Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door MarijeJoanne
#3007241
Max heeft door een allergische reactie een hotspot ontwikkeld en het lijkt er nu op dat hij daar ook olifantenhuid ontwikkeld.
Dinsdagavond ontdekte ik het en wel zo heftig dat ik direct woensdag naar de dierenarts ben gegaan om er een spuit in te laten drukken (met Prednison) voor de jeuk en een zalfje mee heb gekregen (Vetaderm). Deze zalf moet ik 3 maal daags smeren. Zijn huid daar is rood, warm, wat verdikt en verhard, hij heeft het op de buik aan de achterkant, in de liezen naar boven oplopend en op zijn achterpoten. Als ik er bij ben kan ik hem in de gaten houden zodat hij de boel daar niet aflikt en nog verder kapot bijt, maar als ik weg ben heeft hij een pakje aan (een medical pet shirt). Hij had woensdag lichte verhoging en was/is sloom, heel erg sloom. Hij eet gewoon, maar tussen het eten, uitlaten en mij achterna lopen slaapt hij vooral.
Ben direct begonnen met pro-biotica bij te voeren, visoliecapsules en kokosolie.
Heb dinsdagavond tea-trea-oil gesmeerd, maar dat lijkt mij nou niet het beste middel ervoor.
Naast de zalf van de DA smeer ik het nu ook in met vette zalf.
Gisteren heb ik hem gewassen met hibiscrub (had zo snel geen betadine shampoo in huis).
Wat kan ik nog meer/anders doen?
Gebruikersavatar
Door -Saskia-
#3007299
Weinig, helaas.  :(

Voor Wodka werkt het inderdaad goed om de huid die hard en droog is, en jeukt, vet te houden, ik gebruik bepanthen. Maar dan is het kwaad al geschied en is het symptoombestrijding. Bij een hotspot was het bij mijn Newfs juist zaak de hotspot droog te houden.

Eigenlijk werkt hier preventief alleen maar weren van alle voedsel, dat de jeuk, haaruitval en (oor)ontsteking triggert. Met het weren van granen in alle soorten en maten, heb ik het aardig onder controle. Soms slipt er iets onverwachts tussendoor en dan is het "feest".  :(

Sterkte voor Max en voor jou, het is ruk. :bigarmhug:
Door hamada
#3007335
Op het gastenboek van stichting mediwiet staat een reactie van iemand met een hond met forse huidproblemen, die met hennep olie+  en cbd olie flink is opgeknapt. Weet niet of dat wat zou kunnen zijn?
Gebruikersavatar
Door Radja
#3007340
Ik weet niet of je het al gedaan hebt,maar ik knipte bij Radja rondom de hotspot('s) altijd zoveel mogelijk haar weg om het lucht te geven,maar ook omdat een hotspot vaak groter is dan wat je ziet!

Op aanraden van de DA maakte wij het eerst altijd schoon met betadine,ff op laten drogen, ik deed er daarna calendula emulsie op. En wanneer het ingedroogd was,smeerde ik het in met sudocrem (tegen luieruitslag)
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3007685
Bij een hotspot doen wij altijd een aantal extra rondes op het strand, en dan goed laten zwemmen in het zeewater

Verder doen wij net als Radja de haren om de hotspot net zolang wegknippen eromheen totdat je roze (gezonde) huid tegenkomt zodat de hotspot zich niet verder kan uitbreiden
Wassen wij de plek 4x daags met Betadine scrub en laten het daarna zoveel mogelijk indrogen
Gelukkig hebben de heren hier al ruim 3 jaar geen hotspot meer gehad, rot dingen
#3010504
Bedankt voor de reacties.
De olifantenhuid is weggetrokken, het hotspot gedeelte is een stuk rustiger.
Hij is wat actiever, de huid is minder rood. Maar weg is het nog niet, er is zelfs een nieuw plekje (niet zo heftig gelukkig) bijgekomen.
Maar blijf gewoon smeren, zalf van de DA, honingzalf en vette zalf. En wassen met betadine shampoo.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door