Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door bordie
#3007069
Ik heb een sedona droger te koop
hij is helemaal compleet met 9 lades.
en opvangbak voor vocht
echter is er een mankement
hij moet normaal gesproken 68 gr worden
maar word maximaal 50 gr.
verder doet hij t prima
bouwjaar 2011
prijs n.o.t.k.
hij woont in Wormerveer en versturen doe ik niet.
met een lijntje mee op eigen risico
kan mee naar Heerhugowaard of Eenigenburg
Laatst gewijzigd door bordie op vr 17 okt 2014, 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3007130
keetje schreef: Met 50 graden kan je niet al te veel. In ieder geval geen vleesjes voor de honden drogen.
Hoezo niet, er wordt toch juist altijd gezegd dat je bij 40 graden droogt? En op de bomann wordt altijd gemopperd dat die te heet wordt met 70 graden.
Door Juul
#3007148
Kaela schreef: Hoezo niet, er wordt toch juist altijd gezegd dat je bij 40 graden droogt? En op de bomann wordt altijd gemopperd dat die te heet wordt met 70 graden.
Precies. Ik droog alle vleesjes op 45 graden. Gaat prima, al duurt het iets langer.
Door Lil
#3007227
Kaela schreef: Hoezo niet, er wordt toch juist altijd gezegd dat je bij 40 graden droogt? En op de bomann wordt altijd gemopperd dat die te heet wordt met 70 graden.
zet mijn Stockli op 70 tenzij er bot in zit. Probleem is dat Bohmann warmer dan 70 graden wordt. Wel 90 graden als je pech hebt, dan ben je aan het koken/bakken.
Door Anne in Zweden
#3007306
keetje schreef: Volgens de Sedona handleiding moet je vlees op tenminste 60 en liefst 70 graden, heb ik altijd begrepen.  http://www.weckenonline.eu/Uitleg_werkw ... rogen.html
Ik denk dat Sedona uitgaat van vlees voor menselijke consumptie (beef jerky en zo), en dan is het van belang snel te drogen (dus op een hogere temperatuur) ivm ontwikkeling van bacteriën. Voor honden zijn bacteriën minder gevaarlijk, zoals we weten, en bovendien doen die je geen rechtzaak aan de broek als ze na het eten van een beef jerky een keertje moeten overgeven.  ;D
Dat gezegd hebbende geef ik toe dat ik vlees, long etc. zonder bot ook warmer droog dan 50 graden. Alleen botwerk droog ik op 50.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door