Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door pinkeltje
#30103
hoeveel vis mag een kat eigenlijk hebben?
en stel dat ik ze straks barf wil gaan geven,(botten lusten ze echt niet,dus dat wordt dan arf)..zou ik dan gewoon alles uit kunnen rekenen voor een week en daarvan dan zelf vervlees maken zeg maar?
en dan zit ik met nog een vraag:moet een kitten echt 4 keer per dag eten?of geldt dit alleen voor brokjes katten?(kitten is 12 weken).als ik sochtends en savonds een portie neerzet is dit toch voldoende?
en dan nog een vraag:kan ik ook gebruik maken van niet komplete versvlees produkten om dit als basis te gebruiken van de maaltijden?ik kan nergens anders aan goedkoop vlees komen,maar zou toch het liefst zelf maken voor ze en het moet wel een beetje betaalbaar blijven.kan ik dan gebruik maken van de niet komplete soorten van bijvoorbeeld rodi,duck,ahv?
en kan ik ipv botten eierschalen geven?
Door sylvia
#30119
In iedergeval is de naam voor de topic goed gekozen ;D
De versvoeders die jij opnoemt zijn voor honden en niet voor katten.Het lijkt me beter om versvlees voor katten als basis te geven ipv voor honden.

Ja je kan voor de hele week in'één keer maken ,zelfs voor een maand.Zorg wel dat het gevarieerd is zodat ze alles binnen krijgen.Vergeet ook niet dat er voldoende taurine in kattenvoer moet zitten.

Vis mogen katten niet teveel hebben. (maar dat geld voor alles waar te voor staat) hier geef ik mamimaal 1 x per week een keer vis.

Ja ook met vers moet je een kitten meerdere malen per dag eten geven.

En ja je kan botten vervangen met gemalen eierschalen.
Door 202spots
#30247
pinkeltje schreef:botten lusten ze echt niet,dus dat wordt dan arf...
Uhhh...Hoe bedoel je Pinkeltje?
Barf is "Biological Appropriate Raw Food" of word ook wel "Bones And Raw Foods"genoemd ,
ARF betekend "All Raw Food"
En met ALLES rauw word er beslist OOK rauwe botten gegeten hoor! ;D
Wanneer je katten geen bot eten,bedoel je dan 'n GROOT bot ?
Wanneer je 'n kippen nek ,eendagskuikens of muizen geeft,dan zullen ze het best wel in ze geheel met de botjes en al opeten.
Je kan eventueel ook de kip met bot en al door de vleesmolen malen.
Door pinkeltje
#30278
202spots schreef:
Uhhh...Hoe bedoel je Pinkeltje?
Barf is "Biological Appropriate Raw Food" of word ook wel "Bones And Raw Foods"genoemd ,
ARF betekend "All Raw Food"
En met ALLES rauw word er beslist OOK rauwe botten gegeten hoor! ;D
Wanneer je katten geen bot eten,bedoel je dan 'n GROOT bot ?
Wanneer je 'n kippen nek ,eendagskuikens of muizen geeft,dan zullen ze het best wel in ze geheel met de botjes en al opeten.
Je kan eventueel ook de kip met bot en al door de vleesmolen malen.
arf = zonder de b van bones ;)
ze lusten ook geen kippennekken of vleugels of iets dergelijks.

op de verpakking van duck staat dat het geschikt voor honden en katten,zou ik dat dan niet als basis kunnen gebruiken en het dan aanvullen met orgaanvlees e.d?
Door pinkeltje
#30287
wat zijn jullie eigenlijk kwijt als jullie je kat volledig op barf zetten?en hoeveel eten ze dan?
Door sylvia
#30291
Op de verpakking van smuldier staat ook voor hond en kat ,alleen heeft een kat toch iets andere behoefte dan een hond.
Duck is al niet mijn favoriet omdat daar best veel graan inzit voor een versvoer,en katten hebben al helemaal geen boodschap aan graan.
Ik zelf (b)arf niet met mijn honden en ook niet met de kat,ze krijgen allemaal carnibest. 1 dag in de week krijgen ze gewoon rauw vlees of vuile pens en botten,daar doet kleine boris ook aan mee,alleen die krijgt dan ook nog zijn carnibest erbij.
Door pinkeltje
#30293
hmmm..dan moet ik toch maar even verder zoeken naar een goede oplossing.
Door pinkeltje
#32251
ik heb nog een vraagje;voegen jullie wel eens vitamine suplementen toe als jullie barf voeren en waarom wel/niet en welke suplementen?
Door Loeka
#32252
sylvia schreef: Ik zelf (b)arf niet met mijn honden en ook niet met de kat,ze krijgen allemaal carnibest.
Maar is Carnibest niet gebaseerd op Barf?
Door sylvia
#32269
Loeka schreef:
Maar is Carnibest niet gebaseerd op Barf?
Bij (b)arf wordt bedoelt dat je het zelf samenstelt,dus je (b)arft of je geeft een kant en klaar maaltijd wat dan geen (b)arf is.

Bij (b)arf zorg je dat hond of kat over een periode alles binnenkrijgt wat nodig is dus niet iedere dag alles kompleet hetzelfde,maar kompleet verspreid over een x aantal degen,net als bij onszelf ,gevarieerd vers eten.
Door zurca
#32274
sylvia schreef:
Bij (b)arf wordt bedoelt dat je het zelf samenstelt,dus je (b)arft of je geeft een kant en klaar maaltijd wat dan geen (b)arf is.

Bij (b)arf zorg je dat hond of kat over een periode alles binnenkrijgt wat nodig is dus niet iedere dag alles kompleet hetzelfde,maar kompleet verspreid over een x aantal degen,net als bij onszelf ,gevarieerd vers eten.


heb ik nog een vraagje daarover..
op een ander forum ging het ook over voeding, in dat geval over een hond.er was iemand die zijn hond rodi gaf en noemde dit Barf. ik had gereageerd dat dit onder versvleesmaaltijd valt. en dat barf het zelf smenstellen van maaltijden is... kreeg ik daar een veeg uit de pan :-\
volgens die persoon is barf het voeren van rauw vlees, botten e.d. versvlees is dan dus een komplete versie van barf en barf is dus niet altijd het zelf samenstellen van een maaltijd..
'k heb daar verder niet meer op gereageerd omdat ik eerlijk gezegt niet zeker weet hoe het zit, en nu duikt er hier een vraag op die hier een beetje op aansluit..
euuhhh beetje omslachtig verhaal, volgen jullie me nog :-[
Door sylvia
#32286
versvlees is zeker geen versie van Barf,bij barf eten de honden rauwe vleesbotten die zie ik niet in de versvlees das gemalen bot op zijn best,in de rodi zit een chemische calsium preparaat,daar zit geen eens bot in,laat staan een heel bot.
In een versvlees geef je een een kompleet menu iedere maaltijd bij barf krijgt je hond over een grotere periode alles binnen ,net als wij mensen wij eten ook niet iedere maaltijd uit de schijf van 5.


Welk forum is dat ?
Door Paul_Barte
#32298
Tja...je kunt 2 kanten uit met dit soort dingen ;D

In het verleden zijn over dit onderwerp al de nodige discussies geweest en sommigen onder ons zijn 'bijna' afgeschoten in die tijd.

De vleesvoerfabrikant zei het is voer volgens het barfprincipe oftewel gebasseerd op botten en rauw vlees!!!!!
De aanhangers van Ian Billinghurst zeiden dat het woord barf nooit of te nimmer gebruikt mocht en kon worden in een vleesvoeding........totdat.....totdat........
meneer Billinghurst ZELF met een complete vleesvoeding op de markt kwam en dit Barf-diet noemde LOL LOL.
http://www.barfworld.com/html/barf_diet/barfdiet.shtml
Door zurca
#32345
Hallo Sylvia en Paul,
Bedankt voor het reageren...
Die link daar gaat ik nog eens een keer goed voor zitten, is int engels dus moet ik ff goed en helder bij na kunnen denken ;)
maar ik begrijp dus wel dat Barf en versvlees eigenlijk niet onder dezelfde noemer vallen..had m'n gevoel toch gelijk...
Sylvia, dat forum is Flaironline,onderwerp dieren..ik zal proberen om dat specifieke stuk te linken..

http://clubs.flaironline.nl/messages/7/ ... 1071254022

Groetjes Zurca
Door Paul_Barte
#32363
Heb al vaker op dat froum gekeken maar mijn broek zakte er telkens van af :-\ :-\ en ik kan daar dus echt niet tegen en ook niet meer de energie opbrengen om de knuppel erin te gooien......

Staat vol met wijze raad zoals: Ik was vandaag in de dierenwinkel, en daar bleek dat Royal Canin een nieuw voer heeft speciaal voor labradors.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door