijvoorbeeld een extra soort halen voor erbij te geven? of mag je niet afwisselen met kvv?
Als het mag welke kan ik dan het beste halen Senna heeft snel jeuk en hier in de buurt verkopen ze ook carnibest.

Ik kan op z,n vroegst vanmidag om half 5 wat halen want moet naar school dadelijk. Kan wel tussen de lessen door dit topic in de gaten houden.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groetjes.

Kayleigh
Laatst gewijzigd door Kaylie op di 04 nov 2014, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3011887
Allereerst, niet stressen hoor! Een hond kan gerust een dag zonder eten en honger had ze waarschijnlijk toch al niet.  ;)

Het kan best zijn dat ze door al die extraatjes gewoon geen zin in eten heeft. Of misschien is de eetlust van je hond op dit tijdstip sowieso niet erg goed. Mijn hond hoeft s ochtends echt geen bak met voer. Dus je zou kunnen proberen haar eens na schooltijd te voeren.

En kvv afwisselen wordt juist aangeraden! Dus ik zou zeggen lekker kopen die Carnibest! Denk er alleen wel om dat je er niet een kieskeurige hond van maakt door steeds wat anders aan te bieden mocht ze het ineens niet meer gaan eten. Dan eerst maar geen extra voertjes of ees eens een dagje niks.
Door bloemetje
#3011904
Eens met Hylos! Geen paniek en zeker niet voeren hoor.  Pas op dat je geen tuthond kweekt! Als t weer gebeurt,  geen aandacht aan schenken, bakje weghalen na 2 min en in de koelkast voor het volgende eetmoment. Voer je maar 1 keer per dag dan heeft ze dus pech gehad.
Lekker afwisselen met kvv. Dat is alleen maar goed. 
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3011918
Helemaal eens. En let op hoeveel tussendoortjes ze krijgt. Een snackje is prima, maar als het zoveel is dat ze haar gewone eten niet meer eet, is het teveel.

Lekker afwisselen met andere merken erbij en kijken wat werkt. Inderdaad kan het ook veel uitmaken wanneer je voert en hoe vaak je voert. En niet mutsen, niet eten, morgen weer een dag. Ze eet vanzelf weer als ze honger heeft. (Als je vermoed dat ze ziek kan zijn is dat anders natuurlijk, dan even goed in de gaten houden en naar de dierenarts!)
Door Kaylie
#3011967
Oke ik wist niet dat het  juist goed was om kvv geregeld af te wisselen.

Hoe vaak wisselen jullie dan? en welke van Carnibest kan ik het beste pakken ? of mag ik daarin ook soorten afwisselen? ze is wel gevoelig voor jeuk te hebben. Zitten er ook weinig granen in carnibest?
Ze krijgt van mij maar 1x per dag een tussendoortje en dat is na school.
Maar als we een feest hebben met meer mensen kan ik het helaas niet controleren :(
Laatst gewijzigd door Kaylie op ma 27 okt 2014, 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#3011991
Afwisselen is goed! Ik zou niet direct voor Carnibest kiezen omdat er granen in zitten (rijst) diabetes is idd zonder rijst dus die kan je wel veilig pakke, ik dacht dat kalkoen ook zonder rijst was, maar dat zou je heel even op de site van CB zelf na moeten kijken. Tinlo is vaak ook wel makkelijk te krijgen, en zit geen rijst oid in  :) En verder idd niet teveel op letten, niet eten? Pech hebben, bakje weg en pech tot het volgende eetmoment, ik zou zeker niet met de hand gaan voeren  ;)
Door Martine-Tom
#3012007
[quote="Kaylie"]
In engerique zit ook rijst :) alleen geen tarwe en dat soort granen :)
[/quote]Ah ok, zolang ze dan geen jeuk heeft maakt het dan niet veel uit of je Cb of Energique geeft. Zelf zou ik voor een jeukpatient wel kijken naar iets zonder rijst...
Door Kaylie
#3012009
Ow oke ik ga dadelijk eens kijken voor carnibest en dan het liefst de diabetes versie. Maak mijn energique wel nog op want heb nog ruim 4 kilo maar wissel hem af met carnibest
Laatst gewijzigd door Kaylie op ma 27 okt 2014, 14:55, 1 keer totaal gewijzigd.
#3012103
Ik heb Senna net nogmaals energique gegeven en ze at het volledig op :)

Ik heb in de dierenwinkel 3 soorten carnibest diabetes gekocht en 2 soorten naturis compleet om eens te kunnen afwisselen

Van carnibest heb ik
Lam diabetes
Natuurvoer diabetes
en eend diabetes
Kalkoen diabetes hadden ze niet op voorraad nu

Van Naturis heb ik
Kip/makreel en Hert
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door