Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door EvaFrerichs
#286560
Het moest er toch eens van komen..... en ik vond het zo leuk om te doen! Ik was zo lekker bezig dat ik bijna 3 kilo heb geproduceerd!

Dit is wat ik er allemaal in heb gemieterd:

1 courgette
2 bananen
150 gr tauge
1 komkommer
2 kiwi's
+/- 300 gr spinazie
3 kleine winterpenen
2 kleine appels
+/- 150 gr cherry tomaatjes
150 gr soepgroenten (prei, wortel, bloemkool, bladselderij, peterselie)
300 gr slamix (ijsbergsla, andijvie, witte kool, wortel)
1 klein scheutje yoghurt

Ik heb ze nu ieder 150 gr gegeven en 2 van de 3 aten het met graagte op. Ze krijgen dit dus voortaan gemengd met Bibimix. Als toetje krijgen ze na bijna elke maaltijd een winterpeen.

Op- of aanmerkingen zijn welkom!!
Door 202spots
#286722
[quote="Swinny"]
Dit is wat ik er allemaal in heb gemieterd:

1 courgette
2 bananen
150 gr tauge
1 komkommer
2 kiwi's
+/- 300 gr spinazie
3 kleine winterpenen
2 kleine appels
+/- 150 gr cherry tomaatjes
150 gr soepgroenten (prei, wortel, bloemkool, bladselderij, peterselie)
300 gr slamix (ijsbergsla, andijvie, witte kool, wortel)
1 klein scheutje yoghurt

Ik heb ze nu ieder 150 gr gegeven en 2 van de 3 aten het met graagte op. Ze krijgen dit dus voortaan gemengd met Bibimix. Als toetje krijgen ze na bijna elke maaltijd een winterpeen.
Op- of aanmerkingen zijn welkom!!
[/quote]

Ik doe geen groentes en fruit door elkaar mixen...OF groentes...OF fruit.
Ik vind het er 'n beetje vreemd uitzien...sorry..
Ik vind er teveel banaan,appel en kiwi in zit...als je perse fruit door de groente wil doen dan zou 1 van ieder zou denk ik voldoende wezen..
Ik vind dat er TEveel tomaat in zit..
Ik vind er teveel spinazie in zitten..
Als je wortels in de groentemix doet,dan zou ik ze niet s'avonds ook nog is 'n wortel geven. En in de soepgroenten zit nog meer wortel.
en idd GEEN prei (of ui) geven.

De ijsberg sla heeft weing of geen voedingswaarde,wanneer je sla wil geven dan moet je volgende keer die donkere sla nemen.

De courgette is goed,de tauge is goed
komkommer is ook goed,maar je hebt eigenlijk ook al courgette...andijvie en kool is ook goed.
Sorry...misschien kan je bij de menus of onder groentes naar 'n paar andere ideetje kijken?
Door 202spots
#287167
[quote="Laura2004"]
Ik doe ook fruit en groente door elkaar hoor, Maakt toch niet uit. Als ik de fruit apart doe dat eten ze het niet op.
[/quote]

Wanneer je fruit door de groentemix doet, dan word deze mix meestal samen met vlees geven,
en dan kan de combinatie van fruit en vlees,dmv de fruitsuikers gaan gisten in de darmen...en daardoor ook gas veroorzaakt....
Daarom is het beter om de fruitmix apart te geven met b.v wat yogurt of cottage cheese.
Als ze helemaal geen fruitmix eten dan misschien wel gewoon stukjes fruit apart gegeven? of 'n halve appel of zo?
Ik vind het trouwens ook prettiger vriezen wanneer er geen fruit door de groente zit,
en geen groente door de fruitmix...vaak eet ik n.l zelf de helft van de portie ingevroren fruitmix ;)
Door Laura2004
#287183
Oh daarom doe je het ;) om het zelf lekker op te eten!
Mijn honden hebben nergens last van dus ik blijf het zo doen. Die van mij eet geen stukjes fruit dat moet hij gewoon niet en als ik door de groentes meng dan eet hij het smakelijk op dus ik vind het wel prima zo.
Door Elizaw
#287812
Hai,

Ik geef ook groentemix apart. mijn hond gaat lekker winden van vlees/fruit, dus fruit geef ik tussendoor ;Dvind ik ook wel net zo leuk, heb je tenminste tussendoor ook nog eens wat te geven ;D

Groetjes,
Bep
#301097
Inderdaad is het zo wanneer er fruit en vlees gegeven wordt, dat de honden winderig ( kunnen ) worden.


pfpfpfpfpfpf hihiihihhi :o :o :o


Daarom geef ik het ook apart, soms zo, maar ook in de vorm van een shake. Ze vinden het een feest !
:P

Sabina
Door tieneke
#309298
Hier hebben ze ook geen last van winderigheid met groenten en fruit door elkaar.
De laatste keer heb ik er geen fruit door gedaan.
Nu geef ik 1 keer in de week een super fruit-smoothie :P
En zelf eet ik er ook aardig van ;)
Door Mevroi Kruim
#309304
De mijne gaan ook niet ruften van fruit met groente en vlees. Wel van vlees met botten *neusdichtknijpsmilie* niet te zuinig! Ik heb alleen een mini-staafmixertje dus ik maak de groenteprutjes altijd vers per keer, en ik mik er altijd wat vlees of lever door, dan eten ze het tenminste schoon op. Oja, en vaak een ei, lekker smeuig.
Door pippie
#309506
[quote="LunaDorisRoxy"]
Inderdaad is het zo wanneer er fruit en vlees gegeven wordt, dat de honden winderig ( kunnen ) worden.


pfpfpfpfpfpf hihiihihhi :o :o :o


Daarom geef ik het ook apart, soms zo, maar ook in de vorm van een shake. Ze vinden het een feest !
:P

Sabina
[/quote]

Dat ga ik van de week eens voor ze maken, lijkt me wel lekker voor ze
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door