Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door bullie9
#3009804
Zal mij eerst even voorstellen , mijn naam is Roel en ik en mijn vriend hebben een super lieve terriër/wetterhoen/stabij kruising van 9 jaar. Het is een lang verhaal geworden sorry.



In juli heeft bullie een blaasontsteking gehad, ik heb hem met homeopathie behandeld en dat werkte super. We gingen begin augustus 3 weken te zijlen en omdat de blaasontsteking nog niet helemaal over was toch maar een kuurtje gehad.
Bullie heeft geen last meer gehad.

2 weken terug ineens weer blaasonsteking. Dit keer erger en besloten de volgende dag naar de dierenarts te gaan. Hij plaste niet meer ( enkele druppeltjes met bloed erin ) dierenarts heeft een echo gedaan en blaaspoliepen ontdekt. De volgende dag is bullie geopereerd , de operatie is goed gegaan alleen bleken de poliepen ook al een beetje is zijn urine buis te zitten, dit kon niet worden verwijderd.
De poliepen zagen er niet goed uit dus naar het lab.

Paar dagen na de operatie ging het ineens heel slecht. Hij is opgenomen . Zijn nierwaarden waren heel slecht. En ze kwamen erachter dat de blaas lekte . Operatie was nodig om dit op te lossen. We besloten bullie in te laten slapen omdat zijn nieren echt niet nog een operatie aankonden. De afspraak stond al maar de dierenarts wou nog proberen om met een drain en catether de druk van de blaas af te laten nemen, zodat de blaas kon helen. We hebben besliten dit te proberen op de voorwaarde dat het humaan zou gebeuren en dat hij er geen pijn van zou hebben.

De volgende dag waren zijn nierwaarden weer bijna normaal. Nu 5 dagen later komt er bijna niks meer uit de drain en mooie plasuit de catether . Deze week mag hij waarschijnlijk naar huis.

Helaas is vandaag gebleken dat de poliep wel kwaadaardig is. Het kan lang duren voordat de poliep weer zo groot is dat het de blaas afsluit . Wil hem nog een paar mooie jaren geven .

Wat kan ik nu nog voor bullie doen ? Ik wil hem liever niet de rest van zijn leven aan de medicijnen zetten. Maar liever door goede voeding en ondersteunende kruiden als kurkuma hem zo gezond mogelijk houden. Het stukje poliep wat er nu nog zit geeft geen problemen bij het plassen. Dus zolang dat niet teveel groeit is dit geen probleem.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3009861
Hai bullie9

Poeh wat een verhaal zeg en wat vreselijk voor jullie :'(

jou hondje mag absoluut geen koolhydraten,zetmeel en suikers hebben!  Zoals brood,rijst,pasta,mais, hondenbrokken/koekjes,enz. Kankercellen voeden zich daar namelijk mee!
Maar ook mag hij geen groentes meer hebben met een hoog koolhydraat en zetmeel gehalte,zoals aardappel,zowel de gewone als de zoete,pompoen,worteltjes,enz
Gewone bladgroente kan je wel geven en evt een visolie voor de omega 3.

Lizzy heeft hier een goed recept staan voor kurkumapasta,misschien heb je daar ook iets aan!

Heel veel beterschap en sterkte
#3009880
Heel erg bedankt voor je reactie.
Ik zou dus het best alleen vlees kunnen geven ? Is dit lastig/duur ( heb al geen goedkoop voer hoor :) )
Kan het recept van lizzy helaas niet vinden :( heeft iemand een linkje ? X
Door Lizzy
#3009908
Ik weet niet wat jij verstaat onder "alleen vlees" maar wij bedoelden dus: geschikt vleesbot, spiervlees, orgaanvlees. En dat in de juiste verhoudingen. Dat is BARF. Je kunt ook kant en klaar versvlees geven. Dat is door de fabrikant gemalen en in de juiste verhoudingen in tot een soort diepvriesworst gevormd. Let er dan wel op dat je een KVV (afkorting) neemt waar geen rijst of mais of tarwe of andere granen in zitten, geen aardappel, ook geen zoete aardappel.

En dit is de link: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 564.0.html

Ik wens jullie heel veel sterkte met Bullie!
Door Lizzy
#3009913
Oh, wat ik vergat te schrijven. Ik denk dat je juiste voeding (zonder koolhydraat) - ik heb het gevoel dat je nu brok geeft? - de basis is. En daarnaast zou je dingen als visolie kunnen geven. En dan moet je dus echt de juiste hebben, eentje zonder antioxidanten erin. Solgar heeft er 1. Dat is de omega 3-700. Welke je ook kiest, er mag absoluut geen plantaardige olie met omega 6 in zitten! En een kruiden preparaat als bijv. Hoxsey. Maar dat moet echt in overleg met een holistisch dierenarts. Tannetje Koning werkt met Hoxsey. Haar praktijk heet De Oase, rechtsboven in het forum staat een banner (doorklikken tot je 'm tegen komt).
#3010333
Heel erg bedankt voor de reacties. Heb al even gekeken naar kvv , veel info zeg. Denk dat ik bij kvv begin en mischien later barf.
Ik had idd al gelezen dat omega 6 en antioxidanten niet goed waren. Omega 3 ga ik wel geven idd en denk dat ik kvv van de c1000 ga geven ivm met andere merken omdat in dat merk van c1000 eigenlijk alleen maar rund en kip bevat. Had gelezen dat jevan 5 dieren moet voeren .
Gebruikersavatar
Door Radja
#3010724
lauraV schreef: op voerwijzer.com staat veel informatie over diverse kvv`s
Zou ik zeker naar kijken en vooral letten op dat er geen koolhydraten zoals rijst inzit,maar als ik jou was zou ik opzoek gaan naar andere kvv of BARF ( wel eerst inlezen) want je hebt het goed met dat je minstens 5 diersoorten moet voeren,maar het is ook aan te raden om verschillende merken te voeren. Dit omdat de ene kvv bijvb krijtpoep kan geven omdat er teveel bot inzit en andersom dunne omdat er te weinig inzit of in de ene teveel orgaan van hetzelfde bijvb nier en de andere weer teveel hart en ga zo maar door.
#3011917
Bedankt voor alle reacties. Bullie is gister thuis gekomen en het gaat super met hem. Heb nog wel 1 vraagje , ik ga kurkuma geven maar dit moet ge mengt worden met peper en olijfolie , in olijfolie zit omega 6 en dit wil ik juist vermijden, is er een andere optie (  andere olie ) of moet dit echt met olijf olie ?
Gebruikersavatar
Door Radja
#3012206
Aaaaah wat fijn dat bullie thuis is en dat het super met hem gaat! :D

Ja je kan prima kokosolie gebruiken,wanneer je kokosolie verhit wordt het geen slechte vet,heb ik net in dat topic gelezen waar Lizzy je naar doorverwezen heeft! Misschien een idee om zelf ook dat topic helemaal te lezen! Velen gebruiken inmiddels ipv olijfolie kokosolie zowel voor hunzelf als voor de hond ;)

Er staat ook bij hoeveel je een mag geven van de kurkumapasta, een hond met een bepaald gewicht mag je zo en zoveel geven,enz.

Succes en geniet van bullie nu hij weer thuis is!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door