Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door lianneke
#3007432
Ik ben met ons herderinnetje bij de DA geweest omdat ze een ontstoken oog had.
Blijkt er een beschadiging op de pupil te zitten. Heb een zalfje en een flesje spoelmiddel meegehad.
Kosten 45 euro, valt mee.
Week later controle, even kijken, oke, t,is nog niet over. Nee, dat had ik ook gezien.
Blijven spoelen en smeren. Doei!!
Kosten 45 euro, voor vier minuten.
Betalen jullie ook zoiets voor een controle?
Ben helemaal niet beroerd om te betalen, maar 45 euries voor ff kijken?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3007442
Ik zou in zo'n geval alleen het zalfje hebben moeten betalen. Formeel zal het in deze consult + zalfje zijn en wel kloppen, maar jajajajaja  :-\
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3007447
Ik had nog voor het afrekenen gevraagd waarom het net zo duur was als de vorige keer, terwijl er alleen gekeken is.
Noem mij brutaal, maar ik vind het vreemd. Als het goed onderbouwd wordt vind ik het geen probleem hoor, de dierenarts moet ook eten. Maar 45 euro voor alleen kijken, vind ik ook wel veel.
Door Ruisje
#3007449
Eigenlijk klopt het niet. DA heeft neem ik aan een standaard tarief voor een consult, daar komt de eerste keer dus het zalfje en het spoelmiddel bij. €45 oké. Maar voor het controle consult betaal je precies hetzelfde. :-\ Heb je geen rekening gekregen?

Voor voor een controle consult heeft onze DA trouwens een lager tarief. En als ik er de deur plat zou lopen, wat ik gelukkig niet hoef, rekent ie niks.
Door DJ_Doerak_Tucker
#3007456
Even navraag doen bij je DA  ;), misschien (ten minste bij ons doet de assistente de betaling) was de assistente niet op de hoogte dat het alleen om een controle ging? Wij hadden gister ook een behoorlijke rekening, specificatie niet meegenomen... Tsja dan bellen en blijkt het wel te kloppen maar wij hadden van te voren ook niet gevraagd wat het ging kosten en het was bij een 'vreemde' DA dus geen idee van de kosten daar.
Door lianneke
#3007459
Angelique schreef: Ik zou in zo'n geval alleen het zalfje hebben moeten betalen. Formeel zal het in deze consult + zalfje zijn en wel kloppen, maar jajajajaja  :-\
Bij de comtrole geen zalf gehad, had nog genoeg, dus echt alleen controle.
Door Lil
#3007464
45 euro consult en zalf prima. Controle was tot nu toe goedkoper of gratis en ik heb veel verschillende da's gezien
Door lianneke
#3007471
De rekening erbij gepakt, ik zou trouwens bij de praktijk komen betalen want ik moest nog een keer op controle. Maar goed, rekening gehad dus, met 4 euro administratiekosten.
Consult is 25 euro, en hij heeft vloeistof in haar oog gedaan, om het te bekijken.
Dit is een spreekuur verrichting, 16 euro. Dit is er dus bijgekomen. Plus BTW maakt 45 euro.
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik me dus vergist heb, hij heeft vloeistof in haar oog gespoten.
Dus niet alleen gekeken. Neemt niet weg dat ik het veel vind.
Moet nog een keer voor controle maar weet niet of ik het doe, er is verder niks aan te doen, dat is me al gezegd.
Gebruikersavatar
Door Hope
#3007474
Ja, ik ken het.
Eerste consult voor jeuk bij Nelson. Consult, huidkrabsel, shampoo. Kosten: 135 euro.
Op controle na twee weken. Nelson heeft niet eens op tafel gestaan. Advies: sart eliminatiedieet. Na drie minuten stond ik weer buiten.
Kosten 35 euro.

Ik ga de tweede controle-afspraak afbellen.
Door miik
#3007477
Tja lastig, want als je het zo uitlegt lijkt het wel te kloppen...
Maar een consult 25 euro ?  Daar zouden wij hier heel blij van worden, geloof dat hier tussen de 35 en 40 euro heel normaal is...
Gebruikersavatar
Door Hope
#3007479
miik schreef: Tja lastig, want als je het zo uitlegt lijkt het wel te kloppen...
Maar een consult 25 euro ?  Daar zouden wij hier heel blij van worden, geloof dat hier tussen de 35 en 40 euro heel normaal is...
Voor het eerste consult betaal ik 45 euro. Voor een controle een tientje minder.
Oke, de dierenarts moet ook gewoon betaald worden, maar ik blijf het een klap geld vinden.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door