Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Elizaw
#300976
Hai,

Onderstaand berichtje kwam ik tegen op de site van Royal Canin. De vraag was: als de hond erg winderig was waar dit door zou kunnen komen? Hieronder het antwoord van RC:

Ook kan het geven extraatjes zoals vers vlees de oorzaak van de winderigheid zijn. Vlees van matige kwaliteit versnelt de werking van de proteolytische (eiwitsplitsende) flora, wat tot uitdrukking komt in winderigheid en diarree.

Nou mijn hond kreeg de eerste maanden RC en hij scheet wat af :P :Phet was niet te harden en de hopen ontlasting...laten we het daar maar niet over hebben, niet echt leuk meer hoor als je hond 8 keer per dag poept en dat je ZIJN hoop ook na een uur nog makkelijk via de geur kon terugvinden :P :P Ik ben blij dat ik dmv van KVV hier absoluut vanaf ben. Jammer dat ze mij niet gevragd hebben hoe het komt ;D ;D

Groetjes,
Bep
Door Bianca1
#301028
Ik heb dit idd ook gelezen, wat een giller. Toen mijn pup nog brokken kreeg was hij een grote gasfabriek, uit zo'n klein lijfje....Sinds hij vlees krijgt is het als sneeuw voor de zon verdwenen
Door Truus
#301034
Duidelijke angst voor concurrentie. Als je het maar vaak genoeg zegt, gaan de baasjes erin geloven :-\.
Deze woorden zijn eigenlijk al teveel :-X
Door pippie
#301067
Ja mensen, ik moet eerlijk zeggen dat hier de winderigheid bij een aantal honden wel degelijk is toegenomen en niet zo zuinig ook ::)
Mijn verklaring hiervoor is dat ze teveel lucht meehappen door hun geschrok, lijkt mij de enige logische verklaring want de kwaliteit van hun vlees is van een hoog niveau ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#301722
pippie schreef: Ja mensen, ik moet eerlijk zeggen dat hier de winderigheid bij een aantal honden wel degelijk is toegenomen en niet zo zuinig ook ::)
Mijn verklaring hiervoor is dat ze teveel lucht meehappen door hun geschrok, lijkt mij de enige logische verklaring want de kwaliteit van hun vlees is van een hoog niveau ;D ;D ;D
hier gaan ze winden laten als ze botten hebben gehad
Door pippie
#301775
sylvia schreef: hier gaan ze winden laten als ze botten hebben gehad
Ja precies, als ze botten hebben gehad en de kleine Yip van mij gaat dan ook nog eens uitgebreid zitten boeren, ik vind dat persoonlijk wel genieten als je dan dat koppie ziet ;D ;D ;D
Gebruikersavatar
Door sylvia
#302101
pippie schreef: Ja precies, als ze botten hebben gehad en de kleine Yip van mij gaat dan ook nog eens uitgebreid zitten boeren, ik vind dat persoonlijk wel genieten als je dan dat koppie ziet ;D ;D ;D
genieten met een knijper ;D ;D ;D ;D
Door the dude
#302113
Hier is het precies de omgekeerde wereld....

Voorheen liet hij scheten niet normaal en poepte hij drie keer per dag enorme hopen. Van die scheten dacht ik aanvankelijk dat dat het ras was. Nu ruiken we hem zelden meer en doet hij meestal een hoopje per dag (van een bescheiden omvang)
Door Laura2004
#302568
Die van mij die poepte meer dan dat hij binnen kreeg. Hij kreeg 300 gram purina pro plan en hij poepte zes keer per dag, maar echt super grote zachte stinkende drollen en ook liet hij veel scheten. En nu poept hij soms ook wel vier keer per dag, maar hele kleine keuteltjes en hij eet ook bijna een kilo per dag.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door