Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#3007249
Hallo iedereen,

Ons kitten Bumblebee verblijft nu sinds 2-3 weken bij ons, vanaf dag 1 ging hij op KVV en 3 dagen later op barf. Nu heeft die sinds eergisteren dat hij na elke maaltijd nog geen 5min later meteen alles uitspuugt :S hij is ook serieus aan de diarree (waterig). Verder is hij zo kwik als iets, hij speelt, terroriseert mijn andere katten en hond xD echt een bezig bijtje!! Het is wel zo dat hij heel snel eet en mss iets te gek doet na het eten, dus had hem deze ochtend even apart gezet in een bench, maar weer moest hij spugen....
Ik had zelf gedacht eventueel aan wormen, maar daarvoor is hij behandeld, verder oh god hoop van niet een verstopping, maar voel helemaal niets vreemd aan zijn buik en is ook niet opgezet ofzo. Hij lijkt eerder leeg.
Ik bel straks even de DA voor de zekerheid, maar weet nu al dat ze gaat lopen zeuren over BARF en heb daar niet erg veel zin in.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Temp is gemeten, hij heeft geen koorts.

Groetjes!
#3007361
Hij schrokt indd als een gek, maar verklaart dit ook de diarree? Ik geef hem nu voorlopig even kleine stukje kip, ben ook net weer van dr DA terug en zij vermoed dat het toch wormen zijn, dus heeft ze wat daarvoor mee gegeven en iets tegen de diarree en het spugen. Dus ik ben reuze benieuwd.
#3007427
Ja, enig nadeel heb op dit moment geen vleesmolen, dus moet die het maar even met KVV doen. Dit heb ik gelukkig wel altijd in huis. Ook nog handig om er kokend water overheen te gooien? Het kan zeker nog een virusje zijn, daarom wacht ik geduldig het weekend af, zien hoe het loopt en hopelijk is die maandag helemaal dr oude weer...
#3009103
Hallo iedereen,

Even een update, het gaat met Bumblebee nog steeds niet zo goed, hij is niet zwaar ziek ofzo maar spuugt nog elke keer na zijn eten.
Ik geef hem alleen maar met kokend water overgoten kip.
Gisteren ging het in eerste instantie goed, dus ik dacht dat zijn pilletje Milbemax wel zijn werk had gedaan, alleen 's avonds was jammer genoeg weer prijs zo'n half uurtje nadat hij had gegeten spuugde hij weer alles uit.
Het lastige is is dat hij steeds om eten zeurt hele dag door letterlijk, dus honger heeft die zeker wel.
Deze morgen weer alleen kip gegeven, maar weer nog geen half uurtje later alles er weer uit...
De DA gebeld, die zegt tegen mij van ja moet even met mijn collega overleggen ik bel u zsm terug.
Uurtje later, ik heb overlegd, ze denken dat het verstandig is om hem op een speciale brok te zetten, kosten €15 per KG  :o
Ik dacht even dat ik gek werd, ik meteen nou sorry dat doe ik niet.
Daarom andere DA gebeld, uit gelegd hoe of wat, ik mocht langs komen.
Die vraagt aan mij wat geef je te eten, dus ik antwoord op dit moment alleen met kokend water overgoten kip.
Aller eerst moest ik de kip KOKEN ipv overgieten, nouja daar heb ik verder alleen maar ja hoor bij geknikt.
Ze vroeg ook aan mij van ja wat gaf je daarvoor, dus ik gewoon antwoorden vers voer, zij meteen ja, van blikvoer alleen kunnen ze echt heel ziek worden, dat zal de oorzaak wel zijn. Dus ik antwoord euhm nee., dat niet eens, dus verder uitgelegd.
Vroeg ze aan mij en wiens idee dat was??  :o ???
Dus ik antwoord, ja de mijne zegt ze meteen dat het allemaal aan het eten lag en dat het dom van mij was om zo te voeren, want katten kunnen dat allemaal niet verteren...
Ik moest Bumblebee maar op de kitten brok van Royal canin etc zetten, want dat is goed voor een kat, uhu voor hun buideltje zeker....
Nou ze had Bumblebee nog vast, maar heb hem meteen uit haar armen genomen in zijn bak gedaan en ben zo omgedraaid en de deur uit gelopen, heb ook meteen gezegd dat geen zin had in de zoveelste commerciële  van de oude stempel DA zen gezeur te luisteren met dat ik alles verkeerd doe en hoe slecht dat wel niet is.

Nouja, zit alleen met het probleem dat er wel iets fout is want anders zou die natuurlijk niet spugen.
Kan je wel vertellen hij schrokt enorm, dus geef hem nu met de hand eten en elke keer kleine beetjes, met de hoop dit beter gaat, maar tot hiertoe helaas..

Wie heeft er verder raad of heeft hier ervaring mee??

Mocht het een allergie ofzo zijn, dan zou dit toch eerder uitslaan op huid problemen en etc???

Hoor graag jullie reacties!!
Laatst gewijzigd door Inouchka op di 21 okt 2014, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
#3009163
hannabelgje schreef: Hmm heeft hij geen koorts? Gedraagd zich verder wel normaal?
Als vraag 1 nee is en 2 ja dan ging ik even terug naar een goede blik voeding en begon met ieder uur een theelepel te geven. Kijken of het er dan wel in blijft.
Nee hij heeft geen koorts en hij gedraagt zich indd verder normaal.
Heb hem half uurtje/uurtje geleden weer wat kip gegeven en het kwam er weer uit..
Wat is een goede blikvoeding dan??
Ik heb in mijn leven als diereneigenaar nooit blik gegeven.
Als ik hem bezig, hij maakt zich veel te druk en hij schrokt enorm.
Maarja hoe kan ik hem rustiger doen eten?
Door Martine-Tom
#3009167
Inouchka schreef: Nee hij heeft geen koorts en hij gedraagt zich indd verder normaal.
Heb hem half uurtje/uurtje geleden weer wat kip gegeven en het kwam er weer uit..
Wat is een goede blikvoeding dan??
Ik heb in mijn leven als diereneigenaar nooit blik gegeven.
Als ik hem bezig, hij maakt zich veel te druk en hij schrokt enorm.
Maarja hoe kan ik hem rustiger doen eten?
imho, door hem grote porties te geven en te zorgen dat er altijd eten staat zodat hij leert dat hij niet hoeft te haasten maar er altijd eten is, ook apart van andere dieren en mensen voeren wil wel eens helpen, des noods in een bench ofzo...
niet iets wat gelijk vandaag gaat werken, maar op de lange duur wel  :)
#3009210
Martine-Tom schreef: imho, door hem grote porties te geven en te zorgen dat er altijd eten staat zodat hij leert dat hij niet hoeft te haasten maar er altijd eten is, ook apart van andere dieren en mensen voeren wil wel eens helpen, des noods in een bench ofzo...
niet iets wat gelijk vandaag gaat werken, maar op de lange duur wel  :)
Ik voer hem nu al apart en Tjah zolang die alleen op mager kip filet zit, zal die altijd wel honger hebben. Eten laten staan is hier geen optie, heb een kat die alles pikt van de andere indien ze hier de kans voor krijgt, ze deinst ook niet terug en gebruikt indien nodig haar nagels xD
Hij heeft net nog beetje kip gehad en dit blijft der tot hiertoe in, dus hou men hart vast deze avond...
#3009713
Hij heeft deze morgen een 1dagkuiken gehad, daar kwam na 2u maar een beetje van terug, vanmiddag wat SV bosduif zo om het uur een thee lepel. Hij heeft daarstraks stukje rib gehad van fazant en tot hiertoe is dit ook erin gebleven. Ik denk dat hij voornamelijk moest spugen door het schrokken en dat van het gek doen na het eten. Ik zet hem nu in een vervoersmand, geef hem daar eten in en laat hem tot half uurtje erna in die mand.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door