Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Monique77
#3011335
Vanavond hadden we afgesproken met vrienden dus we rijden erheen, rijden een rotonde op en zien een8 kat voor onze auto schieten die we vervolgens aanrijden ...
We zijn direct terug gereden om te kijken of het beestje nog leefde, maar helaas ... Hij was al overleden  :'(

Ondanks dat wij er niets aan konden doen omdat we zeker niet te hard reden of andere dingen aan het doen waren, voelt dit enorm ruk !!

We hebben alles doorgegeven aan de dieren ambulance en zij gaan de kat ophalen en checken of die een chip heeft. Zo ja, dan horen wij nog of ze de eigenaren in hebben kunnen lichten .... Als het mijn kat zou zijn zou ik nl ook graag willen weten wat er is gebeurd met mijn kanjer.

Heb staan te huilen bij het beestje en daarna kwam ook direct het besef waarom mijn katten dus niet buiten komen!
Automobilisten kunnen er vaak niets aan doen maar toch is 3 nu weer een prachtig lief katje overleden .....

Ik ben er  kapot van en maak mezelf toch verwijten dat we het beestje niet meer konden ontwijken  :'(

Rust zacht lieverd ....
#3011341
he wat rot zeg!  :'(
kan me je gevoel heel goed voorstellen,toen wij nog motor reden klapte er een kat op een auto voor ons en reed door.
de stumper was gelukkig gelijk dood. ben er een dag of wat naar van geweest en wist idd ook weer waarom onze katten nooit buiten de tuin zouden mogen als we waren verhuisd(woonden toen nog op een flat)
Door hamada
#3011343
Ach wat triest :'(
Maar dit zijn zaken die je niet wilt maar die toch gebeuren.
Je hebt alles gedaan, teruggereden, dierenambulance gebeld.
hier kun je echt niets aan doen.Gelukkig heeft katje niet geleden.
Sterkte met het verwerken, want dat kan best even blijven hangen.
Gebruikersavatar
Door nova
#3011344
Dat is nooit leuk, maar eigenlijk moet de eigenaar zich zo rot voelen als dat jij je nu  voelt.

Ik werk ´s nachts, ik kom zoveel katten tegen  elke nacht dat ik ze niet eens kan tellen.
Dus zijn er ook minstens zoveel eigenaren die het normaal vinden dat hun kat ´s nachts deelneemt aan het verkeer, met bovengenoemde gevolgen van dien....
Het mag een schrale troost  voor je zijn, maar als ze op slag dood was heeft ze verder niet geleden,  vluchten met een verbreizelde poot is  is erger .

Knuffel voor je  :bigarmhug: :bigarmhug:
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3011369
Julie kunnen er totaal niets aan doen. Als je je kat een lang leven wil garanderen, moet je hem/haar niet buiten los laten lopen. Dat is het risico die de eigenaar loopt. Het is nooit leuk om een dier aan te rijden, maar dit kan ons allemaal overkomen.
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3011370
Bah, wat enorm naar :-( gelukkig op slag dood waardoor het beestje niet heeft hoeven lijden...
Hopen dat baasjes zo slim zijn geweest om wel te chippen....

Sterkte met het verwerken van deze gebeurtenis
Door chelsey
#3011376
Ik ken het gevoel, wij hebben het een aantal jaren geleden ook voor gehad, en dat komt nog altijd soms in m'n hoofd. Arme kat  :-\ Plots kwam ze de struiken uit, mijn man kon niet meer uitwijken (op dat moment juist een tegenligger in een smalle straat). Hij is aan gaan bellen bij het dichtst bij zijnde huis (kwam uit die struiken) en het bleek dus wel hen kat te zijn  :'(
Mijn katten houden er te veel van om op stap te gaan, maar dit is mijn grootste angst dat ik hen zo zou verliezen.
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3011385
Dierenambulance belde net, ze hebben geen chip gevonden  :'(
Ze hebben nu uitgebreid foto's gemaakt plus een omschrijving en ze gaan hem nu op amivedi(?) zetten, die site voor overleden dieren

Je laat je dier toch chippen als je hem buiten laat ?

Vind de afhandeling van de dierenambulance trouwens wel super !! Ze zat bijna met mij mee te huilen ...
Respect wat die mensen doen !
Door Lizzy
#3011396
Oh, wat een narigheid :'(. Ja, het is afschuwelijk, om een kat (of ander dier) dood te rijden :'(

Sterkte. Dit blijft nog wel even op je netvlies. Maar je kunt er niks aan doen :-*. En nou ja, een hele schrale troost, maar ik geloof niet dat hij/zij geleden heeft :-*
Gebruikersavatar
Door Sher
#3011398
In ieder geval fijn dat jullie direct de dierenambulance belden. Ik heb zelf al twee keer een dode kat langs de weg gevonden en die hadden mensen daar gewoon laten liggen. Natuurlijk heb ik toen zelf de dierenambulance gebeld.
Natuurlijk kon je er niets aan doen en is het best traumatisch om een kat dood te rijden, maar ik vind het een afschuwelijk idee dat dat arme dier daar ligt weg te rotten en dat eventueel een baasje zich radeloos afvraagt waar de kat is. Jullie hebben alles gedaan wat je kon.  :-*
Door keetje
#3011418
:bigarmhug:

Ontzettend naar voor jullie en ontzettend verdrietig voor de kat.  :'(

Dat is de reden dat onze katten veilig bij ons thuis blijven. Voor hun veiligheid en omdat ik het niemand aan wil doen dat ze mijn kat dood/aan zouden rijden.

Goede reis, onbekend Katje,....
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door