Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Riek
#3008399
Gisteren heb ik de pups ontwormt met Flubenol.
Maar ik vind niets.
Geen poep of wat dan ook.
Of Charlotte heeft het allemaal weg gewerkt, of ze poepen al niet meer vanaf dat ze diarree hebben gehad.
Eén keer heb ik een drolletje van Gijs kunnen zien, omdat Charlotte net aan de wandel was.
Heb er gelijk een foto van gemaakt. Juist omdat hij degen was die waterdunne diarree had, voor de dierenarts.

Vandaag heb ik Charlotte een ontwormingsmiddel gegeven.
Had gelezen dat het handig was om het de dag na de pups te doen, omdat als zij de poep van de pups eet, zij dan toch weer wormen binnen krijgt.

Maar mijn vraag is, moet ik het nu zien die poep?
Zo kan ik niets controleren eigenlijk.
Door Lizzy
#3008439
Riek schreef: Gisteren heb ik de pups ontwormt met Flubenol.
Maar ik vind niets.
Geen poep of wat dan ook.
Of Charlotte heeft het allemaal weg gewerkt, of ze poepen al niet meer vanaf dat ze diarree hebben gehad.
Eén keer heb ik een drolletje van Gijs kunnen zien, omdat Charlotte net aan de wandel was.
Heb er gelijk een foto van gemaakt. Juist omdat hij degen was die waterdunne diarree had, voor de dierenarts.

Vandaag heb ik Charlotte een ontwormingsmiddel gegeven.
Had gelezen dat het handig was om het de dag na de pups te doen, omdat als zij de poep van de pups eet, zij dan toch weer wormen binnen krijgt.

Maar mijn vraag is, moet ik het nu zien die poep?
Zo kan ik niets controleren eigenlijk.
Is Gijs diegene die ook het flesje krijgt?

Als het goed is, zijn de wormen mors dood en is er geen reden om Charlotte daarna te ontwormen.

Bij mijn pups kwamen de wormen volgens mij pas 24 uur later de darmen uit. Of nog later zelfs. En dat was niet te missen hoor, sliertjes spagetti :-X (gelukkig niet veel, maar toch). Dus ja, toch proberen Charlotte er een beetje van weg te houden als er 1 gaat poepen....
Gebruikersavatar
Door Riek
#3008469
Lizzy schreef: Is Gijs diegene die ook het flesje krijgt?

Als het goed is, zijn de wormen mors dood en is er geen reden om Charlotte daarna te ontwormen.

Bij mijn pups kwamen de wormen volgens mij pas 24 uur later de darmen uit. Of nog later zelfs. En dat was niet te missen hoor, sliertjes spagetti :-X (gelukkig niet veel, maar toch). Dus ja, toch proberen Charlotte er een beetje van weg te houden als er 1 gaat poepen....
Nee Gijs krijgt niet de fles. Sipke krijgt de fles.
Hij drinkt wel wat bij Charlotte, maar niet genoeg.
Ik heb tot nu toe 2 x gezien dat er een pup ging poepen. Charlotte houdt dat allemaal goed verborgen.
En ze ligt er niet eens 24 uur per dag bij.
Ze ligt er meestal voor en regelmatig gaat ze er even bij liggen voeden en gelijk soppen.
Ik ga mijn best doen om het te zien.
Door Lizzy
#3008470
Als je van plan was om ze volgens schema te ontwormen, kun je je afvragen of het heel belangrijk is om te weten wat er in de ontlasting zat....?
Gebruikersavatar
Door Riek
#3008508
Lizzy schreef: Als je van plan was om ze volgens schema te ontwormen, kun je je afvragen of het heel belangrijk is om te weten wat er in de ontlasting zat....?
Daar heb je gelijk in.
Maar ik las wel eens dat er wormen, levende wormen gezien worden.
En ik vroeg me af hoe ik dat moest doen, als ik nooit poep zie.
Ik denk wel dat ik de pups volgens schema ga ontwormen.
Maar Charlotte daarentegen heb ik hier 1 of misschien 2 x ontwormt en daarna nooit meer.
Beetje tegenstrijdig wat ik doe dus. mmm nog maar eens overdenken dus.
Door **Jillaroo**
#3009438
Mijn laatste nest van 4 puppen alles ontwormt met de drontal pup. bij een aantal wl dode stukjes worm gezien maar er was altijd 1 pupje die steeds geen wormen had de dag nadat ze ( vanaf 5,5 wk poepten ze buiten en pakte ik meteen de drollen weg) Met 6.5 week zag ik en vlo lopen bij een tweetal puppen. Meteen stronghold gegeven en ja hoor bij het pupje wat geen wormen had kwamen nu in eens de wormen eruit.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#3009769
Ik ontworm met 10 dagen en 3-5 en 7 weken. Riek laat je niet gek maken. Preventief ontwormen kan niet. Als er geen wormen zijn kan je ze ook niet wegwerken.
Door Hanny
#3009993
Riek, ik las dat je flubenol twee dagen achter elkaar zou moeten geven. Doe je dat nu ook?
Of  heb ik het verkeerd begrepen?
De moederhond ontworm ik niet, of het verstandig is?
Omdat ik wou weten, hoe of wat, een test bij het Woud laten doen en alles bij moeder goed.
Een aantal weken, nadat de pupjes waren vertrokken wat opgestuurd en dus in dit geval een tevredenstellende uitslag.
Verleden jaar nog een keer gedaan na een nest en nu niet. Staat voor begin volgend jaar gepland.
Ik heb dus nooit, ook lang geleden niet, de teven ontwormd tijdens de pupperiode, wel daarna. Nu doen we dat dus ook niet meer.
Wel diatom en daarna nog een aantal dagen propolis.
Het zou best heel onverstandig kunnen zijn, maar hier dus geen ellende daarvan gemerkt.
Fijn hè, dat het goed gaat met de prummels.

Hanny
Gebruikersavatar
Door Riek
#3010030
Ja, ik ontworm ze twee dagen achter elkaar.
Het gaat heel makkelijk.
Jan houdt het pupje vast, ik smeer de pasta in hun bekje en met smaak smekken ze het op.
Ze hebben er geen diarree of wat dan ook van.

En ja, het is echt genieten!!
Ze doen het zo goed.
Sipke flessen we nog steeds, niet flessen is niet aankomen.
Maar het is inmiddels een fluitje van een cent.
Ze zijn vandaag drie weken.
Ze beginnen te spelen met elkaar.
Het teefje gromde vanmorgen, ik lag helemaal dubbel :biggrin2:
Ze kwispelt er ook al vrolijk op los.
Sipke klimt al bijna over het eerste plankje, dus als we niet kunnen opletten dan gaat het tweede plankje ervoor.
Voor de zekerheid ligt er ook een groot kussen voor de kist.
Zal vandaag of morgen weer even wat foto's hier plaatsen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door