Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ruisje
#3011639
Gewoon even omdat we blij en trots zijn op onze vrolijke kruimel en omdat ze vandaag jarig is. :D

Iets meer dan 4 jaar geleden kwam Lily bij ons wonen.

Ruim een half jaar nadat Taylor, onze labrador, op 15 februari 2010 op bijna 15-jarige leeftijd de regenboogbrug over ging, kwam Lily op ons pad: Buzzer was nu alleen, dus... Henny, die nogal graag op marktplaats rondsnuffelt, keek "ineens" recht in de oogjes van een klein, rommelig zwart poedeltje. Ze had in het verleden een poedel gehad met de wonderlijke naam "HeyYou" en wist dat ik ook een zwak voor poedels heb, dus ik kreeg de laptop in m'n handen gedrukt.

Het hondje op de foto was bijna 3 jaar en moest vanwege 'omstandigheden' weg. Bij 'omstandigheden' gaan mijn haren altijd recht overeind staan -- Buzzer was ook een door 'omstandigheden' gedumpte hond, want er was geen plaats meer voor hem vanwege de kinderen. En ook mijn 3 andere honden voor Buzzer kwamen uit het asiel.
Dus we maakten een afspraak om naar het poedeltje te komen kijken!

Het bleek dat een heel jong stel, dat op kamers woonde, Lily aanbood. Ze hadden haar een maand of 5 daarvoor van iemand overgenomen en "de verzorging viel toch wel tegen..." Nou, dat was te zien!! Het hondje dat meteen bij mij op schoot sprong had onder haar snel bijgeknipte krulletjes alleen maar botjes. Het voelde gewoon eng als je haar aaide, elk stukje bot voelde je en haar heupen prikte in m'n hand. :'( 
De 'koop' was snel gesloten want Lily lieten we daar niet achter!

"Ze lust geen brokjes," zei het meisje toen ze me 3 kuipjes pedigree pal van 100 gram gaf. "Ze krijgt 1 kuipje van dit per dag." Na een paar seconden vol ongeloof en verontwaardiging die meid aangekeken te hebben ben ik de deur uitgelopen, Henny achterlatend om de rest te regelen. Ik weet niet waar Lily de energie uit haar magere lijfje vandaan haalde, maar ze rende vrolijk en kwispelstaartend achter mij en Buzzer aan.

Bij ons thuis kreeg ze eindelijk elke dag echt te eten! Toen nog verschillende soorten kvv en dagelijks flinke porties. Na een maand of 2 liet ze regelmatig wat van haar eten staan en gingen we over op porties die paste bij haar inmiddels normale gewicht en activiteit. Twee jaar later kreeg ze haar eerste barfhapje om te proberen -- ik zie haar nog zitten: wild konijnenvlees en een kippennek, waar ze wel 20 minuten mee bezig was :biggrin2: Wat ze nu eet staat hier ergens op het forum. ;)

Lily, al 4 jaar ons zwarte kruimeltje, het mooiste meisje van Heel en het altijd vrolijke zonnetje in huis, is vandaag 7 jaar geworden! :smitten:

We weten Lily's verjaardag omdat we via via de eerste eigenaar hebben gevonden. Lily is daar na een scheiding naar een kennis van hen gegaan en voordat ze bij ons kwam nogmaals twee keer van eigenaar veranderd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3011645
Van Harte Gefeliciteerd! Die Lily is met haar neusje in de boter gevallen en dik verdient ook met zo'n verleden  :o! Fijn dat ze het bij jullie nu zo goed heeft!
Door smulpaap
#3011662
Van harte gefeliciteerd (met) Lilly  :-* :-*
En nog heel veel fijne jaren erbij in je fijne kosthuis  :D :D
Je bent met je kontje in de boter gevallen ..... gelukkig ..... en dat verdien je ook hoor  :-* :-*
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3011673
Wat een geweldig verhaal en foto's! Gefeliciteerd Lilly, dat je nog maar vele jaren van je heerlijke leventje mag genieten  :-*
Door Borke
#3011787
Ik heb genoten van jouw verhaal en van de foto's, wat een leuk hondje en wat heeft ze het nu gelukkig goed  ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door