Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3009071
Hoe gaan jullie tijdens het drogen met vet om?
Ik heb vanmorgen mijn geelhaar met keukenpapiertjes afgedaan en weer in de droger gedaan. Maar ik vond het best een rotklusje, zou het makkelijker kunnen? Bijvoorbeeld allemaal afspoelen?
Misschien niet helemaal doordrogen en dat beetje vet maar laten zitten?
Hebben jullie tips/adviezen?
Gebruikersavatar
Door Hylos
#3009075
Ik knip/snij/trek er zoveel mogelijk vet af voordat het de droger in gaat. Vet smelt en gaat dan overal zitten waardoor het dus minder goed droog wordt.
Tis rotwerk en daarom droog ik ook niet zoveel meer  :biggrin2:
Door renate1985
#3009267
Ik knip en snij ook zo goed als al het vet eraf. Daarna 2 a 3 dagen in de droger ( ligt eraan hoe groot en dik de stukken zijn).
Het is veel werk en echt een rotklus. Ik droog het daarom ook niet vaak.
Gebruikersavatar
Door nova
#3009411
dan maar allemaal aan de witvis om te drogen  :)

Trouwens, gisteren heb ik de doos heek in porties verpakt, maar als die vissen  een beetje gedooid zijn dan laten zich daar hele mooie plakjes van snijden voor op de droger  :D. Het voorste  stuk van de vis (kop met een paar cm. lijf) gaat dan rechtsreeks in de bak en is een mooi vleesbotje  :) Staart met een  klein stukje achterlijf  gaat ook in de bak.
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3009444
Het was niet heel vet, maar er zat een glanslaagje op terwijl ze al wel goed hard waren. .
Eerder droogde ik ook alleen long en soms spiervlees voor de afwisseling, maar oortjes en nekspier bevalt verder prima. Vooral de konijnenoren waren in een dag droog. Ik heb al wel bedacht dat ik een mooie bewaardoos wil, met een laagje rijst erin, ze staan nu in een open bak..
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door