Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Vivianneb
#3006901
Vandaag kreeg ik het bericht dat mijn broer en schoonzus hun hond gaan herplaatsen. Nu is het zaak dat deze hond op rauw blijft vanwege allergieen. Alles wat ook maar naar brok ruikt valt bij hem verkeerd.
Veel van de gedragsproblemen die hij nu vertoont zijn trainbaar, maar niet als hij hele dagen alleen thuis zit. Ik vind het een zeer verstandige beslissing om hem te laten herplaatsen. Het is voor Mees echt de beste oplossing.

edit: vergeet ik het nog... geplaatst met toestemming :) Dank je wel!

--------------------------------------------

Na heel lang wikken en wegen en met heel veel pijn in onze harten, zijn wij op zoek naar een heel goed huis voor onze labrador Mees.
Sinds wij allebei van baan zijn veranderd sluiten onze werktijden niet meer op elkaar aan waardoor Mees te lang alleen thuis is. Dit vinden wij niet kunnen voor een hond en moeten ons dan ook beseffen dat wij misschien niet die goede baasjes meer zijn die we graag willen zijn.
Mees is een 3 jarige labrador reu. Super lief met kinderen in alle leeftijden, honden en katten. Mees gaat ook regelmatig mee naar de paarden. Hij is gecastreerd in jan. 2013. Kan goed los meelopen, wij doen dit bij voorkeur wel alleen op open gebieden, soms heeft Mees wel een kroketten in zijn oren als er andere honden in het spel komen. Mees heeft de puppycursus, EG en VEG gedaan.

Mees is HD vrij, en is verzekerd welke eventueel over te nemen is.
Mees is perfect zindelijk, doet nooit! iets in huis. En sloopt ook niets.
Nu kan geen enkele hond perfect zijn en dus ook Mees niet, Mees eet graag apart. Mees heeft vanaf pup af aan voernijd, diverse trainingen hiervoor hebben niet mogen baten dus hebben wij ons erin berust dat hij apart mag eten. Dit heeft nog nooit tot incidenten geleid, maar hij waarschuwt wel.

Wat zoekt Mees voor een Baasje:
Iemand die dus wel genoeg tijd voor hem heeft, hem uitdagingen kan geven in bijv. speuren/jacht, dit vind hij namelijk erg leuk!
Een baasje dat Mees Kvv of barf geeft, want Mees kan niet zo goed tegen brokken. Hij wordt hier erg druk van en zijn vacht knapt er ook niet van op.
Ook zouden wij het op prijs stellen contact te mogen onderhouden hoe het met hem gaat.
Wij hebben geen haast met het vinden van een ander huisje, en willen ook de tijd nemen een goede combinatie te zoeken.
Ben je serieus op zoek naar een super lieve sociale (gezins)hond, reageer dan via pb

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

---------------------------------------------------
Laatst gewijzigd door Vivianneb op vr 17 okt 2014, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door orinake
#3006976
Knappe knul seg, is wat anders dan die dubbele labjes die je tegenwoordig vaak ziet!
Hij zal vast snel een baasje vinden.
Nu mijn ervaring leert me ook dat Facebook vaak een goede hulp is om een baasje te vinden ;)
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3007007
Had hem voorbij zien komen op FB, ik hou mijn ogen en oren open voor een nieuw baasje !
Hoop dat Mees snel een baasje vind, het is een leukerd om te zien ! (Is het die lab die wij ooit bij de KC tegenkwamen met je schoonzus ?)

@ Orinake, wat bedoel je met dubbele labjes ? Denk dat je doelt op de "dikke" labradors, maar er zijn heus zat labradors die er gewoon goed en normaal uitzien hoor !
En heel eerlijk, de hele dunne jachtlijnen a la windhond (en dan doel ik niet op Mees) vind ik niet echt rastypisch, maar gelukkig zit er nog een hele grote groep die ertussen zitten
Door orinake
#3007009
Monique77 schreef: Had hem voorbij zien komen op FB, ik hou mijn ogen en oren open voor een nieuw baasje !
Hoop dat Mees snel een baasje vind, het is een leukerd om te zien ! (Is het die lab die wij ooit bij de KC tegenkwamen met je schoonzus ?)

@ Orinake, wat bedoel je met dubbele labjes ? Denk dat je doelt op de "dikke" labradors, maar er zijn heus zat labradors die er gewoon goed en normaal uitzien hoor !
En heel eerlijk, de hele dunne jachtlijnen a la windhond (en dan doel ik niet op Mees) vind ik niet echt rastypisch, maar gelukkig zit er nog een hele grote groep die ertussen zitten

Ik heb het op sommige showlabs...
Elke keer schrik ik me rot van hoe breed die zijn...
Een salontafel is er niets tegen :s
ik ben dat niet gewend.
De labjes die ik ken hebben een sportfiguurtje. ik vrees dat als de showlabjes de capriolen uithalen van die honden ze hun poten breken als ze landen :s
Ik vind Mees echt een mooie vent. Niet te fijn, maar toch geen wandelende tafel ;)


Heb ff gezocht, maar een gewone standfoto van Choco vind ik niet.
Maar dit is eentje tijdens wedstrijd. Zo zie ik de labjes graag. Dus Mees past daar wel in.
Moest het nu een teef zijn en hij geen allergie hebben en op vers moet blijven dan had ik het baasje van choco gecontacteerd.
Maar hij staat niet open om vers te voeren (gaan ook te vaak naar het buitenland met de honden waar geen mogelijkheid is om iets gekoeld te houden)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door orinake op vr 17 okt 2014, 18:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3007012
Ik voel me lichtelijk aangesproken. Ik heb een showlab, een echte. Breed gebouwd, stevig op de voorborst. Ronde ribbenkast, zoals een lab er uit hoort te zien. Ze is breed, maar zeker geen wandelende tafel. Vader en moeder zijn ook allebei typische showlabs, i love it.  :smitten:De smalle, magere sportlijnen zijn voor mij niet aantrekkelijk en niet volgens de rasstandaard.


Mees is een knappe man.
Gebruikersavatar
Door MargaS
#3007031
Els&Flow schreef: Ik voel me lichtelijk aangesproken. Ik heb een showlab, een echte. Breed gebouwd, stevig op de voorborst. Ronde ribbenkast, zoals een lab er uit hoort te zien. Ze is breed, maar zeker geen wandelende tafel. Vader en moeder zijn ook allebei typische showlabs, i love it.  :smitten:De smalle, magere sportlijnen zijn voor mij niet aantrekkelijk en niet volgens de rasstandaard.


Mees is een knappe man.
Precies Els! In Engeland gaan al stemmen op om er aparte rassen van te maken. Kan ik me helemaal in vinden.
Door Ruisje
#3007033
Mees is een mooie Lab met dito karakter. :) Het voernijd dingetje is er nog wel uit te trainen.
Hij lijkt op onze Taylor qua bouw, zij was van het Amerikaanse type.

Hier in Europa is de lab voornamelijk van het oorspronkelijk Engelse type. En als je zo'n Lab, die altijd honger hebben (aangeboren ;)) ook nog te weinig beweging geeft dan krijg je vanzelf het type salontafel. Hier loop er ook eentje, het dier is 4 jaar oud en sjokt als een ouwe vent. :(
Door Borke
#3007037
Maar Els, Flow is toch niet model salontafel?

Ik zie soms labjes waarvan ik denk dat ze meer het lijf van een brede stevige rottweiler hebben dan van een retriever.
Zou Tamara dat soms ook bedoelen?
Gebruikersavatar
Door Monique77
#3007046
Ruisje schreef: Mees is een mooie Lab met dito karakter. :) Het voernijd dingetje is er nog wel uit te trainen.
Hij lijkt op onze Taylor qua bouw, zij was van het Amerikaanse type.

Hier in Europa is de lab voornamelijk van het oorspronkelijk Engelse type. En als je zo'n Lab, die altijd honger hebben (aangeboren ;)) ook nog te weinig beweging geeft dan krijg je vanzelf het type salontafel. Hier loop er ook eentje, het dier is 4 jaar oud en sjokt als een ouwe vent. :(
Maar dat is toch bij elk type hond ? Ik vindt het zo jammer dat de labrador bekend staat als wandelende salontafel ..... Zeker als het ras je zo aan het hart gaat als bij mij
En eerlijk is eerlijk, zet mijn labjes naar het type jacht labrador en die van mij zullen ook bestempeld worden als salontafel, terwijl zij absoluut niet dik zijn
Maar ja, zet een persoon met maat 40 naast iemand met anorexia, dan is die persoon ook dik  :-X
Door orinake
#3007047
Borke schreef: Maar Els, Flow is toch niet model salontafel?

Ik zie soms labjes waarvan ik denk dat ze meer het lijf van een brede stevige rottweiler hebben dan van een retriever.
Zou Tamara dat soms ook bedoelen?
Dat is dus wat ik bedoel.
Je hebt showlabs en je hebt showlabs...
Choco is nu een fijn type. Ze heeft overigens geen stamboom... Daar gaat het me niet om.
Het gaat me om het feit dat sommige labs gewoon breder zijn dan ze horen te zijn.
Als je een KM hoort vragen: Are you sure she is not pregnant... Sorry maar dan heb je een salontafel bij en geen show hond...
En jammer genoeg zie je die vaker en vaker opduiken en dat vind ik zeer jammer voor het ras.
ik kan me trouwens ook niet voorstellen Els dat jij zo'n salontafel hebt lopen...

Bij de Rotties zie je dat fenomeen trouwens ook... Honden die even breed zijn als ze hoog zijn... honden van 60 - 70kg...
Maar een rondje lopen aub niet he, want dan raken ze oververhit en sterven ze bijna in de ring.
En het ergste is dan nog dat een aantal KM voor die blokken vallen ook...
Dan heb ik liever honden die fijner staan (45kg teef vind ik trouwens ook voldoende - 48kg voor een reu ook) maar dat ze wel kunnen rennen, springen, plezier maken zonder nadien helemaal van de wereld neer te vallen omdat ze over hun grens moeten gaan...
Door Ruisje
#3007055
Monique77 schreef: Maar dat is toch bij elk type hond ? Ik vindt het zo jammer dat de labrador bekend staat als wandelende salontafel ..... Zeker als het ras je zo aan het hart gaat als bij mij
En eerlijk is eerlijk, zet mijn labjes naar het type jacht labrador en die van mij zullen ook bestempeld worden als salontafel, terwijl zij absoluut niet dik zijn
Maar ja, zet een persoon met maat 40 naast iemand met anorexia, dan is die persoon ook dik  :-X
Ik heb zelf 15 jaar Taylor (een gele lab) gehad en het ras zit ook in mijn hart! ;)
Ja, je hebt gelijk wat betreft dat elke hond die teveel eet en te weinig beweging krijgt te dik wordt! Maar het lijkt wel of dat bij labradors erger is! Niet nog dikker, maar ik bedoel vaker te dik. De eigenaar van die veuls te dikke bij ons in de buurt zegt doodleuk: "Hij eet veel en zijn bouw hoort bij het ras." Nadeel is natuurlijk dat veel labradors ook lekkerbekken zijn. ;)

Jij hebt een Brits Korthaar (toch?), onze Gucci is ook een Brit, zet die naast Korenna (een cornish rex) en Gucci is ook te dik. ;) Is ie dik? Nee! Maar door de bouw toont hij dikker. Btw, een persoon met maat 40 is niet dik, die ander is dun.
Laatst gewijzigd door Ruisje op vr 17 okt 2014, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3007057
Monique77 schreef: Maar dat is toch bij elk type hond ? Ik vindt het zo jammer dat de labrador bekend staat als wandelende salontafel ..... Zeker als het ras je zo aan het hart gaat als bij mij
En eerlijk is eerlijk, zet mijn labjes naar het type jacht labrador en die van mij zullen ook bestempeld worden als salontafel, terwijl zij absoluut niet dik zijn
Maar ja, zet een persoon met maat 40 naast iemand met anorexia, dan is die persoon ook dik  :-X
Ja, dat snap ik best, het gaat mij ook aan het hart. Maar als ik pak hem beet 20 labjes ken, dan zijn daarvan 15 te dik, waarvan 10 gewoon breder zijn dan dat ze hoog zijn. En dat is gewoon hartstikke rot.

Labjes hebben nou eenmaal een grote eetlust en helaas heeft de gemiddelde hondenbaas een 1-keer-per-week-naar-het-bos-en-verder-een-blokje-om-het-huis-als-het-uitkomt mentaliteit. Dat is niet zo'n fijne combinatie. En iedereen die een lab met een gezond gewicht heeft, van welk type dan ook, hoeft zich daar niet op aangesproken te voelen. Ik voel met toch ook niet aangesproken als er gezegd wordt dat mechels bijters zijn. Oscar neemt tenslotte alleen maar hapjes uit dierenartsen, andere mensen zijn veilig  :P

Ik hoop dat Mees snel een fijn thuis vindt!
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3007059
Flow is zeer zeker geen salontafel. Ze is stevig gebouwd, weegt 37 kilo,  komt uit een big bones lijn en dat zie je erin terug. Gelukkig maar, want ik houd ervan.  :) Ik moet wél heel goed uitkijken met haar voeding, want de aanleg om (te) zwaar te worden is er, maar door dagelijks veel te lopen, zwemmen en een gezond menu houden we dat in toom.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3007061
Els&Flow schreef: Flow is zeer zeker geen salontafel. Ze is stevig gebouwd, komt uit een big bones lijn en dat zie je erin terug. Gelukkig maar, want ik houd ervan.  :) Ik moet wél heel goed uitkijken met haar voeding, want de aanleg om (te) zwaar te worden is er, maar door dagelijks veel te lopen, zwemmen en een gezond menu houden we dat in toom.
FLow is mooi! En je hebt haar gewicht nu ook heel goed in controle! Top toch. Flow heeft het mooiste en liefste labrador hoofd dat ik ooit gezien heb  :smitten:. Qua bouw ben ik meer van de sportmodellen, maar smaken verschillen, dat is helemaal niet erg.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door