Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door zurca
#3012005
Gisteren op mijn buik in het bos doorgebracht :biggrin2:
Met onze werkgroep natuurfotografie hadden we gisteren weer ons uitje, opdracht "Paddestoelen". Opdracht die ik mijzelf had meegegeven was om paddestoelen anders in beeld te krijgen dan de "gewone"plaatjes. Met fotograferen vind ik het erg leuk om dingen vanuit een andere "hoek" te bekijken.
De meeste mensen in de werkgroep zullen volgende week met de "gewone"plaatjes aankomen, ook erg mooi beprijp mij niet verkeerd!! Ben benieuwd wat ze van mijn bijdrage gaan vinden :biggrin2:

Jullie krijgen alvast te zien wat zij volgende week gaan zien en ik ben benieuwd naar jullie commentaar....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Door zurca
#3012029
Ruisje schreef: Jouw paddestoelen lijken zo uit de film Avatar te komen. :) Prachtige foto's!!
Bedankt!!
Danny schreef: Zo uit de camera met deze kleuren of heb je ze op de pc bewerkt?
Ja en nee 8)
De kleuren zitten zeker al in de foto zoals die uit de camera komt. Ik fotografeer in RAW. De foto die uit de camera komt kan je zien als een negatief zoals die vroeger uit de camera kwam, die werd nog bewerkt om er uit te halen wat er in zat. Dat doe ik ook met mijn foto's... Dus ik bewerk ze wel na maar pas geen "rare fratsen" toe....dit zit in de foto en door te bewerken komt dat op dit resultaat uit.
Met het maken van de foto's ook geen "gekke dingen" gedaan, geen kleurfilters of gekleurd papier oid. Wel rekening gehouden dat er kleur in de achtergrond zat, bijv. andere paddestoelen en met herfstbladjes voor het onderwerp/tegen de lens aan en dan krijg je dus dit.... ;)
Angelique schreef: De 4de vindt ik top! De rest is ook leuk, maar herken ik niet 123 een paddestoel in, bij de laatste is dat wel het geval.
:biggrin2:
En dat vind ik leuk.... dat men naar een foto kijkt en denkt "wa's da?!" Dat je van zo'n herkenbaar onderwerp een foto weet te maken dat men dus niet 123 ziet wat het is :) Missie geslaagd dus :biggrin2: ;)
Maar met nummer 4 ben ik zelf ook heel blij hoor...
Door Lizzy
#3012036
Genieten weer :smitten:

Ik vind 1 ook echt top. En 3, vind ik ook top. En 4 ook. OK, bij 1 en 3 moet je wel 3 keer kijken en bedenken wat het is. Maar door de kleuren en de vormen word ik al helemaal blij (en zie ik ook wel dat het om paddenstoelen gaat). Met 2 heb ik meer moeite, die spreekt me niet helemaal aan. Ik vind de paarse vaagheid (dakje) op de een of andere manier niet zo sprekend.
Door zurca
#3012167
Fenixjuh schreef: Prachtig en ik vind de 2e juist wel mooi
Dat is zo leuk ook aan fotografie, veel draait ook om "smaak" (Euhhh Eelke ik heb er geen hapjes van genomen hoor ;D ) Wat de een aanspreekt vind een ander maar "zozo"....
Door zurca
#3012171
eelke schreef: Haha, jaja....bij die laatst is het echt net alsof er elk moment een elfje om de hoek kan komen!
Bedankt, dat vind ik een mooi compliment! Als een foto emoties of zulke "belevenissen" kan oproepen, mooi vind ik dat...
Door Nadia
#3012176
Prachtig! Ik ben helemaal weg van de eerste. De 2de vind ik een beetje gekkig. Die paarse vlek vind ik wat vreemd. Maar echt waasuw!!
Als de keuken verbouwd is wil ik er een Liesbeth in ophangen! 8)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door