Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door pijpers247
#3010735
Hoi, allemaal! Mijn naam is Bianca. Ik ben nieuw op het forum, maar ik geef al jaren barf aan mijn 3 katten. Merlin is een zwarte kater van 5 die echt alles eet! Luid grommend eet hij alle botten! Amy en Ivy zijn 2 ondeugende dames van 2 jaar oud! Ivy houd niet van vis! Het zijn hele makkelijke katten. Alleen vraag ik me wel eens af of katten ook garnalen mogen hebben. Of mosselen of iets dergelijks. En waar valt dat dan onder?
Oh ja! We hebben nu ook kleine rode Dobby erbij! Hij is 4 maanden, maar kauwt al aardig wat weg!  :)
#3010786
Hier krijgen ze wel eens een garnaaltje als ik ze zelf klaarmaak. Ze vinden ze heerlijk.
Als ze verse ongepelde krijgen, hoeven ze daarna die die je al gepeld koopt niet, maar na een tijdje is dat wel weer goed genoeg. ::)
Ongepeld met schaal en al gaat er ook heel goed in, alsook gewoon de kopjes. Van de schalen en koppen zou ik niet te veel geven, want de chitine daarin kan wel erg zwaar op de maag vallen. Maar een paar voor de lekker is zeker leuk.
Mosselen lusten ze hier enkel gekookt (dus dan ook gekruid) en krijgen ze hier heel soms 1 of 2. 1 max 2 keer op een jaar. Das niet voor het gezonde, maar gewoon omdat ik het eens leuk vind ze eens iets anders toe te stoppen.
Het is grappig dat mosselen zo zacht zijn dat ze ver in je mond wegsmelten, maar katten vinden ze lastig te kauwen. Ze doen er zo ontzettend lang over! :biggrin2:

Eens hebben we eens verse coquilles gehad, en heb ik het niet kunnen laten zelfs daarvan eentje te verdelen... :-[
Ze vonden het gelukkig wel lekker, maar dat was er eigenlijk wel wat over... 8)
#3010796
Cocquilles vond ik zelf niet lekker. Heb ze toen aan de katten gegeven. Die vonden het heerlijk! Ik ga volgende week maar eens garnalen halen op de markt. Maak ik er voor de mensen iets lekkers van en voor de katten een traktatie. Ben benieuwd!  :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door