Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Martine-Tom
#3010296
Als klein meisje kreeg ik een ring met zeeuws knopje toen mijn overoma overleed, toen mijn oma onlangs overleed bleek er een broche te zijn met 3 knoopjes erop, niemand had er belang bij en ik mocht hem hebben.
Ik heb ze weggebracht naar een edelsmid hier in de buurt en er een ring en 2 oorbellen van laten maken.
Afbeelding

Foto van de oorbellen volgt nog, die liggen nu te ontsmetten...ik kan eigenlijk niet zo goed tegen oorbellen  :P
Maar dat zijn gewoon stekertjes met eenzelfde knoop erop. Ben er zo blij mee!!
Door K&D
#3010303
Wat een prachtig aandenken. En het is een heel mooie ring geworden. Mooie combi van het strakke met de klassieke knoop erop.
Ik heb nog de ketting en ring van mijn oma, niemand wilde het hebben. Het is versleten, want ze droeg het altijd. Ik kende haar niet anders dan met die sieraden.  Het heeft zoveel gevoelswaarde, en dat is onbetaalbaar.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#3010308
Die is heel mooi. Heb hier een zeeuws knoophangertje van mijn overleden moeder. Had ik haar zelf gegeven. Denk dat ik ook een ring ga laten maken. Echt prachtig.
Door Martine-Tom
#3010313
MargaS schreef: Die is heel mooi. Heb hier een zeeuws knoophangertje van mijn overleden moeder. Had ik haar zelf gegeven. Denk dat ik ook een ring ga laten maken. Echt prachtig.
Dan mag ik je deze warm aanbevelen:
http://mw-edelsmederij.nl/

Die hebben zich min of meer toegelegd op het ombouwen, verbouwen, repareren, moderniseren van zeeuwse sierraden, alles wat je wil is mogelijk en ze denken heel erg met je mee....enne echt niet duur!
Door eelke
#3010329
Mooi! Wij hebben mijn moeder een setje kado gedaan toen ze 50 werd. Ook van een smederij uit zeeland maar ben de naam en plaats kwijt. Klein dorpje.

Maar goed, dat is niet zo extra waardevol als de broche van je oma!
Gebruikersavatar
Door Pauline
#3010345
Prachtig Martine, echt heel mooi!  :-*

Ik draag de ring (zo'n 35 jaar oud) en de armband die mijn moeder meer dan 45 jaar gedragen heeft. Afgedaan door pap op de avond van haar overlijden en daarna direct door mij opgedaan. Zo kostbaar. :'(
Gebruikersavatar
Door MargaS
#3010347
Martine-Tom schreef: Dan mag ik je deze warm aanbevelen:
http://mw-edelsmederij.nl/

Die hebben zich min of meer toegelegd op het ombouwen, verbouwen, repareren, moderniseren van zeeuwse sierraden, alles wat je wil is mogelijk en ze denken heel erg met je mee....enne echt niet duur!
Heel erg bedankt voor deze link. Heb ook nog een gouden hangertje die ik in tweeën wil laten delen voor de twee kleindochters. Wist niet hoe maar dit geeft mogelijkheden.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3010534
Martine-Tom schreef: Dan mag ik je deze warm aanbevelen:
http://mw-edelsmederij.nl/

Die hebben zich min of meer toegelegd op het ombouwen, verbouwen, repareren, moderniseren van zeeuwse sierraden, alles wat je wil is mogelijk en ze denken heel erg met je mee....enne echt niet duur!
Ow wat een leuk idee! Ik heb van mijn tante (die een soort tweede moeder was) haar verlovingsring gekregen vlak voor ze overleed. Misschien kan ik daar een trouwring van laten maken?!
Door Martine-Tom
#3010537
Hope schreef: Ow wat een leuk idee! Ik heb van mijn tante (die een soort tweede moeder was) haar verlovingsring gekregen vlak voor ze overleed. Misschien kan ik daar een trouwring van laten maken?!
Ja dat kan! Er ging voor mij ook een wereld open moet ik zeggen  ;D
Inmiddels geleerd dat als je hem om zou smelten dat dat vrij duur is, maar slijpen en veranderen van vorm en steentjes erop enzo...dat kan je zo gek maken als je zelf wil.

Mijn ring en oorbellen hebben samen 130 euro gekost, ik vind het echt meevallen!
Door Anne in Zweden
#3010540
Wat een prachtige ring! Ik heb ook nog een paar van die Zeeuwse knopjes liggen, uit de familie, maar ik draag nooit armbanden (lastig). Een ring ervan laten maken is een geweldig idee!
Mijn broer is edelsmid van beroep, ik zal hem eens lastigvallen.

Zijn de oorbellen al klaar? Feauteau?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door