Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door pluk
#2998935
Maandag zijn wij teruggekomen van vakantie. Omdat hij onderweg besloot nog even door de stront te rollen heb ik Scott na thuiskomst direct gewassen. 's Nachts begon Scott ineens te krabben en was hij heel onrustig (op en neer rennen en zo). Wij dachten dat de shampoo misschien niet goed uitgespoeld was dus nog eens gespoeld met warm water.
Gisteren voor de zekerheid zn benchdeken gewassen, bench gestofzuigd en 'm laten zwemmen. Helemaal geborsteld en uitgeplozen maar geen vlo te vinden. Wel een bultje in zn lies. De hele dag ook eigenlijk nauwelijks gekrabt.

Vannacht zelfde liedje, weer krabben weer onrustig. Vanochtend uiteindelijk maar z'n serestoband omgedaan.
Zojuist nog eens gekeken en hij heeft nu nog meer bultjes in zn liezen. Ziet eruit als muggenbulten. Gekamd met vlooienkam en goed gekeken maar geen vlo te zien.. Hij loopt nu wel meer te krabben, maar heeft ook meer bultjes dus meer jeuk denk ik. Ook lijkt ie last te hebben van de seresto...

Heb tegen de jeuk inmiddels calendulan gesmeerd, maar dat likt ie er vrolijk vanaf. Ik ga straks de boel maar weer wassen en opnieuw schoonmaken. En misschien de seresto maar af doen? Heb nog wel spray van ecostyle dan spray ik m daar mee in.

Maar stel nou dat het toch geen vlooien zijn, wat dan wel? En wat kan ik nog meer doen?
Gebruikersavatar
Door pluk
#2998978
Hondenshampoo van Action ::)
Zit nertsolie in.
pluk schreef: Ik ga straks de boel maar weer wassen
De kleedjes bedoel ik, niet Scott.

Wilde 'm nog wel even laten zwemmen. Wij hebben een heel groot bad en een klein hondje.. :biggrin2:
Laatst gewijzigd door pluk op wo 01 okt 2014, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#2998996
Ik zou de schuld leggen bij de shampoo en hem toch opnieuw wassen, maar nu met een goede verzorgende hondenshampoo uit de DSZ (of zelf gemaakt volgens het recept van Angelique - staat in een ander topic in deze categorie - ik zou dan tea tree nemen, tegen/voor de jeuk). Een minuut of 10 in laten trekken, goed uitspoelen en goed droogmaken.
Gebruikersavatar
Door pluk
#2999062
Oh oke. Die had ik niet verwacht.
Omdat het aantal bultjes is toegenomen sinds gisteren en ik maandag heb gewassen dacht ik eigenlijk aan een vlo of zoiets.

Ik ga het recept van Angelique opzoeken. Tea tree olie heb ik wel in huis. Shampoo kan ik morgen pas halen vrees ik.

De seresto gaat sowieso af nu.

Update: recept gevonden. Sunlight heb ik niet in huis :-[
Laatst gewijzigd door pluk op wo 01 okt 2014, 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3000032
Uiteindelijk Scott woensdagavond weer helemaal afgespoeld (niet gewassen), afgedroogd en de broeiplekken zoals liezen droog geföhnd (koude stand). Sindsdien nergens last meer van  :D
Bultjes en roodheid zijn inmiddels weg.
Door Suzanne
#3007380
Het kan zelfs die band geweest zijn.. ik hoor daar niet alleen maar goede dingen over.

Soms is een vlooienmiddel erger dan de kwaal omdat een dier daar heel fout op kan reageren.


Suzanne
Door Gittje
#3007926
Suzanne schreef:Het kan zelfs die band geweest zijn.. ik hoor daar niet alleen maar goede dingen over.
Vorige week heb ik het nog gehad met de DA over het verschil mbt de maandelijkse Stronghold pippeten en de Seresto band. Hij is van mening dat de band minder bijwerkingen heeft omdat het niet in het bloed wordt opgenomen.

Eerlijk gezegd heb ik daar totaal geen zicht op. Dit jaar heb ik geopteerd voor de Seresto band en ik moet zeggen dat ik geen vlo of teek heb gezien.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3008209
Ik ben een grote tegenstander van het gebruik van gif. Zeker als het dan ook nog eens preventief gebeurt.
Zelf neem je toch ook niet dagelijks paracetamol of iets dergelijks in, voor het geval je ooit eens hoofdpijn zou krijgen?
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door