Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#3009469
Ik loop een beetje te tobben met beide honden. Ze krijgen al een hele tijd de volgende merken: Darf, Tinlo (groentemix), tammenga en kiezebrink voor de vette vis. Daarnaast krijgen ze nog wat barf spullen, zoals pens, zalm koppen en lijven. Soms ook een dag vleesbot met spiervlees, maar dat is niet regelmatig. De Darf is samen met de Tammenga het hoofdvoer, de tinlo krijgen ze 1 keer per week, de kiezebrink 1 keer in de 2 weken als ze geen zalm kop of lijf krijgen.Ze kregen ook een tijd Lotgering met wild, maar dat hebben ze de afgelopen maanden niet meer gehad.

En nu vind ik de ontlasting niet meer goed, het kost te veel moeite. Het is geen krijtpoep, maar hard is het blijkbaar wel. Ik vind het nogal apart dat dat ineens na maanden toch verandert. Wat zouden jullie doen, extra spiervlees ernaast geven of weer verder zoeken naar andere merken?
#3009473
De tinlo eruit halen en zelf groentemix gaan maken. De Kiezebrink ook eruit halen, vette vis krijgen ze door de barf die je zelf toevoegt. Tammenga ken ik zelf niet, met Darf heb ik alleen maar goede ervaringen.  Ik zou bij deze 2 merken blijven voorlopig en daar extra spiervees op toevoegen. Of een scheutje (doils of royal green) visolie toevoegen ipv spiervlees.
#3009488
Echt een menu hebben we niet, maar het komt ongeveer hier op neer (1e is Tessa, 2e is Tay):

Dag 1: 500g Darf/ 800g darf
Dag 2: 500g Tammenga / 800g Tammenga
Dag 3: 1 kilo pens / 1 kilo pens
Dag 4: 500g Tinlo groentemix / 500g Tinlo groentemix
Dag 5: 500g Darf/ 800g darf
Dag 6: 500g Darf/ 800g darf
Dag 7:
Optie 1 - 500g Kiezebrink Vette vismix / 1000g Kiezebrink vette vismix
Optie 2 -  1 zalmkop of zalmlijf + zalmsnippers

De week daarna krijgen ze dan 3 keer Tammenga of 2 keer.

[quote="Els&Flow"]
De tinlo eruit halen en zelf groentemix gaan maken. De Kiezebrink ook eruit halen, vette vis krijgen ze door de barf die je zelf toevoegt. Tammenga ken ik zelf niet, met Darf heb ik alleen maar goede ervaringen.  Ik zou bij deze 2 merken blijven voorlopig en daar extra spiervees op toevoegen. Of een scheutje (doils of royal green) visolie toevoegen ipv spiervlees.

[/quote]

Eigen groentemix eten ze absoluut niet, daar ben ik al mee aan het vechten sinds we Tessa hebben. De vette vismix ben ik aan het vervangen door hele visjes, maar dat doe ik voorzichtig, omdat Tessa nogal zeikerig kan zijn. Daarom ben ik ook gestopt met volledig barfen en krijgen ze maar af en toe een karkas met spiervlees.
#3009489
[quote="Martine-Tom"]
Ik denk dat het handig is als je je menu even opschrijft, dat is wat makkelijker meedenken, Darf en Tammenga staan volgens mij niet bekend om hoog bot% dus mss dat het in de combi zit van hoe je het met andere dingen (barf) geeft :)
[/quote]

Tessa had op barf ook veel spiervlees nodig. Die redde het niet op 50% bot, met haar ben ik overgestapt op de NRV %. Alleen ik vind het zo stom dat het al ruim een jaar goed gaat hiermee, een aantal maanden goed zonder lotgering en nu wordt het slechter.
#3009490
[quote="TessaThomas"]
Tessa had op barf ook veel spiervlees nodig. Die redde het niet op 50% bot, met haar ben ik overgestapt op de NRV %. Alleen ik vind het zo stom dat het al ruim een jaar goed gaat hiermee, een aantal maanden goed zonder lotgering en nu wordt het slechter.
[/quote]Lotgering is relatief gezien erg vet natuurlijk dus dat zal het verschil mss verklaren. Even gekeken, darf zit op 50% bot, tammenga op 30%, ik denk dat ik zou proberen om het te combineren met de pens, dus een beetje pens bij de darf dagen en het overgebleven darf dan op de pensdag erbij.
#3009497
[quote="Martine-Tom"]
Lotgering is relatief gezien erg vet natuurlijk dus dat zal het verschil mss verklaren. Even gekeken, darf zit op 50% bot, tammenga op 30%, ik denk dat ik zou proberen om het te combineren met de pens, dus een beetje pens bij de darf dagen en het overgebleven darf dan op de pensdag erbij.
[/quote]

Tessa houdt meer van junkfood en nu kon zij dat vet goed hebben, alleen ik vond het niet helemaal fijn meer.

Dat is dus ook het stomme, op barf ging die 50% niet, op KVV weer wel. Tot nu dan. Van haar weet ik dat ze lastig is met eten en hoe ze er op reageert, Tay is normaal heel makkelijk, behalve dat hij kleinere stukjes pens in 1 keer doorslikt en dan gaat kotsen. Zou ik voor hem dan spiervlees erbij kunnen geven?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door