Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Radja
#3007100
23 november gaan mijn mijn en ik stoppen met roken! Waarom niet nu direct? Radja is 22 november alweer een jaar overleden en ik weet van mijzelf dat ik dan die rottige peuken hard nodig heb!
Ik ga het boek van Allen Carr lezen,hoor daar goede resultaten over,maar waarschijnlijk ook ondersteuning met medicatie van mijn longarts,heb copd en astma!
Maar ik wil het gif zo snel als mogelijk uit mijn lichaam hebben,dus ik dacht ontgiften!! Waar moet ik mezelf mee ontgiften!
Ik mag ook niet aankomen,want naast die aandoeningen die ik aan mijn longen heb,heb ik ook een lichamelijke beperking,sympathische reflex dystrofie. Hele dagen pijn waardoor ik veel morfine neem en andere middelen! Ik weeg niet veel,te weinig eigenlijk,57 kilo en ben 1.77, maar meer gewicht krijg ik nog meer pijn! Blijven de pijn medicatie wel werken tijdens ontgiften?

Hebben jullie tips?
AlVast bedankt!
Groetjes Jacqueline
Door sella
#3007103
Ja hoor de tramadol werkt bij mij even goed als ik een ontgiftend kuurtje doe.
Ga niet te hard van stapel he.
Drink in ieder geval genoeg water om te kunnen afvoeren.
Je kunt chlorella nemen, dat ontgift en stimuleert de stofwisseling.
Daarnaast zou je standaard je lever een plezier doen door mariadistel erbij te slikken.
Doe ik ook omdat ik zoveel pijnstilling slik en medicatie voor mijn longen gebruik.
Gebruikersavatar
Door Radja
#3007112
Dank je Sella,water drink ik eigenlijk naast thee de hele dag en nacht door,minstens 3 liter per dag,lust namelijk geen frisdrank!
Door sella
#3007129
Ik ook hoor, maar ik geef het even aan omdat je als je gestopt bent met roken minder dorst krijgt, en je met ontgiften je nieren goed moet doorspoelen.
Anders belast je de lever nog meer.
Door Martine-Tom
#3007169
Dé tip is om je goed voor te bereiden en een back up te hebben, bedenk nu wat je gaat doen als je zin hebt in een peuk en houd je daar straks ook aan, het beste werkt om iets te gaan doen, schoonmaken ofzo. Rook je laatste sigaret heel bewust, registreer hoe het smaakt wat het met je doet en koppel dat aan de redenen waarom je wil stoppen.
En belangrijkste van al, de eerste 3 dagen zijn het zwaarst, dan doorbreek je al je routines, ben je gewend om na het eten gelijk te roken, ga dan nu afwassen, of het gasstel schoonmaken of iets anders, maar ga iets doen op die vaste rookmomenten, ben je gewend om tijdens het bellen te roken? Ga dan ergens zitten met je telefoon waar je nooit rookte, de badkamer of slaapkamer ofzo. Sta jezelf die eerste 3 dagen alles toe als je maar niet rookt, stoppen met roken is al zwaar genoeg zonder jezelf allerlei restricties op te leggen als afvallen enzo (ik snap je wel hoor, maar echt geloof me, die eerste 3 dagen zijn dé dagen dus richt je dan eventjes alleen op het niet roken) dan tot het 3 weken punt raak je een groot deel van de gifstoffen kwijt en kan je wat lichamelijke ongemakken krijgen, benauwder kan voorkomen, hoesten, last van je darmen, echt allemaal van voorbijgaande aard.
Na die 3 weken word het makkelijker en kan je echt gaan denken aan niet teveel eten als afleiding enzo, wees in die eerste periode echt niet te streng want je bent al zo hard aan het werk daar mag dan best wel wat tegenover staan.
Oh en stel jezelf een beloning in het vooruitzicht, na de eerste dag, de eerste 3 dagen, na een week, stel ze niet tever vooruit maar maak je doelen klein en haalbaar, is het heel zwaar, zeg dan tegen jezelf dat als je een uur niet rookt je lekker mag gaan douhen, of in bad, of een wandeling maken....iets wat je leuk vind in elk geval, dan komt het echt goed, ik snap dat je niet aan wil komen, en in 3 weken zal dat ook echt niet veel zijn hoor, en daarna heb je nog vele rookvrije jaren waarin je je gewicht weer prima onder controle kan krijgen  ;)

SUcces!
Gebruikersavatar
Door Radja
#3007336
Martine,dank voor je uitgebreide antwoord.
Gelukkig roken wij altijd buiten, vind dat anderen geen "last" van mijn rook mogen hebben en er is niets erger dan meeroken (zeker voor dieren)

Ik moet idd iets zoeken om omhanden te hebben om afleiding te hebben en de zeeën tijd die ik straks overhoud.

Ik wil en weet zeker dat het mij,ons, gaat lukken!
Door Martine-Tom
#3007585
Radja schreef: ;D ;D ;D maar toch heb ik veel aan die tips :-*
5 jaar gestopt geweest, begin dit jaar teveel stress gehad en weer gevallen  :-[
Deze week toevallig weer gestopt, zit nu dus op de bank met auwe buik en astma puffer in de buurt, och komt ook wel weer een einde aan...ooit  :P

Van stivoro kan je ook een rookcoach krijgen die telefonisch te bereiken is om eens flink tegen te mogen vloeken als je wil roken, diverse stoppen met roken fora (Wat ook demotiverend kan werken want daar lopen vooral recidiven rond  :P 5 jaar geleden met een groep van 30 gestopt, na 3 maanden waren we nog met 3 gestopten over  ::) ) Het is echt te doen hoor, vanaf je laatste peuk zeg je dat je een niet roker bent tegen jezelf, maak er geen moeten van, je mag alles, je WIL alleen niet roken, elke minuut die je niet rookt is je eigen keus.
Het stoppen zelf is niet moeilijk, de juiste motivatie en mindset krijgen wel...
Door Martine-Tom
#3007591
koekje schreef: Zwanger raken helpt ook goed.
uhm....die optie sla ik over als je het niet erg vind :biggrin2:
Door Martine-Tom
#3007593
Kaela schreef: Niet bij iedereen was laatst op het nieuws  :-X
Hier lijkt het wel in de mode om rokend achter de kinderwagen te lopen, kan er niks aan doen maar vind dat zo'n verschrikkelijk gezicht,
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door