Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door nelleke
#3006208
Een hele poos niet op het forum geweest. Nu toch een vraag. Sinds 2 weken een 7 maanden oude kater. Heel leuk en al helemaal thuis hier. M'n hond eet Kvv en barf en nu heb ik Toulou wat kvv van de hond gegeven en merk dat hij er dol op is. Van de vorige eigenares heb ik nog een restje Royal canin voor kittens. (die maak ik nog wel op)

Maar nu de vraag: hoeveel moet ik hem geven?  Hij weegt nu 4 kg. Verwachting is dat hij groot en zwaar wordt. (vader is een ragdoll)

Gisteren zo ongeveer 2 ons gegeven. Vanochtend al 100 gr. 
De hond voer ik een keer per dag. Kan dat ook bij katten?

Ik merk nu al dat de ontlasting minder is en niet zo vreselijk stinkt. Hiep hiep hoera.
Al vast bedankt voor jullie reactie.
Gebruikersavatar
Door koekje
#3006247
Welkom!

Kittens mogen op verzoek eten en dat kan zeker oplopen tot 10% van zijn lichaamsgewicht.
Ik wil wel kvv voor katten aanraden, omdat dit een iets andere samenstelling heeft; beter op katten afgestemd.

Er zijn mensen die 1x per dag voeren, maar ik voer liever minimaal 2x per dag. Dit omdat een kat eigenlijk niet langer dan 24 uur niets mag eten vanwege het risico op leververvetting. Mist de kat, om wat voor reden dan ook, een maaltijd, zit je zo aan die 24 uur. Komt erbij dat kvv sneller de spijsvertering passeert omdat het al gemalen is. Dus eerder weer hongergevoel.
Kittens voer je vaker per dag. Die hebben nog een kleine maag, maar wel veel behoefte aan hoogwaardige voedingsstoffen.
Door nelleke
#3006739
Dank je voor je snelle reactie. Ik heb nu 2x per dag aan gehouden en zie dat hij meer trek heeft. Dus meer gegeven. Wat een vreetbeertje. Heb hem wat dunne  snippers rundvlees gegeven en dat ging er goed in. Morgen ga ik wat kvv voor kat halen.
Ik zal proberen een foto hier te plaatsen zodat je kunt zien hoe hij gedijt. :)
Door nelleke
#3009793
Toulouse doet het prima. Hij weegt ruim 4 kg nu met zijn 7 maanden. Heel actief baasje en o zo leuk. Ik geef hem nu per daag ruim 200 gram kvv en ook al een klein stukje  van kippenvleugeltje (plat gemaakt). Vandaag een paar kleine stukjes runderhart (had ik ook voor de hond) het ging er in als koek.
Bij elkaar vandaag ruim 2 ons denk ik.  :biggrin2: Morgen staat er zalm op het menu.
Kan ik zo door gaan?
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door