Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Angelique
#3007483
€16,- plus vloeistof was ook wel genoeg geweest. Ik heb nog nooit de controlehandeling hoeven betalen. Als er nog meds bijkwamen werd/wordt er altijd naar de ass. geroepen...alleen meds! 
Gebruikersavatar
Door Lazy Garfield
#3007484
Had laatse rontgenfoto, meds en AB voor 51 euro. En dat is heel goedkoop volgens mij.
Hoor vaak dat alleen een rontgenfoto al 80 euro kost.
Laatst gewijzigd door Lazy Garfield op zo 19 okt 2014, 01:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Door charmed
#3007485
Veel dierenartsen hebben een 2de consult die gekoppeld is aan de vorige de helft.

Ik had van de week 3x bij 1 dierenarts. Maandag kijken wat er aan de hand is met 2 honden, Woensdag 1 terug voor operatie en vrijdag nog een checkup en daar moest ik minder dan de helft betalen van een consult en medicijnen. Over 1.5 week de andere onder narcose. Dan heb ik mijn portie wel weer gehad :(
Door renate1985
#3007486
Hier ook geen kosten voor nacontrole.
Na kaine zijn castratie 3x terug geweest om zijn wond te laten controleren en om hechtingen te verwijderen die gingen ontsteken. Nergens voor betaald ( wel een bloemetje gebracht voor de goede zorgen).

Voor basco eigenlijk hetzelfde. Heeft hij iets en weet ik wat het is dan bel ik op en kan zo medicatie halen zonder controle. Geen extra consult kosten.
Zijn consult kosten zijn ook maar 25,00.

Echt heel anders als de da hier in het dorp. Daar betaal je al bijna zodra je maar naar de kliniek kijkt.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3007489
Ik vind nazorg van een operatie wel heel anders dan nazorg van een consult. In feite is je tweede bezoek gewoon een consult geweest, want je hebt de stand van zaken besproken, er is een handeling verricht en een verder behandelplan uitgekomen. Dat is nogal vlotjes gegaan, maar laten we eerlijk wezen, als we er een keer langer staan voor iets complex, dan verwachten we óók het normale consulttarief, toch?!
Door lianneke
#3007499
Het rare is dat ik vroeg of ik meteen kon betalen, dat hoefde niet , kon wel de volgende keer, over een week dus. Sturen ze de rekening binnen een week met die adm.kosten. Als ik dat geweten had , had ik meteen betaald, scheelde me 4,25. Misschien een lullig bedrag maar heb nu wel een beetje het gevoel dat ze het niet vertouwen, of ik nog wel kom betalen ofzo.
Door renate1985
#3007500
Ook voor gewone nacontrole betaal ik niks.
Toen basco een oorontsteking had die niet overging betaalde we de 2de keer ook niks. Ik wilde toen toch even nog een keer laten kijken omdat ik het niet vertrouwde.
Door lianneke
#3007502
renate1985 schreef: Ook voor gewone nacontrole betaal ik niks.
Toen basco een oorontsteking had die niet overging betaalde we de 2de keer ook niks. Ik wilde toen toch even nog een keer laten kijken omdat ik het niet vertrouwde.
Nou, dat vind ik nou netjes!
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3007503
Hier betalen we 1x voor een bepaalde aandoening, en nacontroles zijn (bij dingen als oorontsteking of iets in die trant) gratis

Wij hebben laatst controle foto's laten maken van onze 2 Britten, gewoon voor controle voor onszelf omdat we een jaar na de operatie toch zeker wilde weten dat alles goed zat, en daar betaalde we alleen consultkosten voor, maar ja .... We hebben daar ook wel een tijd lang de deur plat gelopen
Met LPC bij Daan, een poes met een nier- en oogaandoening, een kater met suiker en 2x blaasoperatie van de Britten hebben we een vrij hechte band met onze DA

Gok dat dat ook wel meespeelt bij het afrekenen
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3007506
lianneke schreef: Het rare is dat ik vroeg of ik meteen kon betalen, dat hoefde niet , kon wel de volgende keer, over een week dus. Sturen ze de rekening binnen een week met die adm.kosten. Als ik dat geweten had , had ik meteen betaald, scheelde me 4,25. Misschien een lullig bedrag maar heb nu wel een beetje het gevoel dat ze het niet vertouwen, of ik nog wel kom betalen ofzo.
Dat vind ik niet netjes. Je hebt niet om een factuur gevraagd, dus dan moeten ze daar ook niets voor rekenen als ze het op eigen initiatief doen.
Gebruikersavatar
Door pike
#3007510
De kosten wil ik even niet op ingaan. Wat ik wel weet en misschien handig is voor je om te weten is dat een beschadiging tot drie maanden kan duren voor die voor de volle 100% genezen is. Eerst worden er bloedvaatjes aangemaakt richting beschadiging. Dat kan je met het blote oog zien trouwens. Zonder bloedtoevoer namelijk geen genezing. Na genezing trekken die bloedvaatjes weer weg. Zo is mij althans ooit uitgelegd door een da die oogheelkunde als afstudeeronderwerp had. En hij was goed met ogen, zonder meer.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3007514
lianneke schreef: Het rare is dat ik vroeg of ik meteen kon betalen, dat hoefde niet , kon wel de volgende keer, over een week dus. Sturen ze de rekening binnen een week met die adm.kosten. Als ik dat geweten had , had ik meteen betaald, scheelde me 4,25. Misschien een lullig bedrag maar heb nu wel een beetje het gevoel dat ze het niet vertouwen, of ik nog wel kom betalen ofzo.
Dat betaalde ik dus niet. Ooit een keer bij een andere da gehad dat de pin op dat koment niet werkte, of ze een factuur mochten meegeven dat ik het overmaakte. Prima natuurlijk, maar dan wel €7,50 adminkosten rekenen, dus ik ben toen wel even terug naar binnen gegaan.
Door lianneke
#3007517
pike schreef: De kosten wil ik even niet op ingaan. Wat ik wel weet en misschien handig is voor je om te weten is dat een beschadiging tot drie maanden kan duren voor die voor de volle 100% genezen is. Eerst worden er bloedvaatjes aangemaakt richting beschadiging. Dat kan je met het blote oog zien trouwens. Zonder bloedtoevoer namelijk geen genezing. Na genezing trekken die bloedvaatjes weer weg. Zo is mij althans ooit uitgelegd door een da die oogheelkunde als afstudeeronderwerp had. En hij was goed met ogen, zonder meer.
Die bloedvaatjes zijn idd te zien. Dankje voor de uitleg, dit wist ik ook niet.
Door Juul
#3007523
Hier is het af en toe ook wel erg vergezocht. Ik heb een aantal weken geleden mijn paard in moeten laten slapen.

Dan betaal ik
spoedconsult,
onderzoek,
cathetertje
het prikken zelf
alle spul wat via de catheter gegeven is
maar dan ook nog een extra bedrag van 44 euro omdat dit geheel van handelingen dan inslapen heet.

Voor het zieleheil van de dierenarts denk ik. 
Laatst gewijzigd door Juul op za 18 okt 2014, 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door