Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#29971
Ik ben attent gemaakt op een nieuwe brok in Nederland ;)
Aangezien de meesten hier heel erg ANTI-brok zijn, zou ik toch graag eens jullie mening horen over de samenstelling van deze brok, want hij lijkt me toch veel beter dan de gebruikelijk "granen" brokken, die ik tot nu toe ken ..
Je kunt de samenstelling bekijken op:
http://home.wanadoo.nl/lajoieblanche/brok.JPG

Deze brok lijkt me toch een goed alternatief voor de brokkendagen, die mijn honden eens per week hebben ....
Door Angelique
#29983
[quote="lajoieblanche"]
Ik ben attent gemaakt op een nieuwe brok in Nederland ;)
Aangezien de meesten hier heel erg ANTI-brok zijn, zou ik toch graag eens jullie mening horen over de samenstelling van deze brok, want hij lijkt me toch veel beter dan de gebruikelijk "granen" brokken, die ik tot nu toe ken ..
Je kunt de samenstelling bekijken op:
http://home.wanadoo.nl/lajoieblanche/brok.JPG

Deze brok lijkt me toch een goed alternatief voor de brokkendagen, die mijn honden eens per week hebben ....
[/quote]

Is dat dat canineavoer oid? van die grote adv. in het jaarboek? Tja, hoofdbestanddeel is nog steeds rijst, maar als je hond er goed tegen kan er er goed op gedeit, wat moet je er dan van zeggen, kwestie van proberen. Zelf vond ik het en beetje een misleidende reclame om te zeggen dat er geen graan inzit (oh ja en ook geen mais was da dan ???) en bij nadere inspectie blijkt het hoofdbestandeel rijst (=koolhydraten) te zijn.
Probeer het en je weet het ::)
Door sylvia
#29985
kipmeel,kalkoenmeel,lamsvet en graan en rijst....geef mij dan nog steeds maar nutro,het komt op mij helemaal niet zo "lekker"over als ik eerlijk ben.
Laatst gewijzigd door sylvia op do 11 dec 2003, 12:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Angelique
#29987
..........en op natuurlijke wijze bereid :P

Voor mij blijft een brok een brok en als die zonder BHT's oid is, dan is die wat minder rottig dan de rest. Nutro heb ik hier vandeweek een zakje van uitgedeeld en ook daar werden megastinkdrollen van gedraaid, wat mij betreft ook geen succes.

Maar wat ik ervan begrijp is het voor 1 dag in de week, maak je dan niet zo druk en kijk gewoon hoe ze het erop doen, vinden ze het lekker enz. Van 1 keer in de week patat gaan wij ook geen 10 jaar eerder dood :D
Door sylvia
#29992
op alle brokken wordt meer gepoept als op vers,ik geef helemaal geen brok,maar als ik het moet geven is nutro nog steeds de enige brok die erin komt,en voor brokken valt de ontlasting mee bij mijn honden,op RC en proplan gaan ze eerst aan de race en daarna poepen ze kilo's lijkt het wel.

Dus eigenlijk vindt ik geen één brok geweldig ,maar nutro nog de beste keus voor mij als ik moet kiezen tussen verschillende kwaaien.
#29996
Ik voer wel nog brokken (zoals het er nu uitziet vandaag voor het laatst). Sinds ik Leo CID voer poept Senna 1 tot 2 keer per dag en echt maar een klein hoopje per keer. Wat dat betreft ben ik erg tevreden over Leo. Ik denk echter dat vers voeren veel gezonder is voor de hond, vandaar mijn overstap. Daarbij hoop ik natuurlijk dat mijn (of beter Senna's) poepeetprobleem hiermee ook opgelost wordt. Zo is het uiteindelijk toch gestart om hieraan te beginnen
#30034
[quote="Angelique"]
..........en op natuurlijke wijze bereid :P

Voor mij blijft een brok een brok en als die zonder BHT's oid is, dan is die wat minder rottig dan de rest. Nutro heb ik hier vandeweek een zakje van uitgedeeld en ook daar werden megastinkdrollen van gedraaid, wat mij betreft ook geen succes.

Maar wat ik ervan begrijp is het voor 1 dag in de week, maak je dan niet zo druk en kijk gewoon hoe ze het erop doen, vinden ze het lekker enz. Van 1 keer in de week patat gaan wij ook geen 10 jaar eerder dood :D
[/quote]

Voer jij helemaal geen brokken Angelique ?
Hoe doe je het dan, wanneer je meerdere dagen van huis moet met de honden ?
Ik wil er een brok bij blijven voeren, zodat ze dat gewend zijn, wanneer ik bijvoorbeeld naar de Clubmatch in Zuid-Framkrijk, Pyreneeen ga, of zoals ik afgelopen maart en week naar Engeland ben geweest om aan Crufts deel te nemen.

De Jonge honden krijgen 2 dagen per week brok en 5 dagen Carnibest....
De anderen krijgen 1-2 dagen per week Vers .....
Om allemaal volledig op Vers te zetten, betekent dat ik PER DAG bijna 8 kilo Carnibest zou moeten voeren en dat wordt voor mijn portemenee toch echt te veel
van het goede ...........
Daarom zoek ik naar een goed alternatief in de vorm van brok ;)
Laatst gewijzigd door K@rin op do 11 dec 2003, 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
#30035
[quote="sylvia"]

Dus eigenlijk vindt ik geen één brok geweldig ,maar nutro nog de beste keus voor mij als ik moet kiezen tussen verschillende kwaaien.
[/quote]

Waarom vind je NUTRO dan de beste keuze ?
Wat is het verschil met de andere brokken, in jouw ogen ?
Door sylvia
#30046
[quote="lajoieblanche"]
[quote="sylvia"]

Dus eigenlijk vindt ik geen één brok geweldig ,maar nutro nog de beste keus voor mij als ik moet kiezen tussen verschillende kwaaien.
[/quote]

Waarom vind je NUTRO dan de beste keuze ?
Wat is het verschil met de andere brokken, in jouw ogen ?
[/quote]
Geen chemische toevoegingen en gemaakt van vlees ipv van vleesmeel ,geen rotzooi erin dus,verder blijft het een brok hoe je het ook draait of keert.
Wat ik ook een prettige bijkomstigheid vindt is dat ze het lusten en dat ik mijn honden die van voor de geboorte alleen vlees gewend zijn er zonder problemen op en af kunnen.

Mijn honden hebben altijd alleen vlees gegeten en hebben dus nooit brokken dagen ,maar in geval van nood is dat dus een nutro brok,zonder problemen eten ze het en geen diaree.
Laatst gewijzigd door sylvia op do 11 dec 2003, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
#30074
Ik heb tijdens mijn verhuizing ook nutro gevoerd. Mijn vorige hond kreeg het al ivm granen-allergie (hoewel rijst goed te doen was). Wat ik het prettige van deze brok vind, is dat de hoeveelheid vlees/kip rond de 20% ligt, in verhouding tot de 'minimaal 4%' wat in de meeste brokken wordt gepropt. En als er lam/rijst op staat, zit er (volgens de lijst dan) ook alleen maar rijst in en géén andere granen. Dat mijn vorige hond er tegen kon, zónder chemische toevoegingen, bewees voor mij voldoende ;D.
Mocht mijn vriezer instorten, mijn koelkast in beslag worden genomen en mijn auto total-loss gaan, dan wordt het weer nutro. (Of zal ik dan maar volledig gaan barfen, aangezien de islamitische slager op de hoek zit ??? ;D).
Door Angelique
#30167
[quote="lajoieblanche"]
[quote="Angelique"]
..........en op natuurlijke wijze bereid :P

Voor mij blijft een brok een brok en als die zonder BHT's oid is, dan is die wat minder rottig dan de rest. Nutro heb ik hier vandeweek een zakje van uitgedeeld en ook daar werden megastinkdrollen van gedraaid, wat mij betreft ook geen succes.

Maar wat ik ervan begrijp is het voor 1 dag in de week, maak je dan niet zo druk en kijk gewoon hoe ze het erop doen, vinden ze het lekker enz. Van 1 keer in de week patat gaan wij ook geen 10 jaar eerder dood :D
[/quote]

Voer jij helemaal geen brokken Angelique ?
Hoe doe je het dan, wanneer je meerdere dagen van huis moet met de honden ?
Ik wil er een brok bij blijven voeren, zodat ze dat gewend zijn, wanneer ik bijvoorbeeld naar de Clubmatch in Zuid-Framkrijk, Pyreneeen ga, of zoals ik afgelopen maart en week naar Engeland ben geweest om aan Crufts deel te nemen.

De Jonge honden krijgen 2 dagen per week brok en 5 dagen Carnibest....
De anderen krijgen 1-2 dagen per week Vers .....
Om allemaal volledig op Vers te zetten, betekent dat ik PER DAG bijna 8 kilo Carnibest zou moeten voeren en dat wordt voor mijn portemenee toch echt te veel
van het goede ...........
Daarom zoek ik naar een goed alternatief in de vorm van brok ;)
[/quote]

In mijn voerschema zitten geen brokkendagen meer ingebouwd. Als ze op een show echter 8 kilo Nutro weggeven, dan voer ik dat wel gewoon op (de Euk heb ik weggegeven LOL)
Compleet hysterisch wat betreft brokken ben ik dan ook niet, ik wil het alleen niet structureel voeren. Indien het voor gaat komen dat we een paar dagen van huis zouden zijn dan zou ik afhankelijk van de locatie waar we heengaan ervoor kiezen om lekker makkelijk een zakkie brokjes mee te nemen.
Je moet het commentaar op de door jou uitgekozen brok ook niet zien als een verwijt, maar meer als een soort onmacht dat ik een brok niet kan prijzen c.q. goedkeuren als ik in de omschrijving er al veel foute dingen/onwaarheden zie staan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door