Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Jantina
#3006822
Bij de Petits wordt er jaarlijks vanuit de rasvereniging een pup-reunie georganiseerd. Vanuit de Teckelclub is dit niet dus ik zou graag zelf iets organiseren.
Doen jullie dat ook en wat doe je dan? Ik zou enerzijds wel lekker ergens heen willen centraal gelegen voor iedereen en daar een fijne wandeling maken en wat eten/drinken maar ja, dat gaat wel in de papieren lopen als het hele gezin mee komt...
Hebben jullie ideeen om zo'n middagje leuk te maken?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3006869
Afhankelijke wat je onder  "eten en drinken" verstaat, kun je natuurlijk ook een kleine bijdrage vragen. Of je maakt er een soort wandeling picknick van, waarbij iedereen wat te drinken en te eten meeneemt en dat je zo een grote picknick hebt met voor iedereen draagbare kosten.
Door tessa
#3006973
Ik doe het bij ons op de gehoorzaamheidsclub, dit zijn vrienden van mij dus ik mag de locatie gratis gebruiken.
We doen dat gelijk de gedragstest met de honden (zijn dan rond een jaar) en daarna kunnen ze op het veld lekker met elkaar spelen.
Ik koop zelf drank en hapjes en meestal doen we de barbecue aan met wat saté, stokbrood en salade.
iedereen vindt dit altijd erg gezellig en ik ook!
Door miik
#3006978
Je kan een kleine vergoeding vragen en dan evt in combi met een workshop, wij deden schapendrijven....
Of dat iedereen wat meeneemt, is ook altijd erg gezellig !
En we zijn ook wel eens naar Soest gegaan (dat was toen een hele grote groep). Eerst heerlijk samen gewandeld en toen aangeschoven bij zo'n eettentje waar iedereen op eigen kosten iets kon halen.
Door miik
#3007230
Wij hadden een middagje bij de schapen gedaan. En als je niet aan de beurt was kon je kijken en met elkaar kletsen. Paar thermoskannen koffie en thee mee en wat lekker hapjes en je hebt een hele leuke middag !
Voor jouw ras kun je misschien iets met speuren ? Of iets meer algemeen zoals hersenwerk of speelgoed maken ?
Door Parelridder
#3007377
Jantina schreef: Bij de Petits wordt er jaarlijks vanuit de rasvereniging een pup-reunie georganiseerd. Vanuit de Teckelclub is dit niet dus ik zou graag zelf iets organiseren.
Doen jullie dat ook en wat doe je dan? Ik zou enerzijds wel lekker ergens heen willen centraal gelegen voor iedereen en daar een fijne wandeling maken en wat eten/drinken maar ja, dat gaat wel in de papieren lopen als het hele gezin mee komt...
Hebben jullie ideeen om zo'n middagje leuk te maken?
In voorjaar of zomer kun je zelf lekkere broodjes smeren of - als je dat leuk vindt - een quiche bakken. Thermoskannen koffie/thee en pakken sap mee, fruit, koekjes.. en voor weinig geld heb je voor allemaal een heel lekkere en gezellige maaltijd waar je na een heerlijke wandeling lekker ergens mee kunt gaan zitten op of nabij de parkeerplaats.
Als je liever in een café gaat zitten denk ik dat het een goede oplossing is het eerste rondje te trakteren en wat mensen nog meer willen zelf te laten bestellen/betalen. Als je het gezelliger vindt als iedereen samen wat kan eten, kun je ook even gaan overleggen in het gekozen café of je een prijs afspraak maken kunt als je met een x aantal mensen soep met brood komt eten. Maar ook dan is ontvangst op de parkeerplaats met koffie en koeken erg gezellig :)
Mijn ervaring is dat een nestwandelinbg zonder extra vermaak zoals bijv. een workshop absoluut niet saai is, gewoon verschrikkelijk genieten voor alle baasjes en honden. Honderduit ervaringen uitwisselen en lachen om het gerace en spel. Maar als je toch graag meer wilt, kun je bijv. opdrachtjes uitzetten langs de wandelroute (ergens overheen, onderdoor, de hond iets laten doen, hoe gekker/onmogelijker hoe leuker natuurlijk :biggrin2:) Eventueel met 'prijzen'.
Door Parelridder
#3007382
P.s. Ik vind het prettig om de route 1 of 2 dagen van tevoren uit te zetten. Op die manier hoef ik tijdens de wandeling niet steeds voor op te lopen en te zeggen hoe nu verder, maar kan ook fijn volop in gesprek.
Als ik een weekje later de route aanwijzingen op haalde hoorde ik van andere wandelaars dat ze met veel plezier de route ook gelopen hadden :biggrin2:
Afbeelding
Door Jantina
#3007422
Probleem met picnic is dat ik het graag rond de 1e verjaardag wil doen en dat is 10 februari... Kan best koud zijn dan. Maar inderdaad, kop soep en brood zou niet de wereld moeten kosten... Ik ga eens locatie bedenken...
Door **Jillaroo**
#3008323
Ik organiseer een puppy reunie op 15 nov. Bij ons op het veld, mag kostenloos de kantine en veld gebruiken omdat ik daar ook instructeur ben. Ik zet een puppypretparcours uit, een prijsvraag en verder geeft 1 van de pupkopers een miniworkshop riemen maken. Ook komt er een fotograaf die foto's maakt. Koffie thee zijn voor mijn rekening, de rest van de consumpties moeten ze wel betalen.
Door Parelridder
#3008444
Oh ja, dat was ook leuk: met de fokker van mijn 1e hond (Floris, kennel Allinaties, fokker Ellen Broxterman: ere wie ere toe komt ;)) hebben we een prachtige nestwandeling gemaakt in Almere (waarvoor de fokker uit Appelscha kwam rijden) waarbij we ontvangen werden met thermoskannen koffie en ter afsluiting getrakteerd werden op een pannekoek. We kregen van de serveerster keuze uit een klein aantal soorten, ik vermoed dat de fokker een bepaalde prijsafspraak gemaakt had. Reuze gezellig en een bijzonder gastvrij onthaal!
Ik vermoed dat een pannekoek qua prijs nog een goed alternatief zou kunnen zijn voor 'mijn' soep met brood, dat zal elkaar niet zo ver ontlopen.
Door Jantina
#3078373
Valt niet mee om een datum te prikken, en dan gaat het slechts om 3 gezinnen  :biggrin2:. Dat wordt wat met 7 volgend jaar... Maar goed, we willen ergens in april naar zee (Oostvoorne), ontvangst nemen wij voor onze rekening (koffie en gebak), gaan daarna wandelen en daarna kan men op eigen kosten lunchen. Of misschien dat wij dan nog wel een drankje en klein hapje betalen. Anders werd het me financieel toch wel een beetje te gek om echt een lunch te regelen.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3078560
Dat klinkt toch goed. Ik denk wel zeker te weten dat niemand verwacht dat jij al het eten en drinken betaald.
Door Danny
#3078589
Leuk, kan me ook niet voorstellen dat mensen verwachten helemaal vrij gehouden worden hoor op zo'n dag.
Veel plezier.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door