Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door lauraV
#3006623
morgen was de bedoeling een liter of 15 pompoensoep te maken voor de opvang ....
ik heb dus een grote pompoen , een grote gesponsorde courget , uien en wat spekjes om uit te bakken ....
mijn vraag : wat voor kruiden naast peper en zout voeg je toe? ik wilde ook verse knoflook en pepertjes gaan halen .... maar hoeveel gebruik je voor een volle pan?
er zullen tussen de 20 en 30 personen mee eten .... (grote eters  :) )
Door Jantina
#3006638
Ui aanfruiten in boter,  de pompoen en courgette even mee aanbakken, dan onder de groentebouillon zetten en gaar koken. Pureren. Kruidenroomkaas erdoor (in jouw geval meerdere bakjes) en je hebt een zalige soep!
Gebruikersavatar
Door lauraV
#3006691
zo leuk ....iedereen rageert op de groepsapp van de vrijwilligers  :)
ik heb nu bij elkaar:
grote pompoen ( voor 2 pannen denk ik)
grote courget (denk wel van 2 kilo  :o )
netje uien
verse knoflook
verse peper
winterpeen
aardappels
spekjes voor uit te bakken ( voor los erbij , er zijn mensen die geen varkensvlees eten)
en lactose en granenvrije bouillionblokjes groente
ras el hanout

dit alles binnen een half uur aangeboden door de mensen ..... de soep wordt vast lekkerder door al die toegevoegde liefde  :)

kan niet wachten tot alle mensen muisstil aan tafel zitten te genieten van de soep  :)
Laatst gewijzigd door lauraV op vr 17 okt 2014, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door lauraV
#3006703
ok dankje voor de tip  :)
heeft nog een familielid van een bakker gereageerd .... er worden 12 stokbroden gesponsord ....  :D
Door miik
#3006753
Ik heb er van de week ook kardemom en gember door gedaan, was echt super lekker geworden !

Mijn recept:
700 gram pompoen
2 uien
4 knoflook tenen
1 aardappel
750 ml bouillon (1,5 groentebouillon tablet)
room
pepertje, zout, paprika poeder, gember, kardemom en paprika poeder

Ik heb ui, knoflook en pompoen aangebakken, kruiden erbij.
Daarnaast bouillon opgezet met een aardappel erin.
Dan groente (ui, etc) bij de bouillon, staafmixeren, vuur uit en scheut room erbij.
Was genoeg voor 3 kommen soep.
Gebruikersavatar
Door pluk
#3006763
Mijn snel klaar pompoensoep:
2-3 rode uien
2 rode paprika
1 kleine pompoen of ca 700 gram van een grote
1 bouillonblokje

Ui grof snijden en fruiten, paprika grof snijden en meebakken.
pompoen inclusief schil grof snijden, in de pan, bouillonblokje erbij, ca. 1/2 liter water
10 minuten koken, pureren met staafmixer, peper, tijm, oregano en sambal naar smaak toevoegen
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door