Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door chooky
#30056
Vandaag weer met Chooky naar de hol. dierenarts geweest. (wat heeft ze toch mooie witte tanden he? zei ze, maar dit terzijde).
Ze heeft haar weer helemaal doorgemeten en de wervels zijn nu goed. Daar zit geen verstoring meer. De onbalansen in haar achterhand zijn ook grotendeels weg, alleen de veroorzaker (lidtekens) blokkeren de boel daar nog.
Ze heeft nu ook accupunctuur toegepast op de 'familiepunten'. Chooky schijnt iets te hebben overgenomen van haar grootmoeder. Nu zou dat niet meer zo moeten hinderen. Verder heb ik een tweede middel meegekregen (organo therapie druppels) die nog directer op de blaas werken en moet ik om de vier dagen nog twee plekjes op haar heupen met creme behandelen.
Over zeven weken weer een afspraak.
Gebruikersavatar
Door Ivonne
#30059
nou dat klinkt goed zeg...... en merk je ook daadwerkelijk verschil sinds je nu deze therapie doet?
Gebruikersavatar
Door chooky
#30061
In het begin werd het urineverlies wat minder, maar zaterdag en zondag begon ik haar weer een beetje te ruiken, maar dinsdag was het weer weg. ze verliest nog steeds wel urine, maar ik heb zeker het idee dat het minder is. Eerst hoefde ze maar een kwartiertje op een plek te liggen en dan lag er al een plas. Nu heeft ze het eigenlijk alleen als ze wat langer op een plek ligt, bijvoorbeeld 's nachts, of als we lang weg zijn en ze gaat slapen.
Dat van haar rug heb ik zeker gemerkt. Ze is een paar dagen veel gevoeliger geweest (ik pakte haar zachtjes ter hoogte van haar ribben en ze schrok en keek me echt aan van 'au baasje, dat vind ik niet leuk'), maar dat was al snel over.
Ik begin er wel vertrouwen in te krijgen dat dit goed gaat komen. het klinkt ook logisch dat eerst de soort van 'uitgestraalde' onbalans opgelost wordt (algehele onbalans in de achterhand) en dat daarna het hoofdprobleem directer aangepakt kan worden.
Ze heeft trouwens twee plukjes haar weggeknipt op de heupen zodat ik weet waar ik de creme op moet smeren, nu heeft chooky dus twee witte vlekjes op haar kont ;D
Gebruikersavatar
Door chooky
#30062
Over die verergering, waarschijnlijk heeft dit te maken met dat chooky op dat moment even niet lekker was. Ze was heel hangerig en vroeg heel veel aandacht. Het kan ook een normale terugval zijn, dat gebeurt vaak vlak voor de volgende afspraak vertelde de arts, maar meestal lukt het het dier niet om het weer zelf aan te pakken.
Door Eidos
#30064
Er word nogal diep gezocht naar de problemen, fijn Eva.. weet je tenminste wat er allemaal gebeurt he!! Ik hoop dat je lieve schat zich binnenkort weer helemaal top voelt en dat de problemen dan over zijn !!! Geef die lieve schat met dat prachtige helderblauwe oogje maar een dikke knuffel van me !!!

Liefs barbara
Gebruikersavatar
Door chooky
#30070
al gedaan :D :D :D
Chooky vindt al die aandacht tijdens de behandeling wel leuk. Vooral als ze aankomt met dat mooie zwaaiding, die zou ze het liefst willen pakken ;D ;D ;D
Maar knuffels krijgt ze wel!! Arts en Chooky zijn wel gecharmeerd van elkaar geloof ik. Chooky zit elke keer met een schuin koppie te kijken als ze weer wat aan het uitvogelen is. Echt een lief gezicht!
Je krijgt een dikke :P terug van Chooky
Door Eidos
#30346
Aaaaaaaaaaah wat lief !! Ik zag tijdens de dory wandeling al dat ze een scheet van een dier is !!
En die Lebber is jammie hoor ;) ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door