Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door De huismeester
#3008825
Goedemorgen,

Ik zal me gelijk voorstellen, ik ben Andre getrouwd met Daytir die hier al lid is op het forum.
We hebben 2 kittens (mannetjes) van 7 maanden die kvv eten, en een poes van 14 jaar met schildklierproblemen die daar medicijnen voor krijg.
De poes van 14 heeft altijd natvoer en brokjes gekregen, echter sinds de schildklierproblemen moet ze alleen nog maar het vocht van het natvoer, en geen vlees.

Resultaat is dat de poes nog maar 2,4 kg weeg.
We zijn nu sinds een week bezig om die ook over te zetten op KVV, en sinds gisteren krijg ze niks anders als KVV (Bandit, Darf, Tinlo cattery en Carnibest) afgewisseld met rauwe vis.
Maar hoeveel moet een poes van 14 jaar per dag eten?
De kittens eten 250 gram per dag, maar die zijn zeer aktief, bij de poes van 14 krijg ik momenteel maar 100 gram naar binnen (dwangvoer)

Graag hoor ik jullie advies.
Door Martine-Tom
#3008868
Hoeveel zou ze moeten wegen?
100 gram voor 2.4 kilo kat is best netjes namelijk  :)
Als stelregel ongeveer 2% van het ideale gewicht, maar dat is maar een richtlijn natuurlijk.
Door Martine-Tom
#3008884
[quote="De huismeester"]
Normaal genomen moet ze 3 kg wegen, dus ze heb nog zo'n 0,6 kg aan te komen.
En dat is dan te bereiken met 100 gram?
[/quote]Als het goed is wel, 100 gram voor een 3kg kat is nog steeds erg netjes!
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3009879
100gr is prima, lijkt me.
Mijn poes van 3,6 kg eet maar een kleine 90gr.  Als ik haar 100gr probeer te geven, heb ik als gevolg dat ze meer laat liggen dan als ik maar 90gr geef.  Vreemd dier, maar goed.

Aangezien jouw poes terug moet aankomen, zou ik proberen er 100 gr in te krijgen.
Maar probeer wel te zorgen dat ze zo snel mogelijk terug zelf gaat eten.
Geef dwangvoer op een andere plaats dan het voer dat ze zelf mag eten, anders wil ze het waarschijnlijk nooit meer...
Door De huismeester
#3009909
Oh bedankt voor de tip, geef het nu op dezelfde plek.  :-[
Overigens is ze nu al aangekomen van 2,440 kg naar 2,560 kg.
Dus gaat de goede kant op.  :D
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door