Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#3005986
Ik heb een heel stom probleem. Ik heb mijn haar lang laten groeien en nu komt het ruim op mijn schouders, ik heb het bijna altijd los. Maar nu heb ik op 1 plek dat er steeds haartjes in mijn trui vast komen te zitten. En dan niet in 1 specifieke trui, maar bij zo'n beetje alles wat ik nu aan winterspul aan heb gehad.

Ik snap niet dat het maar op 1 plek is, maar daardoor begint het gewoon zeer te doen, net alsof er steeds een haar uitgetrokken wordt. En ik snap ook niet waarom het bij meerdere truien is, allerlei verschillende materialen enzo.

Iemand een idee?
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3006027
Maar dat wil ik niet  :(

Ben benieuwd of andere mensen met langer haar dit herkennen. Krijg de neiging om het af te knippen, maar eigenlijk wil ik het juist nog wat langer...
Gebruikersavatar
Door Hope
#3006049
Kaela schreef: Maar dat wil ik niet  :(

Ben benieuwd of andere mensen met langer haar dit herkennen. Krijg de neiging om het af te knippen, maar eigenlijk wil ik het juist nog wat langer...
Ja, ik ken het. Geen idee waarom het zo is, maar fijn is anders.
Nu het langer is heb ik het niet meer (maar ik heb het ook vaker vast nu hihi)
Gebruikersavatar
Door Riek
#3006147
Kan het zijn dat je op die plek wat gespleten haarpunten hebt?
Zodat ze daardoor meer grip hebben.
Misschien op dat stukje iets van cremespoeling in je haar doen.
Ik ken het gevoel wel.
Dat had ik tegen de hoofdsteun in de auto. Nu het wat langer is heb ik er geen last meer van.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3007003
Riek schreef: Kan het zijn dat je op die plek wat gespleten haarpunten hebt?
Zodat ze daardoor meer grip hebben.
Misschien op dat stukje iets van cremespoeling in je haar doen.
Ik ken het gevoel wel.
Dat had ik tegen de hoofdsteun in de auto. Nu het wat langer is heb ik er geen last meer van.
Ja dat kan wel, door de permanent (die niet goed gelukt is, weinig krullen helaas), is mijn haar wel wat beschadigd. Vandaag had ik een tshirt aan, waarbij ik voorheen geen last had, maar nu ook. Cremespoeling gebruik ik al heel regelmatig, anders krijg ik het niet goed uit de klit.

Ik zal het maar vaker vast moeten doen en geduld hebben. Hopelijk is het wel als het wat langer is. Ben wel een soort van blij dat mensen het herkennen, de mensen aan wie ik het al gevraagd had keken me aan alsof ik gek ben. Maar dat gebeurd wel vaker, dus ach  ;D
Door Borke
#3007039
Ik denk ook dat het uitmaakt of je volledig steil haar hebt (zoals ik, nooit last van jouw 'kwaal' gehad), of dat je krullen of oud permanent in je haar hebt.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3007064
Ik heb zelf steiler dan steil haar. En ik kan mijn haar nu ook volledig steil dragen als ik wil. Voor krullen moet ik er van alles in smeren en fhönen enzo. Blegh, duur mislukt geintje. Maar van de week had ik het steil, na wassen en cremespoeling en gebeurde het ook. Dus ik denk dat het in de lengte zit, dat de punten precies op je trui vallen ipv eroverheen. Of aan de licht beschadigde punten. Of aan allebei. Ofzo  ;D
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#3007066
Ipv cremespoeling een poosje een leave-in conditioner gebruiken. Ik herken het ook wel en dan als een echt winter probleempje. Door de cremespoeling werd het nog statischer, maar met een leave-in conditioner heb ik er geen last meer van.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door