Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Bernadette
#282903
Nu twee weken volledig aan de barf. Geen problemen an sich. Het eten verloopt een stuk rustiger. Hij gedraagd zich in ieder geval niet meer als de geslagen hond wanneer hij zijn vleesje krijgt. (zie topic: merken jullie verandering van gedrag?)

Het is niet helemaal over, maar het is te doen. Hij krijgt zijn vlees nu buiten, of op het balkon. Dan kan ik hem door het glas van binnenuit in de gaten houden en dat werkt beter.

Maar mijn vraagje over zijn schilfertjes op zijn kont. Hij heeft dit altijd al gehad en meestal ging het over wanneer ik olie door zijn eten deed. Nu stel ik het allemaal zelf samen en merk dat hij meer last heeft van die schilfertjes op zijn kont. Het is te vergelijken met roos.

Ik heb een keer ook homeopatische druppeltjes gekregen (sulfur D30) (als ik het me goed herinner) toen is het over gegaan. Daarnaast gaf ik 1 vitamine tablet B complex per week.

Moet ik wachten om weer homeopatische middeltjes te geven en vitaminen door zijn eten te doen omdat het misschien te maken heeft dat hij aan het omschakelen is van binnen?

Ik merk aan zijn poep en eetlust niets anders. Zijn poep is stevig en compact. Niets bijzonders verder.

Iemand iets erover te zeggen?
Door Laura2004
#282910
Die van mij hadden vroeger ook vaak schilfertjes en met de kou nog erger(door de verwarming) daarom geef ik ze 3x in de week een visolie capsule. En ze krijgen iedere dag een dessertlepel olijfolie en soms wat tarwekiemolie of lijnzaadolie. En dit helpt echt heel goed.
Door Bernadette
#282912
Laura2004 schreef: Die van mij hadden vroeger ook vaak schilfertjes en met de kou nog erger(door de verwarming) daarom geef ik ze 3x in de week een visolie capsule. En ze krijgen iedere dag een dessertlepel olijfolie en soms wat tarwekiemolie of lijnzaadolie. En dit helpt echt heel goed.
Hij krijgt iedere dag een beetje olijfolie door zijn eten heen. Visolie krijgt hij niet, maar hij krijgt één keer in de week een haring. Staat dat ongeveer gelijk aan visolie capsules?
Ik wil hem juist niets van tarwe geven. Denk dat het juist daardoor een beetje komt. Granen etc.
Door Lizzy
#282921
Bernadette schreef: Hij krijgt iedere dag een beetje olijfolie door zijn eten heen. Visolie krijgt hij niet, maar hij krijgt één keer in de week een haring. Staat dat ongeveer gelijk aan visolie capsules?
Ik wil hem juist niets van tarwe geven. Denk dat het juist daardoor een beetje komt. Granen etc.
Hoi Bernadette, het kan tijdelijk zijn hoor. Soms worden dit soort dingen in het begin even erger en dan moet je het zien als ontgiften.

Ik zou zelf wel een paar keer per week wat visolie gaan geven, in jouw geval. Dat is altijd goed, het bevat omega 3 vetzuren. Ook zelf samengestelde voeding kan arm zijn aan omega 3 vetzuren. Ik vind zelf visolie de belangrijkste en beste olie voor de hond.
Door Laura2004
#282985
Lizzy schreef: Ik vind zelf visolie de belangrijkste en beste olie voor de hond.
Ik geef nu een maandje visolie en ik merk echt dat het ze goed doet. Ze hebben minder roos en ze vinden het lekker en ze zijn iedere keer weer verrast als die capsule in hun mond knalt! ;D ;)
Door Bernadette
#283034
Heb weer zitten spitten in de bibliotheek. Wat ik heb gevonden is dat ik borageolie of teunisbloemolie ook kan geven. Deze olie reduceert stress, bevorderd de eigen aanmaak van cortison en helpt bij huidproblemen.

Wat zal ik doen? én visoliecapsules én die borageolie geven. Of 1 van de twee. En dan hoeveel? Hij krijgt nu elke dag een lepeltje olijfolie. Maar daar staat weer over dat het niet bewezen is dat het goed is, maar ook niet dat het slecht is (het helpt het glijden van de botten)
Door danielle1980
#283107
Bernadette schreef: Heb weer zitten spitten in de bibliotheek. Wat ik heb gevonden is dat ik borageolie of teunisbloemolie ook kan geven. Deze olie reduceert stress, bevorderd de eigen aanmaak van cortison en helpt bij huidproblemen.

Wat zal ik doen? én visoliecapsules én die borageolie geven. Of 1 van de twee. En dan hoeveel? Hij krijgt nu elke dag een lepeltje olijfolie. Maar daar staat weer over dat het niet bewezen is dat het goed is, maar ook niet dat het slecht is (het helpt het glijden van de botten)
van de etos heb je visolie capsules extra met borageolie erin.
misschien kun je die gaan geven.
ik geef ze aan mn bull en dr huid is echt super opgeknapt.
Door Lizzy
#283171
Bernadette schreef: Heb weer zitten spitten in de bibliotheek. Wat ik heb gevonden is dat ik borageolie of teunisbloemolie ook kan geven. Deze olie reduceert stress, bevorderd de eigen aanmaak van cortison en helpt bij huidproblemen.

Wat zal ik doen? én visoliecapsules én die borageolie geven. Of 1 van de twee. En dan hoeveel? Hij krijgt nu elke dag een lepeltje olijfolie. Maar daar staat weer over dat het niet bewezen is dat het goed is, maar ook niet dat het slecht is (het helpt het glijden van de botten)
Dat klopt, van die borage olie. Dat komt door de actieve omega 6 vetzuren (da's dus anders als de vetzuren in bijv. zonnebloemolie). Borage olie is echt ook prima. Maar, visolie ook. De capsules van de ETOS en HEMA bevatten inderdaad beide. Ik zou zelf sowieso visolie geven. En voor het moment borage-olie is een prima idee!
Door avalon
#284300
Hier vinden ze visolie capsules van de hema ook lekker. Eerst verstopte ik ze nog tussen het vlees, nu mik ik ze er gewoon bovenop.

Nadat Avalon haar nest had (5dec) is ze gruwelijk uit haar vacht gegaan. Ik heb haar daarbij een handje geholpen door gewoon alle losse vacht uit te plukken. Ze had toen meerdere kale plekken. Toen de pups weg waren ben ik haar biergisttabletten bij gaan geven en visolie. Dagelijks 5 biergist tabletten en om de dag een visoliecapsule. De dag dat ze geen visolie kreeg gaf ik een theelepeltje borageolie bij. Nu ziet ze er weer goed uit. De schilfers zijn ook bijna weg. Ik geef zo nu en dan ook gedroogd zeewier bij en heb het idee dat dit nu ook vruchten begint af te werpen, ze krijgt haar pigment weer terug.
Door Bernadette
#301175
Blitz krijgt nu om de dag een visolie capsule door zijn eten heen. Hij is een heel kieskeurige eter. Meestal laat hij hem in de bak liggen! Heel de bak schoon op dat afgelikte dingetje na.
Kan ik het capsule'tje ook kapot maken eigenlijk? Ik lees dat andere honden hem toch ook eerst kapot bijten voordat ze hem doorslikken.
Het gedwongen geven is een crime!

Maar goed, om de dag nu dus ongeveer twee weken. Maar ik merk niet dat het minder wordt. Het wordt ook niet meer, dat is op zich goed natuurlijk.

Iemand nog een idee?
Door 202spots
#301191
Bernadette schreef: Blitz krijgt nu om de dag een visolie capsule door zijn eten heen. Hij is een heel kieskeurige eter. Meestal laat hij hem in de bak liggen! Heel de bak schoon op dat afgelikte dingetje na.
Kan ik het capsule'tje ook kapot maken eigenlijk? Ik lees dat andere honden hem toch ook eerst kapot bijten voordat ze hem doorslikken.
Het gedwongen geven is een crime!

Maar goed, om de dag nu dus ongeveer twee weken. Maar ik merk niet dat het minder wordt. Het wordt ook niet meer, dat is op zich goed natuurlijk.

Iemand nog een idee?
Ja hoor,je kan de capsule stuk prikken of knippen en dan door de bak roeren,je kan ook de capsule in 'n balletje vlees verpakken en dan zo uit je hand geven,wel gelijk 'n ander balletje (zonder pil)erachteraan klaar houden voor de 2de hap ;)

Zalmolie en Borage olie is ook goed voor de huid/vacht.
Misschien dat je om en om kan geven?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door