Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door mini
#3007376
Ik heb een vraag namens mijn buurvrouw.
Zij voert nu jaar carnibest voor de kat. Nu wil ze kiezebrink mixen gaan proberen maar daar zit pens in. Nu weet ik dat sommige katten wel gewoon pens eten maar veel katten ook niet.  Dus ik raadde aan een mix zonder pens te kiezen. Maar eend bij lusten ze al niet.

Wie heeft er katten ( kieskeurige katten?) Die kiezebrink mixen te eten krijgen en welke smaak bevalt dan het beste?
Door mini
#3007388
Ik heb een vraag namens mijn buurvrouw.
Zij voert nu jaar carnibest voor de kat. Nu wil ze kiezebrink mixen gaan proberen maar daar zit pens in. Nu weet ik dat sommige katten wel gewoon pens eten maar veel katten ook niet.  Dus ik raadde aan een mix zonder pens te kiezen. Maar eend bij lusten ze al niet.

Wie heeft er katten ( kieskeurige katten?) Die kiezebrink mixen te eten krijgen en welke smaak bevalt dan het beste?

En als ze niet af spier en orgaanvkees toe willen voegen is het dan wel zo geschikt ivm hoger botpercentage?
Laatst gewijzigd door mini op za 18 okt 2014, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Martine-Tom
#3007395
koekje schreef: Ik ben niet zo van de ondefineerbare mixjes. Je weet niet precies in welke verhoudingen ze incompleet zijn. Ik zou afwisselen met andere merken en smaken kvv voor de kat.
Valt nog mee, op de site van Kiezenbrink staat ook een schema hoe je ze compleet kan krijgen. Is echter wel op de % van een hond gericht, dus dat moet je dan wel nog ombouwen naar % voor katten. Ik heb ze hier ook wel gevoerd en ze bevielen opzich prima, maar is wel ff uitzoeken hoe je ze aan moet vullen.
Door Martine-Tom
#3007397
Sommige wel, sommige niet, soms zijn het alleen spiervleesjes, soms complete dieren (fazant en duif uit mijn hoofd), en ook een orgaanmix.
Het is te doen, maar als iemand niet aan wil vullen zou ik het voor een kat niet aanraden, op de complete dieren die gemalen zijn na dan, omdat het bot bij sommigen echt hoog is en katten daar snel op kunnen verstoppen, nou hebben de mijne daar geen last van maar ik zou het risico niet lopen...
Door mini
#3007454
Oke dus kan beste complete dier aanraden ( bosduif bijv) als ze het wil proberen en indien ze niet zelf willen aanvullen met orgaan en/ of Spiervlees dan beter bij hun carnibest en whiskas blijven.
Ik ga het alvast doorgeven als ik haar voorbij zie lopen.
Door mini
#3007460
Martine-Tom schreef: Kiezebrink heeft maar weinig met pens hoor volgens mij...
Rund en de rundkipmix vonden ze interessant klinken maar die bevatte beide toevallig beetje pens.
En vis vinden ze zelf stinken dus valt al af en eend eten de katten weer niet en lam was wisselend bij carnibest dus daar aten ze voornamelijk vleesmix en Natuurvoer van.
Maar kiezebrink scheelde in prijs dus wilde ze proberen.

Ze heb ik honden die op Alaska en carnibest zitten en vorige week kiezebrink rollen gehad hebben. Maar 1 m ket er moeilijk van poepen rest doet wel goed erop. Maar hier krijgen ze dat keer ter afwisseling. Ook barf dagen tussendoor.

En bestel voor hen dan vaak de kattencarnibest voor kat mee maar anders kon ik keer kiezebrink laten komen als ik ga bestellen. Want ze wilde wel kijken of dat wat voor ze was, scheelde weer in prijs
Door Ruisje
#3007462
Er zijn naast Kiezebrink en Carnibest toch meer merken geschikt voor de kat. Tinlo heeft een kattenversie, compleet door verschillende smaken/diersoorten en een catteryversie waar al meer smaken in 1 rol zitten. Ook Allanimal is compleet door verschillende smaken te voeren, zij vermalen het hele dier. Darf heeft ook een kattenversie, net zoals Degomeat. Al moet je de laatste ook weer aangevullen door hoog botgehalte en niet compleet qua organen.

Toen ik nog kvv voerde werd ik gek van dat aanvullen. Zes katten die niet allemaal evenveel eten, en die moest 10gram hier van bij plus 6 gram van dat. Dat maal 6 en allemaal verschillend. Ik stond elke avond bijna langer achter het aanrecht dan ik nu doe over het zelf malen van 10 kilo complete barfmix voor de katten. ;)
#3007470
mini schreef: Oke dus kan beste complete dier aanraden ( bosduif bijv) als ze het wil proberen en indien ze niet zelf willen aanvullen met orgaan en/ of Spiervlees dan beter bij hun carnibest en whiskas blijven.
Ik ga het alvast doorgeven als ik haar voorbij zie lopen.
Bosduifmix bevalt mijn eigen katten heel goed, daar zit zo'n 20% kaal bot dus dat is nog te doen. Fazantmix is net als bosduifmix heel gemalen dier minus de filet, maar bij de fazantmix staat een botpercentage van 35% en dat is voor een kat echt te veel. Ik zou dan aanraden om alleen de bosduifmix proberen als ze niet wil combineren met spiervlees.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door