Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Esther Q
#3007676
Ik heb nu een paar keer met groente/fruit ontbeten. Lekker, dat sowieso. Maar ik heb dan wel snel weer honger. Hebben anderen dat ook en eet je dan na een paar uur nog weer wat? Of is dat een kwestie van wennen?
Door Lizzy
#3007677
Ik vind het een kwestie van wennen. En ik eet gewoon nog wat fruit, als ik honger krijg. Nou ben ik wel geen rauw eter maar wel een fruiteter. Oh, ik gooi er tegenwoordig wel chiazaad doorheen en dat vult lekker. Wat ook heel erg vult (dan heb ik echt tot in de middag geen honger) : smoothie maken in de blender, chiazaad en rauwe noten er doorheen.
Door Lizzy
#3007697
[quote="Esther Q"]
Iemand dit al eens gelezen over chiazaad?
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... azaad.html
[/quote]

Ja. Ik vind het 3 keer nergens over gaan. Als je bloedverdunners inneemt, moet je net zo goed geen visolie nemen. En visolie kent nog wel meer gevaren dan chiazaad. En dan zo'n zogenaamde pakkende tekst "de gevaarlijke bijwerkingen". Kom kom, overdrijven is ook een sport.
Ja h
Ik gebruik al een paar jaar chiazaad en ik vergeet het net zo makkelijk een paar dagen dus verslavend? Ik geloof er minder dan 100 keer niks van.
Door Anne in Zweden
#3007699
Ik maak voor het ontbijt vaak een grote fruitsalade met daaroverheen een notensaus: rauwe cashewnoten en pompoenpitten in de miniblender, malen, beetje water erbij, beetje agavesiroop erbij, lepel amandelpuree (kant-en-klaar gekochte) erbij, nog een keer blenderen, over de salade gieten, mjam! Daar kan ik het best lang op volhouden. Ik heb het juist andersom: als ik een keer brood met kaas eet voor het ontbijt (goed donker brood met rogge of op basis van zuurdesem), heb ik veel eerder weer honger!

Moet er wel bij zeggen dat ik altijd écht rauwe noten gebruik die ik op internet bestel; die zijn niet boven de 45 graden verhit geweest (om de velletjes te verwijderen worden noten verhit, en de rauwe noten die je in de winkel vindt, zijn rond de 80-90 graden verhit geweest), waardoor er meer voedingsstoffen behouden blijven. Waarschijnlijk zijn die echt rauwe noten daardoor voedzamer en vullen ze langer.
Door Martine-Tom
#3007710
[quote="Anne in Duitsland"]
Ik maak voor het ontbijt vaak een grote fruitsalade met daaroverheen een notensaus: rauwe cashewnoten en pompoenpitten in de miniblender, malen, beetje water erbij, beetje agavesiroop erbij, lepel amandelpuree (kant-en-klaar gekochte) erbij, nog een keer blenderen, over de salade gieten, mjam! Daar kan ik het best lang op volhouden. Ik heb het juist andersom: als ik een keer brood met kaas eet voor het ontbijt (goed donker brood met rogge of op basis van zuurdesem), heb ik veel eerder weer honger!

Moet er wel bij zeggen dat ik altijd écht rauwe noten gebruik die ik op internet bestel; die zijn niet boven de 45 graden verhit geweest (om de velletjes te verwijderen worden noten verhit, en de rauwe noten die je in de winkel vindt, zijn rond de 80-90 graden verhit geweest), waardoor er meer voedingsstoffen behouden blijven. Waarschijnlijk zijn die echt rauwe noten daardoor voedzamer en vullen ze langer.
[/quote]Waar koop je die noten?
Door rosmin
#3007724
Ik ontbijt tegenwoordig altijd met fruit en daarover rauwe noten; kan daar uren mee vooruit
Soms een boekweitpannekoekje erbij of een groene smoothie

Vroeger at ik 2 bruine boterhammen met hagelslag en had na een uur alweer razende honger,
Door anders te eten, merk ik dat mijn bloedsuiker veel stabieler is en nu niet meer gier van de honger
Door Eef+Stippels
#3007741
[quote="Esther Q"]
Iemand dit al eens gelezen over chiazaad?
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gez ... azaad.html
[/quote]

:o Wat een verhaal  :-X
Er zijn zoveel voedingsmiddelen bloedverdunnend. Normaal zeggen ze dat dat juist gezond is  ::)
Maar goed, laten we dan voor onze omega 3 maar lekker vis gaan eten, inclusief de grote hoeveelheden kwik en dioxine :(
En wat volgens hen die verslavende stimulerende stoffen dan zijn zie ik ook niet.

Ik eet ook al jaren chiazaad, nergens last van, ook geen verslaving, ik eet het niet dagelijks. 
Door Lil
#3007761
1 ding heb ik wel van chiazaad.

Als daar ik een ontbijt mee maakte, had ik gigantische diarree, echt spuit.
Dus ik gebruik het niet meer.
Door evenstar
#3007821
Ik eet een hand  ongebrande noten of een  snee amandel bananen brood of een glutenvrij havermout pannekoek  of havermout overnight met fruit. Vet en eiwitten zorgen voor een verzadig gevoel. Daarom doe ik altijd een schep kokosolie of eiwit proteine door de fruit smoothie.
Door suzanne 1
#3007886
Ik eet 's ochtends altijd rauwe noten bij mn fruit en daardoor geen trek. 's middags in mn smoothie doe ik vaak avocado. ...dat vult ook goed
Door Aprilsnow
#3007934
Noten zorgen voor de nodige eiwitten en daardoor tragere verwerking van de (fruit)suikers waardoor je over het algemeen langer een verzadigd gevoel hebt. Zo doe ik het ook met tussendoortjes, appeltje en een handje noten erbij.
Door Borke
#3007942
Ik ontbijt nu dagelijks met groente of fruit gemengd met proteine (schapenyoghurt of vlees, vis) en dan kan ik er wel 5 uur tegen.

Vroeger maakte ik wel smoothies van groente en fruit, lepeltje olie en wat noten en dat had hetzelfde effect  :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3008084
[quote="Esther Q"]
Ik heb nu een paar keer met groente/fruit ontbeten. Lekker, dat sowieso. Maar ik heb dan wel snel weer honger. Hebben anderen dat ook en eet je dan na een paar uur nog weer wat? Of is dat een kwestie van wennen?
[/quote]

Ik heb het een tijd gedaan, maar vond het 's winters te koud.
En met fruit kreeg ik toch altijd snel weer honger. Daarom ontbijt ik niet meer met fruit, eigenlijk ontbijt ik helemaal niet meer.  ;)
En ik zorg dat mijn eerste maaltijd van de dag niet zoet is. Dat werkt voor mij beter.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door